Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Üstsüz otomobil ‘Kaza yapınca ne olur’ testi

    Hürriyet Haber
    28.09.2005 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Volvo’nun en yeni üstsüz modeli C70 Cabriolet’in aktif ve pasif güvenlik unsurlarını daha yakından tanıyabilmek amacıyla, İsveç Göteburg’a iki günlük bir yolculuk gerçekleştirdik.Dünya’nın çeşitli ükelerinden gelen yetmişe yakın otomotiv gazetecisine Volvo C70’in ‘üstü açık’ otomobillerin güvenlik çıtasını nasıl yukarılara taşıdığı; Volvo XC90 ve C70 arasında gerçekleştirilen bir crash test (çarpışma testi) ile canlı olarak gösterildi.Yeni Volvo C70 aynı büyüklükte bir sedan modeli kadar güvenlik düzeyi sağlayacak şekilde geliştirilmiş. Cabriolet’yi sedandan ayıran şey üstü açık otomobilde çarpışma güçlerinin gövdenin üst bölümüne yönlendirilememesi. Volvo mühendisleri kapıların üst kenarı boyunca uzunlamasına özel alışım bir alüminyum çubuk yerleştirerek sorunu çözmeye çalışmışlar. Bunun amacı önden gelen çarpışma gücünü gövde yapısında daha arkaya doğru ileterek yolcu bölümünün sağlam kalmasını sağlamak. DARBE EMİCİ MALZEMELERAyrıca, kapılar da bir çarpışma sırasında B sütunlarına geçecek ve kapalı kalacak şekilde tasarlanmış. Ayrıca taban düzeyinde, çarpışma güçleri güçlü eşik çubuklarıyla aracın en arkasına kadar iletilerek biriken enerji dışarıya bırakılıyor. Volvo C70’in Motoru enlemesine yerleştirildiği için, küçük boyutları motorla yolcu bölümü arasında geniş bir alan yaratıyor. Bir çarpışma durumunda, motor 15 santimetre geriye itilebiliyor ve sonra da krank mili motorla yolcu bölümünü ayıran panelin önündeki enlemesine çubuğa temas edip motorun hareketini durduruyor. Yeni Volvo C70 ayrıca arkadan çarpışmalarda da etkili koruma sağlayacak şekilde tasarlanmış. Arkadaki uzunlamasına çubuklar kontrollü bir şekilde darbeyi emiyor. Bunlar kapı eşiklerini oluşturan elemanlara bağlı ve böylece darbenin enerjisi öne doğru gövde yapısına dağıtılıyor. CAM AÇIKKEN BİLE KORUYORGövdenin yuvarlak şekilleri ve yumuşak çizgileri bir kaza durumunda yayalar, bisikletliler ve diğer yol kullanıcılarındaki yaralanma riskini azaltıyor. Araçta tavan olmadığı için kapı içerisine yerleştirilecek şekilde tasarlanan perde, çift sıralı ve aralarında biraz boşluk olan hava şeritleriyle daha sert bir yapıya sahip. Bu sayede hava perdeleri dik duruyor ve cam açıkken bile başın etkili bir şekilde korunmasını sağlıyor. Hava perdesi ayrıca yavaş bir şekilde sönerek otomobilin devrilmesi durumunda koruma sağlamaya devam ediyor. Volvo AR-GE Merkezinde yaratılan bir senaryo dahilinde 25 kilometre sabit süratle hareket eden C70’e, 50 kilometre süratle hareket eden XC90’nın yandan çarpma anı canlandırıldı. Hava perdelerinin nasıl açıldığı ve nasıl bir koruma sağladığını kendi gözlerimizle görebilme fırsatını bulduk.
    Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı