Ünlü markalar neden online satışa başladı?

Güncelleme Tarihi:

Ünlü markalar neden online satışa başladı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 30, 2017 13:08

Hızla gelişen e-ticaret sektörüne kayıtsız kalamayan birçok marka online mağaza kurmaya başladı. Yeni nesil pazarlama stratejisine yönelen markalar bu sayede cirolarını da artırmayı başarıyor.

Haberin Devamı

E-ticaret sektörünün gelişmesi dünyada olduğu kadar ülkemizde de markaları ve ticaret yapanları dijital ortama geçmeye itti. Halihazırda mağazası olan markalar online mağaza kurmak için de kolları sıvadı. Online mağaza için çeşitli yatırım ve giderleri göze alan büyük markalar onlarca ürün ve yeni nesil pazarlama stratejileri ile ticaretin bambaşka bir boyutu ile de tanışmış oldu.

Dünyanın herhangi bir yerinde kurulan bir marka online platformlarda var olmaya başlayınca binlerce yeni müşteri ve satış imkanı ile karşılaştı. İnternet dünyası ve e-ticaret bir kez daha dünyadaki sınırların ortadan kalktığını ve dünyanın kocaman bir alışveriş merkezine döndüğünü kanıtladı. Binlerce ürün ve müşteri bir araya gelerek koca bir pazar oluşturdu.

İnternetin ucu bucağı olmayan nimetlerinden yararlanmaya çalışan markalar için e-ticaret dünyasına katılmak artık bir zorunluluk haline geldi. Markalar hem piyasadaki rekabeti belirli bir seviyede tutmak hem de rakiplerinden geri kalmamak için e-ticaret dünyasına atılmaya başladı. Yakın zamanda dünyaca ünlü zincir giyim mağazaları da bu kervana katılarak bir kez daha online mağazanın artık markalar için bir gereklilik olduğunu kanıtladı.

Haberin Devamı

Online mağaza sahibi olan büyük markalar hem müşteri memnuniyetini artırmayı hem de daha fazla müşteri kazanmayı hedefliyor. Bu da markalara ve firmalara daha fazla iş hacmi, satış oranı ve büyüme olarak geri dönüyor. Markaların artık daha kolay bir şekilde ulaşılabilir hale gelmesi e-ticaret kavramını geliştirerek hizmet kalitesini de artırıyor.

E-ticarete adım atan marka ve şirketler arasında sadece giyim markaları değil ayakkabı, kitap, ev eşyası, mobilya ve teknolojik ürünler gibi çeşitli segmentte ürün grupları da yer alıyor. Artık müşteriler ürünler hakkında bilgi sahibi olmak için ve hatta sanal ortamda almaya cesaret edemediği ürünleri bile güvenli ödeme sistemleri ve kolay iade süreçleri sunan markaların sitelerinden almaya başladı.

Bu değişim altında elbette e-ticaretin kavramının evrilmesi, daha güvenli hale gelmesi ve sınırsız ürün ve stok imkanı olması gibi unsurlar büyük önem taşıyor. Öyle ki markalar artık satışlarının azımsanmayacak bölümünü online satışlardan elde ettiklerini belirtiyorlar. E-ticaretin bu kadar gelişmesi fiziksel mağaza cirolarından rol çalmaya başlamış görünüyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!