Gündem Haberleri

    Üniversite komşu komşunun külüne muhtaç

    Nuran ÇAKMAKÇI
    28.05.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Kadir Has Üniversitesi, bulunduğu Cibali’ye komşuluk hakkını ödemek için semt sakinleriyle toplanıp, ortaklaşa aldığı kararlarla destek oluyor. Semtin imamı, muhtarı, esnafı, ev kadını belli zamanlarda üniversitenin önemli kararlarının alındığı Senato Odası’nda toplanıp, sorunlarını Rektör Prof. Dr. Mustafa Aydın’a anlatıyor. Aydın da semtin ileri gelenleriyle mahalleyi gezip, halkı dinliyor. Üniversiteyle semt sakinlerinin bütünleşmesi, daha doğrusu komşuluk hakkının verilmesi için sorunlara çözüm aranıyor.

    Toplantılar belli aralıklarla yapılıyor. Cibali’de yaşayan her kesimi temsil edenlerin bu toplantıya katılması için üniversite davette bulunuyor. Kimi hayatında ilk kez üniversiteye adım atıyor, kimi Senato Odası’nda bulunmanın keyfini yaşıyor. Herkes katıldığı grubu temsilen sorunları dile getirip, üniversiteden beklentilerini sıralıyor. Mahalle imamı, muhtarı, ilköğretim müdürü, veli, spor kulübü başkanı, kafe sahibi, marangoz, kasabın da bulunduğu farklı kesimden ortalama 20 kişi bir konuyu gündeme getirip, üniversite rektörüyle fikir alışverişinde bulunuyor. Üniversite bu toplantılar sonucunda semtteki camiyi ve okulu boyayıp, güvenlik sistemini kurdu, ilköğretim okulu öğrencilerine ders verdi, ihtiyacı olanlara yardım etti.

    MAHALLE SAKİNLERİ MUTLU

    İlk kez bir üniversiteye adım attım
    NURCAN ÇOBAN (CİBALİ İLKÖĞRETİM OKULU AİLE BİR. BAŞK.)

    Buraya gelince kilitleniyorum, heyecanlanıyorum. İlkokul mezunuyum. İlk kez bir üniversiteye adım attım. Buradaki öğrenciler çocuklarımızın ödevlerini yapıyor, derslerine yardım ediyor. Çok faydasını gördük. Okulumuz hapishane gibiydi. Buradaki öğrenciler bahçemize, duvarlarımıza desen yaptı, cıvıl cıvıl oldu.

    Davet edilmemiz saygının işareti
    LALE ARI (NAR CAFE’NİN SAHİBİ)

    Üniversitenin potansiyelinden faydalanmak için işbirliği yapıyoruz. Mahallenin havası değişti. Sosyal olarak çok faydalı. Bence bizi esnaf olarak buraya davet etmeleri saygı gösterdiklerinin işareti.

    Semte çok şey kazandırdılar
    BURHAN BAYRAKTAR (CİBALİ MUHTARI)
    Üniversitenin bölgemde olması nimet. Semte çok şey kazandırdı. Mahalleden 20 aile iş buldu. Sosyal aktivitesi çok. Halkla bütünleşmek için her şeyi yapıyorlar.

    Bize çok destek oldular
    MEHMET KAHRAMAN (KATİP ÇELEBİ İLK. OKULU MÜDÜRÜ)

    Bir yıldır işbirliği yapıyoruz. Öğrencilerimizin sosyo-ekonomik yapısı zayıf. Bazı temel ihtiyaçları bile üniversitemiz tarafından karşılanıyor. Teknik altyapı açısından da çok destek oldular. Bilgisayarlarımızı aldılar.

    Zengin okulu dedik, çocuğum bile burada okudu
    ŞABAN YILMAZ (ÜSKÜBİ ÇEKİRGE CAMİİ İMAMI)

    Dinimizin önem verdiği sosyal yardımlaşmayı üniversitenin yapması çok sevindirici. Bina yapılırken zengin çocukları okur diye düşünüyorduk, oğlum bile burada burslu okudu. Camimimizi boyadılar, bilgisayarımızı aldılar. Büro, ofis malzemelerimizi temin ettiler. Abdestlik, şadırvanlık yaptılar.

