"Unutmanın eşiği"yle toplumsal hafızanın derinliklerine iniyor

Güncelleme Tarihi:

Unutmanın eşiğiyle toplumsal hafızanın derinliklerine iniyor
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 26, 2017 12:55

"Unutmanın eşiği"yle toplumsal hafızanın derinliklerine iniyor

Haberin Devamı

ÂÄ°STANBUL, (DHA) SANATÇI ÇaÄŸrı Saray, "Unutmanın EÅŸiÄŸi baÅŸlıklı" kiÅŸisel sergisinde süreklilik duygusunun kökünü mekanlarda arıyor, Türkiye’nin kolektif bellek mekanlarına odaklanıyor. Pilot Galeri'de 8 Nisan'a kadar açık kalacak sergide Dolmabahçe Sarayı, Ä°stanbul Ãœniversitesi, Ä°stanbul Resim Heykel Müzesi, AKM, HaydarpaÅŸa Garı ve Ä°stanbul'daki 3 Saat Kulesi ÇaÄŸrı Saray’ın çalışmaları arasında yer alıyor. 

1979 yılında İstanbul’da doğan,  Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümünden mezun olduktan sonra aynı fakültede yüksek lisans ve 'sanatta yeterlik'  programlarını tamamlayan Çağrı Saray, halen üniversitenin Güzel Sanatlar Fakültesi Temel Eğitim Bölümünde doçent olarak görevine devam ediyor.

Saray’ın çizimlerinde, hatırayı anıtsallaştıran hafızanın korunmasına yönelik bir çağrı ve kaybına vurgu yapan kesintili çizgiler yer alıyor.  Çağrı Saray, "Hafızayı koruma altına almak, geçmişe ait olan anları/mekanları şimdi’ye tekrar yerleştirir" diyor. 

UNUTMAKTA, KAYBETMEKTE OLDUĞUMUZ İMGELERE GERİ ÇAĞIRIYOR

Unutmanın Eşiği isimli serisinde Saray, birer bellek mekanı olarak anıtsallaştırdığı imgelere yeniden bakmayı öneriyor. Saray, şöyle ifade ediyor:

"Sergide yeralan büyük boyutlu desenlerle ifade edilmiş mekanlar, bir güç mücadelesinin temsilleri olarak karşımızdalar. Ayrıca sergi mekanına uyguladığım haritada 'tarihe kalacaklar ve yok olacaklar arasındaki mücadelenin odak alanları' işaretleniyor. Bu harita, kenti deneyimlemenin bir yolu olarak psiko-coğrafyadan ilham alıyor. Kentsel alanın, bireyin duygu ve davranışları üzerindeki etkilerine odaklanan psikocoğrafya kavramı, 1950’lerde Situasyonist Enternasyonal’in ürettiği bir kavram. Haritada yeralan ve belki de aynı kaderi paylaşan mimari yapılar birbiriyle farklı bağlamlarda ilişkileniyor. Bu harita ve mekanda yeralan çalışmalar unutmakta, kaybetmekte olduğumuz imgeleri geri çağırıyor.

Çok sayıda ulusal ve uluslararası sergide çalışmaları yer alan Saray’ın kişisel sergileri arasında; Eksilen Zaman (2015), Outsider (2014), İçerideki Ölçülebilir Sıcaklık(2013), Gri Koridor(2013), Bekleme Odası(2009), Kırmızı Oda(2007), Bellek Kutuları-1(2001) bulunur. Çin, Meksika, İtalya, Yunanistan, Almanya, İspanya ve daha birçok ülkede sergilere katılan Saray’ın çalışmaları, Çanakkale Bienali, Proje 4L, Pera Müzesi, Baksı Müzesi, China Art Academy, Borusan Sanat Galerisi, Kasa Galeri gibi pek çok önemli müze ve sanat kurumunda gösterildi.

(FOTOÄžRAF)

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!