« Hürriyet.com.tr
MENÜ

Unutulmaz haftasonu

Bu yıl İstanbul Park Pisti’nde Formula 1 Dünya Şampiyonası tarihinin en önemli yarışlarından biri koşuldu. Geçtiğimiz yıl McLaren Mercedes pilotu Kimi Raikkonen’in hakimiyetinde sona eren yarış, özellikle Ferrari pilotu Michael Schumacher’in rekabetin içine dahil olamaması nedeniyle biraz sönük geçmişti.

Murat TOSUN mtosun@hurriyet.com.tr
SON GÜNCELLEME
Oysa bu yıl düzenlenen yarışı Formula 1 tutkunlarının bir çoğu hayatı boyunca unutamayacak. Çünkü İstanbul Park Pisti’nde düzenlenen Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix’sinde birçok ilk ve birçok önemli an vardı. Ferrari’ye transfer olduktan sonra dikkatleri üzerine çeken yarışlar çıkaran Felipe Massa, Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix’sinde ilkleri tattı. Yarışa sıralama turlarını kazanarak başlayan Massa, yarışı da ilk sırada tamamlayarak kariyerinin ilk galibiyetine imza attı. Alonso ise Schumacher ile arasındaki puan farkını 12’ye yükseltti.

Dünyanın en önemli spor organizasyonlarından biri olan Formula 1 Dünya Şampiyonası ikinci kez Türkiye’de start aldı. Yapımı iki yıl gibi kısa bir sürede tamamlanan İstanbul Park Pisti’nde düzenlenen yarış hafızalardan asla silinmeyecek anlara sahne oldu. İlk olarak tarihte ilk kez bir Formula 1 yarışı bir Türk firmasının ismini vermesiyle düzenlendi. Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix’si adı altında ilk kez düzenlenen yarışla Petrol Ofisi tüm dünyaya ismini duyurmuş oldu. Bununla birlikte Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix’sinde yaşanan mücadele tribünleri dolduran binlerce seyircinin unutulmaz bir gün geçirmesini de sağlamış oldu.

MASSA İLKLERİ İSTANBUL’DA TATTI

Geçtiğimiz yıl da Türkiye’ye gelen Felipe Massa bu yıl asla Türkiye’yi ve İstanbul’u unutamayacağı hatıralarla ülkesine geride döndü. Ferrari Takımı ile başarılı bir sezon geçiren ve Pilotlar Şampiyonası’nda kendisine üçüncü sırada yer bulan Felipe Massa ilk olarak sıralama turlarında tüm rakiplerini geride bırakarak dikkatleri üzerine topladı. Bu aynı zamanda Felipe Massa’nın kariyerindeki ilk sıralama turu galibiyeti de oldu.

Ancak Massa için asıl önemli olay yarışta gerçekleşti. Yarışa takım arkadaşı Michael Schumacher’in önünde başlayan Massa’nın ilk olarak ne tür bir takım emri alacağı merak ediliyordu. Çünkü bilindiği gibi Ferrari’nin Massa’dan önceki pilotu olan Rubens Barrichello’nun en çok şikayet ettiği konuların başında takım emirleri geliyordu.

EMRE GEREK KALMADI

Yarışta start verildiğinde Felipe Massa takım arkadaşı 7 kez dünya şampiyonu olan Michael Schumacher’in önünde start aldı. İşte bundan sonra nasıl bir takım emrinin geleceği merakla bekleniyordu. Ancak aslında buna çokta gerek kalmadı. Çünkü pistte yaşanan bir spinin ardından güvenlik aracı yarışa dahil olunca her şey karıştı. Çünkü iki Ferrari birden aynı anda pit alanına girdi. Bu sırada önde Felipe Massa girince Michael Schumacher onu beklemek zorunda kaldı ve oldukça fazla zaman kaybetti. Bu durumu çok iyi değerlendiren Renault pilotu Fernando Alonso ise ikincilik sırasını ele geçirdi. Pit alanında bunları yaşayan Schumacher bir de kabusu sekizinci virajda spin atınca Alonso ile arasındaki farkın açılmasına engel olamadı. Tüm bunlardan hiç etkilenmeyen Felipe Massa ise kariyerinin ilk Formula 1 zaferini belki de hiç zorlanmadan elde etmenin keyfini yaşadı. Böylelikle Massa, İstanbul Park Pisti’nde kazanılabilecek ne varsa kazanarak evine hiçbir zaman unutamayacağı çok özel hatıralarla geri döndü.

BURUN BURUNA FİNİŞ

Felipe Massa yarışı kazanırken hemen arkasındaki iki sırada da deyim yerindeyse kıran kırana bir ikincilik mücadelesi vardı. Bu nedenle Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix’sini seyreden yaklaşık 2.5 milyar seyirci uzun zamandan beri görmedikleri bir mücadeleyi izlemiş oldu. Önde giden Renault pilotu Fernando Alonso hemen arkasında yer alan Michael Schumacher’in ataklarına karşı koymakta zaman zaman oldukça zorlandı. Ancak son şampiyon Fernando Alonso yerini öyle iyi korudu ki Schumacher bunda başarılı olamadı. Son şansını finiş çizgisine metreler kala deneyen Schumacher yine Alonso’yu geçme konusunda istediğini elde edemedi. Fakat iki pilotun finiş çizgisinden neredeyse aynı anda geçmesi pistte nefeslerin kesilmesine neden oldu.

ALONSO PUAN FARKINI YÜKSELTTİ

Renault’nun şampiyon pilotu Fernando Alonso yine Türkiye Grand Prix’sini kazanamamış olsa bile yarıştan oldukça karlı ayrıldı. Geçtiğimiz yılda ikinci sırada finiş gören Fernando Alonso bu yılı da ikinci sırada tamamladı. Ancak Fernando Alonso şampiyonluktaki en güçlü rakibi Michael Schumacher’i arkasında tutmayı başarınca rakibinden 2 puan daha fazla alarak aradaki farkın 12 puana çıkmasını sağladı. Michael Schumacher ise yarışın finiş çizgisinde olduğu gibi podyumda da oldukça üzgün göründü. Şüphesiz Schumacher’in aklındaki en önemli soru sezonun kalan dört yarışında Fernando Alonso’yu geride bırakıp bırakamayacağı olmalıydı.

Felipe Massa: Tarifsiz duygular yaşıyorum

Kariyerini ilk sıralama turu ve ilk zaferini kazanan Ferrari pilotu Felipe Massa yarışın ardından yaptığı açıklama da "tarifsiz duygular yaşıyorum" dedi. Yarışa iyi bir başlangıç yaptığını belirten Massa otomobilinin sergilediği performanstan da son derece memnun olduğun dile getirirken, otomobiline çok fazla yüklenmeden, lastiklerinin de yardımıyla böyle bir zafere ulaştığını belirtti. Massa ayrıca kürsüye çıktıkları zaman bu keyfi yanındaki iki pilotun defalarca yaşadığını ancak böylesine bir duyguyu kendisinin ilk kez tattığını da sözlerine ekledi. Massa’nın açıklamasındaki en çarpıcı yan ise böylesine önemli bir zafer elde etmesine rağmen takım olarak tam istedikleri sonuca ulaşamadıklarından dolayı yine de üzgün olduğunu da belirtti.

Kupaları 2 ayda 14 kişi hazırladı

Yarış bitip gözler podyum törenine çevrildiğinde dereceye giren pilotlara verilen kupalar da gerçekten dikkat çekiciydi. Medeniyetlerin buluştuğu özel kupalar tamamen elde yapıldı. 2 ay süren bir çalışmanın ardından Mehmet Kabaş ve Gülen Bağlı tarafından hazırlanan kupalar için 14 kişi çalıştı. 925 ayar gümüşten imal edilen kupalarda Türkiye’den simgeler bulunurken Hitit Güneşi ve belli başlı dokularla medeniyetlerin buluşması da ortaya çıkarıldı. İlk üç pilota verilen kupalar arasında da önemli farklılıklar vardı. Yarışı birinci tamamlayarak kariyerinin ilk zaferine imza atan Felipe Massa’nın kupasında Hitit Güneşi’nin alt kısmı altın kaplamayken, üçüncü olan Michael Schumacher’in kupasının aynı bölümünde ise deriye yer verildi.

Ecclestone, klasikleri beğenmedi pilotlar tırla selam verdi

Bildiğiniz gibi geçtiğimiz yıl ilki yapılan Formula 1 Türkiye Grand Prix’inde klasik otomobiller bir geçit töreni yapmış, ardından da F1 pilotları bu otomobillere binerek pistteki seyircileri selamlamıştı. Bu yıl ise Formula 1’in patronu Bernie Ecclestone, geçtiğimiz yılki klasik otomobilleri beğenmediği için yarış programından çıkarmış. Klasik Otomobilciler Derneği’nin yöneticilerine göre Ecclestone, ’Bunların çoğu klasik değil, ancak eski otomobil sayılabilir’ diyince, bu yıl pilotlar seyircileri bu kez özel olarak hazırlanan bir tırın içinden selamladılar. Böylece Türkiye klasik otomobilde sınıfta kalmış oldu.

53 derece sıcakta yarış

Start verildikten sonra sola eğimli ilk virajda Renault pilotu Giancarlo Fisichella, kendisini geçmek isteyen Ralf Schumacher ile Nick Heidfeld’e engel olmaya çalışınca pilotlar birbirlerine temas etti. Bu sırada orta bölüm tamamen karıştı. Yaşananlarla birlikte Ralf Schumacher, Kimi Raikkonen, Nick Heidfeld, Takuma Sato, Tiago Manteiro, Scoot Speed ilk turun ardından pit-stop yaptı. Ancak 4. virajda sol arka lastiği fırlayan ve ön süspansiyonları kırılan Raikkonen ikinci turda yarışı terk etti. Bu yıl ikinci kez düzenlenen Türkiye Grand Prix’sinde Takuma Sato, Nico Rosberg, Sakon Yamamoto, Vitantonio Liuzzi, Kimi Raikkonen, Christijan Albers, Tiago Monteiro ise finiş göremedi. Böylelikle yarışı 15 pilot tamamlayabilmiş oldu.

EN HIZLI FISICHELLA OLDU

İstanbul Park’taki 58 turluk yarışta, Renault Takımı’nın İtalyan pilotu Giancarlo Fisichella yarışta en fazla hızı yapan isim oldu. Fisichella yarışta 317.8 kilometre hıza ulaşarak, en hızlı pilot unvanını elde etti. Ferrari Takımı’nın Alman pilotu Michael Schumacher, 313.4 kilometre ile en hızlı ikinci pilot olurken, takım arkadaşı Felipe Massa da 312.2 kilometre ile en yüksek hıza ulaşan üçüncü pilot olarak dikkat çekti.

Yarışta pilotları birbirleri ile girdikleri mücadeleden çok sıcak hava etkiledi. Çünkü İstanbul belki de tarihin en sıcak günlerinden birini 27 Ağustos Pazar günü yaşadı. Açıklanan resmi bilgilere göre Pazar günü hava sıcaklığı 37 dereceye kadar yükselirken, İstanbul Park Pisti’nde hissedilen sıcaklığın 45 derecenin üzerine çıktığına değinildi. Bununla birlikte pilotların arenası olan pist üzerindeki sıcaklık ise 53 dereceye kadar yükseldi. Yarış sonunda neredeyse tüm takımların yaptıkları ortak açıklamada sıcak havadan şikayet edilmesi de bunun en önemli ispatı oldu.

Pilotlar Şampiyonası

1. Fernando Alonso108

2. Michael Schumacher96

3. Felipe Massa62

4. Giancarlo Fisichella52

5. Kimi Raikkonen49

6. Jenson Button36

7. Juan Pablo Montoya26

8. Rubens Barrichello22

9. Nick Heidfeld19

10. Ralf Schumacher18

Markalar Şampiyonası

1. Renault160

2. Ferrari158

3. McLaren Mercedes89

4. Honda58

5. Toyota28

6. BMW Sauber26

7. Red Bull16

8. Williams10

9. Toro Rosso1

10. MF1 Racing0

11. Super Aguri F10

Bunları da Beğenebilirsiniz
İlişkili Haberler