    Üniversitenin kapıları semte kapalıydı şimdi açmaya çalışıyoruz
    REKTÖR PROF. DR. MUSTAFA AYDIN


    Bu proje ne zaman başladı?/images/100/0x0/55ea0e3ff018fbb8f8680c19
    - Şubat’ta. Sosyal sorumluluğu olan bir üniversiteyiz. Kurucumuz Kadir Has’ın sosyal sorumluluk işlerini örnek alarak, aynı misyonu üstlendik.

    Üniversite kurulduğu yıllarda semtle pek ilişki içinde değildi.
    - Evet. Burası Cibali Tütün Fabrikası’yken çalışanları bu semtte otururmuş. Semtle fabrika iç içe yaşam kurmuş. Fabrika kapanıp, çalışanlar gidince yeni göçler almaya başlamış. Fabrikanın yerine üinversite de açılınca mahalleyle ilişkimiz pek olmamış. Semt suç anlamında sorunlu bir bölge haline gelmiş. Yönetim de, öğrenci ve personelinin güvenliği için semtle ilişkisini bilinçli olarak kopartmaya yöneltmiş. Etrafından duvarları, kapıları var.

    Siz bu kararı alırken zorlanmadınız mı?
    - Hayır. Üniversitelerin bulundukları bölgelerin, şehirlerin kültür hayatlarına, toplumsal ve sosyal gelişimlerine katkıları olmalı. Modern ülkelerde üniversiteler gelişmekte olan bölgeler ve dönüşüme ihtiyaç duyulan alanlara kurulur. Çünkü, üniversitelerin böyle dönüştürücü gücü, entelektüel kapasitesi var.

    ANADOLU’NUN GÜZEL BİR GELENEĞİ

    Projeye ‘Komşuluk hakkı’ ismini niye verdiniz?

    - Komşuluk hakkı fikri çocukluğumuzdan gelen, Anadolu’daki çok güzel bir gelenek. Evde pişen bir şey komşunun göz hakkı diye, kokmuştur diye komşuya verilir. Ama şehirleşmeyle birlikte komşuluk diye bir şey kalmadı. Geçen yıl ilk toplantımızı düzenledik. Semtin 20’ye yakın ileri gelenini davet ettik.

    Semt sakinleri sizden ne istedi?
    - Güvenlik sorununu vurguladılar. Bölgenin aşırı göç alması, kültür yapısının değişmesinden şikayetçi oldular. Çocuklarını güvenlik ve kalite nedeniyle bu semtteki okullara göndermek istemiyorlar. Spor sahalarından yararlanmak ve üniversiteye girip çıkmak istediler.

    Bundan sonraki hedefiniz ne?
    - Mahalledeki çocuklar için yetenek taraması yapacağız. Büyük bir sağlık kuruluşuyla anlaşıp göz ve diş sağlık taraması için harekete geçeceğiz. Ayrıca birtakım sertifika programlarıyla kadınlara eğitimler vereceğiz.

    Cibali’yi markalaştırmak için projeleriniz de var.
    - Cibali Karakolu önemli bir oyundur mesela. Kemal Tahir bir dönem yaşamış. Türkan Şoray ve Yılmaz Güney’in çektikleri filmler var. Cibali markası hem semte hem bize değer katar. Cibali Postası diye gazete çıkartacağız. Bu 1950-60’ların gazete dizaynında hazırlanacak. Üniversitede ve semtte dağıtacağız. Muhabirler öğrencilerimiz olacak. Gazeteyi 15 günde bir basıp semtle iletişimin bir parçası olacağız.

    BUGÜNE KADAR NELER YAPILDI

    * Cibali İlköğretim Okulu’nun bahçesi ve duvarları öğrencilerin desenleriyle şekillendi. Okulun dış cephesi ve içi boyandı. Güvenlik sistemi yeniden kuruldu.
    * Sömestrde 120 çocuğa basketbol ve voleybol dersi verildi. Öğrenciler, üniversitenin spor kompleksinde 15 gün boyunca derse gitti.
    * Efes Pilsen-Panathinaikos maçına çocuklar götürüldü.
    * Gönüllü öğrenciler etüd abi ve ablalığı yaptı. Her gün semtteki okullarda, bitiş zilinin ardından iki saat ilköğretim öğrencilerinin ödevlerine yardım etti, anlamadıkları için ders takviyesi yaptı.
    * Semtteki camiler boyandı. Güvenlik sistemleri oluşturuldu.
    * ‘İyiliğe koşu’ projesiyle mahallenin sorunlarına yönelik para toplandı. Bir okula bilgisayar ve fotokopi makinesi alındı ve bir engelli çocuğun okul masrafları karşılandı.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı