Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Üniversite seçiminde ‘popülarite’ etkisi

    Hürriyet Haber
    09 Ağustos 2006 - 17:43Son Güncelleme : 09 Ağustos 2006 - 17:49

    Mesela: “Üniversiteyi seçmenizde, okuduğunuz üniversitenin popüler olması etkili oldu mu?

    ODTÜ’de okuyanların ‘evet’ cevabı % 90,3

    Hacettepeliler’in % 84,4

    Marmara Üniversitesi öğrencilerinin % 77,6

    İTÜ’lülerin ‘evet’ cevabı % 77,5

    Yani öğrenciler ‘popüler bir üniversite’ istiyor. Üniversite seçiminde de, tıpkı satın alacakları cep telefonu yahut tişört gibi... MARKA çok önemli demek ki.

    En ‘marka bağımlılar’ da, bu ankete göre, ODTÜ öğrencileri. Yahut, daha iyi niyetle ve tersten okuyalım, ‘marka bağımlı adayların’ birinci tercihi (en polüler diyebilir miyiz?) ODTÜ.

    *

    Öğrencilerin üniversite-fakülte seçiminde ‘açıkta kalma endişesi’ de etkili. (Bu endişeyi en çok duyanlar meslek lisesi mezunları, en az duyanlar ise özel lise mezunları...)

    Yani öğrencilerin % 33 ilâ % 54’lük bir kesimi ‘AÇIKTA KALMA ENDİŞESİ bölüm tercihimi etkiledi’ diyor.

    *

    Başka ilginç sualler de var bu ankette. Sualden çok cevaplar aslında.

    Mesela ‘Türkiye’nin AB’yi girmesini destekliyor musunuz?’ sualinde, 60 üniversite içinde ‘en hararetli AB taraftarı öğrenciler’in Şanlıurfa Harran Üniversitesi (% 85,5) ve Elazığ Fırat Üniversitesi’nden (% 84,1) çıkması ilginç değil mi?

    Aynı şekilde Bolu Abant İzzet Baysal (% 54,1), Antalya Akdeniz Üniversitesi ve Muğla Üniversitesi (% 52,1) öğrencilerinin AB’ye en soğuk bakanlar olması?

    *

    Aslında bunlar çok ilginç ve faydalı çalışmalar. Pek derinleştiremiyorum çünkü araştırma raponları yok elimde.

    Ama bu anketi haber yapıp bana da ulaştıran, Erzurum DHA’dan meslektaşım İkram Tekmanlı’ya teşekkür ediyorum.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı