Gündem Haberleri

    Üniversite tercihlerinde e-kayıt yarın başlıyor! (E-kayıt nedir, nasıl yapılır,hangi üniversitelere e-kayıt yapılır?)

    Hürriyet Haber
    27.07.2015 - 16:06 | Son Güncelleme:

    Üniversite tercih sonuçları açıklandı. Şimdi sıra üniversiteye kayıt işlemlerinde.. Yeni bir uygulama olan e-kayıt 28 Temmuz- 5 Ağustos tarihleri arasında yapılacak. Detaylar haberimizde

    Öğrencilerin günlerdir merakla bekledikleri üniversite yerleştirme sonuçları açıklandı.

    Adaylar yerleştirme sonuçlarını ÖSYM'nin https://sonuc.osym.gov.tr adresinden T.C. Kimlik Numaraları ve şifrelerini girerek öğrenebilecekler.

    ÜNİVERSİTELERE KAYIT İŞLEMLERİ 3 -7 AĞUSTOS TARİHLERİ ARASINDA YAPILACAK

    2015-2016 ders yılında, ÖSYS sonuçlarına göre bir programa kayıt hakkı kazanan adayların kayıt işlemleri 3-7 Ağustos 2015 tarihleri arasında yapılacaktır. Devlet üniversitelerinde elektronik kayıtlar, 28 Temmuz-5 Ağustos 2015 tarihleri arasında yapılacaktır.

    Kayıt hakkı kazanan adayların, kayıt için aşağıda belirtilen belgeleri tamamlayarak kayıt süresi içerisinde ilgili üniversitelere başvurmaları zorunludur. Bu süre içerisinde kayıt için başvurmayan veya kayıt işlemlerini tamamlamayan adaylar kayıt haklarını kaybedeceklerdir.

    Elektronik kayıt yapan adaylar, üniversiteleri tarafından duyurulan belgelere ve tarihe göre işlem yapacaklardır.

    KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER


    3.Elektronik kayıt işlemi 2015-2016 öğretim dönemi için ÖSYM'den temin edilecek yerleşen verisi içerisindeki öğrencileri kapsayacaktır. ÖSYM yerleşen verisine YÖKSİS üzerinden erişilebilecektir.a) Adayın mezun olduğu ortaöğretim kurumundan aldığı diplomanın aslı ya da yeni tarihli mezuniyet belgesi

    b) Aday ek puandan yararlanarak ya da sınavsız geçişle yerleştirilmiş ancak alanı diplomasında veya mezuniyet belgesinde belirtilmemişse, hangi okul ve alandan mezun olduğunu gösterir resmî belge (METEM programlarından mezun olanların diplomalarında okul adı olarak, diplomayı düzenleyen merkezin adı yazılmaktadır.)

    c) 12 adet 4,5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf

    d) Katkı payının/öğretim ücretinin ödenmesi ile ilgili belge

    e) Kayıttan önce belirlenip üniversite tarafından ilan edilecek diğer belgelerin aslı veya üniversite onaylı suretleri

    ÖSYS ile bir yükseköğretim programına yerleşen yükümlülerin askerlik durumlarını gösterir belge

    Adayların askerlikle ilgili sorunları için askerlik şubelerine, kredi konusunda ayrıntılı bilgi için de üniversite rektörlüklerine veya Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumuna başvurmaları gerekmektedir.

    Kazanan adayların bilgileri adayların yerleştirildikleri yükseköğretim programlarının bağlı olduğu üniversite rektörlüklerine ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına (YÖK) ÖSYM tarafından elektronik ortamda iletilecektir.

    4.2. KAYITLA İLGİLİ ÖNEMLİ NOTLAR

    a) Adayların kayıt için bizzat başvurmaları (elektronik kayıt hariç) gerekmektedir. Posta ile kayıt yapılmaz.

    b) Kayıt için istenen belgelerin onaysız sureti veya fotokopisi kabul edilmez.

    c) Belgeler eksik ise kayıt yapılmaz.

    d) Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan aday herhangi bir hak iddia edemez.

    e) Yükseköğretim kurumları, kayıt yaptıracak adaylardan sağlık kurulu raporu isteyebilir.

    f) Üniversiteler, gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran adaylar hakkında gerekli yasal işlemleri yapmaya yetkilidir.

    YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞININ ELEKTRONİK KAYIT İŞLEMLERİ İLE İLGİLİ AÇIKLAMASI

    Devlet yükseköğretim kurumları, dileyen öğrenciler için e-devlet kapısından kaydolma imkanı sunacak. Elektronik kayıt, öğrenci için zorunlu olmayıp isteğe bağlı olacak. Elektronik kaydı tercih etmeyen veya zorunlu nedenlerle elektronik kaydı yapılamayan öğrenciler, yerleştiği yükseköğretim kurumuna başvuracak. Elektronik kayıt işlemi, 2015-2016 öğretim dönemi için ÖSYM'den temin edilecek yerleşen verisi içerisindeki öğrencileri kapsayacak. ÖSYM yerleşen verisine YÖKSİS üzerinden erişilebilecek.

    Yerleşen adaylar, e-devlet şifreleri ile https://www.turkiye.gov.tr adresine giriş yaparak Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı bölümünden kayıt işlemleri yapabilecekler.

    ELEKTRONİK KAYIT İŞLEMLERİ İLE İLGİLİ AÇIKLAMA

    1.Devlet yükseköğretim kurumları, dileyen öğrenciler için e-devlet kapısından kaydolma imkânı sunacaklardır.

    2.Elektronik kayıt öğrenci için zorunlu olmayıp isteğe bağlıdır. Elektronik kaydı tercih etmeyen veya zorunlu nedenlerle elektronik kaydı yapılamayan öğrenciler yerleştiği yükseköğretim kurumuna başvuracaktır.

    3.Elektronik kayıt işlemi 2015-2016 öğretim dönemi için ÖSYM den temin edilecek yerleşen verisi içerisindeki öğrencileri kapsayacaktır. ÖSYM yerleşen verisine YÖKSİS üzerinden erişilebilecektir.

    4.Elektronik kayıt tarihleri, ÖSYM yerleştirme sonuçlarının açıklanmasından sonra duyurulacaktır,

    5.Elektronik kayda, özel yetenek programları ile yükseköğretim kurumlarınca elektronik kaydı uygun görülmeyen programlar (sağlık raporu isteyen programlara gibi) ile açıköğretim programları dâhil edilmeyecektir.

    6.Yerleşen adaylar e-devlet şifreleri ile https://www.turkiye.gov.tr adresine giriş yaparak Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı bölümünden kayıt işlemleri yapabileceklerdir.

    7.Asker Alma Dairesinden askerlik durum bilgisi ve Milli Eğitim Bakanlığından lise mezunu olup olmadığına dair bilgi ekran kayıdında yer alacaktır. Askerlik durumu kayıt olmalarına engel olmayacaktır. Ancak;Milli Eğitim Bakanlığından lise mezuniyet bilgisi alınamayan öğrenciler elektronik Kayıt yapamayacak ve yerleştiği Yükseköğretim Kurumuna yönlendirileceklerdir. Milli Eğitim Bakanlığından mezuniyet bilgisi alınan öğrenciler için elektronik kayıtta öğrencinin yerleşme bilgileri, ÖSYM verisinden otomatik olarak gelecektir.

    8.Herhangi bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı öğrenciler, elektronik kayıt ekranında kaydı yapılmayarak yerleşmiş olduğu Yükseköğretim Kurumuna yönlendirileceklerdir.

    9.Kaydını tamamlayan öğrenciler kayıt olduklarını gösterir barkotlu çıktı da alabileceklerdir.

    10.Kayıt olanlara ait bilgiler YÖKSİS üzerinden günlük olarak alınabilecektir.

    11.Kayıt işlemini elektronik ortamda yapan öğrenciler elektronik kayıt ekranında veya üniversitenin web sitesinde duyurduğu tarihlerde ders kaydına gelecekler ve duyuruda belirtilen belgeleri sunmaları ve diğer şartları sağlamaları durumunda ders kaydı yapabilecekler


    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı