Üniversiteler ‘gaz reklamı’yla yarıştı, Fikr-i Zehir kazandı

Ünsal ÇAKIN
29.05.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

Uluslararası Reklamcılık Derneği’nin (IAA) New York merkezinin dünya genelinde üniversite öğrencilerine yönelik düzenlediği INTER-AD yarışmasının yerel uygulaması olan 14’ncü Üniversitelerarası Reklam Yarışması sonuçlandı.

Reklam, pazarlama ve iletişim alanında eğitim gören yüksekokul ve fakülte öğrencilerinin katıldığı yarışmada ’Çevre Dostu Doğalgaz’ konusu işlendi. Yarışmada birinciliği Anadolu Üniversitesi’nden Ajans Fikr-i Zehir takımı kazandı. Yeditepe Üniversitesi’nden Ajans Maccho ve Ankara Üniversitesi’nden Ajans Cirrus ikinciliği paylaşırken, üçüncüsü Ankara Üniversitesi’den Ajans Stratus, dördüncü Işık Üniversitesi’nden Ajans Depo, beşinci ise Ankara Üniversitesi’nden Ajans Cumulus oldu.
Mesaj kaygısı taşıyoruz
Kazananlar Bahçeşehir Üniversitesi’nde gerçekleşen törende Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ’dan ödüllerini aldı. Yalçındağ, yarışmayı düzenlemelerinin iki temel hedefi olduğunu belirterek, şunları söyledi: “Bunlardan ilki, geleceğin iletişimcilerine sektörün heyecanını bugünden bir parça tattırabilmek ve bu alanda çalışmanın verdiği hazzı paylaşabilmek. Bu etkinliğin, öğrenciler için ciddi bir eğitim fırsatı olduğunu düşünüyoruz. İkinci hedefimiz ise sosyal sorumluluğumuzun gereklerini yerine getirmek. Açıkçası mesaj kaygısı taşıyoruz. Her sivil toplum örgütünün de bu kaygıyı taşıması gerektiğine inanıyoruz.”
Doğalgaz ile hava temizlendi
Yalçındağ, bugüne kadar ’Kızlarımızı Okula Gönderelim’, ’Genç Anneliklerin Önlenmesi’, ’Çocuklarımız Dövmeyelim’ gibi sosyal içerikli konuların yanısıra ’Haydi Çocuklar Süt İçelim’, ’Hijyen İçin Tuvalet Kağıdı Kullanımı’ gibi sağlıklı bir toplumun gereklerini duyurmaya çalıştıklarını da söyledi. Bu yılki konularının ise günümüz dünyasının en önemli sorunlarından birisi olan enerji olduğunu ifade eden Yalçındağ, şöyle konuştu: “Artan enerji tüketimi ve buna bağlı çevre problemlerinin yaşam kalitesini olumsuz etkilediği açıktır. Ülkemizde de yoğun enerji kullanımı sonucu olumsuz etkilenen illerimizin başında İstanbul gelmekteydi. 1994 sonrasında doğalgaz kullanımının başlaması ve kısa sürede yaygınlaşması ile İstanbul dünyanın havası en temiz şehirlerinden birisi haline geldi. İstanbul ile başlayan doğalgaz kullanımı, hızla diğer illerde de yayılmaya başladı.”

27 üniversite katıldı

Üniversitelerarası Reklam Yarışması’na 27 üniversiteden 59 takım katıldı. İlk beşe giren takımlar şöyle:
1. Anadolu Üniversitesi / Ajans FİKR-İ ZEHİR
2. Yeditepe Üniversitesi / Ajans MACCHO
2. Ankara Üniversitesi / Ajans CIRRUS
3. Ankara Üniversitesi / Ajans STRATUS
4. Işık Üniversitesi / Ajans DEPO
5. Ankara Üniversitesi / Ajans CUMULUS

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı