Unilever: Yasa çıksın fonksiyonel gıdaya yatırım yaparız

Hürriyet Haber
25.10.2005 - 00:00 | Son Güncelleme:

Unilever, Türkiye’de 1 milyar dolarlık cirosunun yarısını oluşturan gıda pazarında büyümek istiyor. Şirket, özellikle insan sağlığına katkı yapan fonksiyonel gıdalara yatırım yapmak için yasal düzenlemeyi bekliyor. Dünyanın önde gelen gıda ve kişisel bakım ürünleri üreticisi Unilever, Türkiye’de yeni yatırım fırsatlarını araştırıyor. Türkiye’ye her yıl 20 milyon Euroluk marka geliştirme, personel ve ürün promosyonu yatırımı yapan Unilever, öncelikle gıdada büyümeyi planlıyor.

Şirket özellikle, dünyadaki kullanımı yaygınlaşan fonksiyonel gıda ürünlerine yatırımı gündemine alırken, düğmeye basmak için hükümetin bu alandaki mevzuat çalışmalarının tamamlanmasını bekliyor. Ürettikleri tüm ürünlerde Türkiye’deki tüketimin Avrupa standartlarının çok altında olması nedeniyle büyük bir büyüme potansiyeli bulunduğunu söyleyen Unilever Türkiye Genel Müdürü İzzet Karaca, ‘Biz Türkiye’de gelecek yıl yeni bir yatırım planlıyoruz. Gıda sektöründe olacak bu yatırım yeni ürünleri de içerebilecek. Yatırımımız fonksiyonel gıdalardaki yasal düzenlemeye göre bu alanda olabilir’ dedi.

2 MİLYAR DOLARLIK PAZAR:

Fonksiyonel gıdaların yalnızca beslenmeye değil, aynı zamanda insan sağlığına da katkı yaptığını anlatan Karaca, Unilever’in dünyada bu segmentte çok güçlü olduğunu hatırlattı. Unilever için Türkiye’de yaklaşık 2 milyar dolarlık bir pazar bulunduğuna dikkat çeken Karaca, dondurma, deterjan ve şampuan alanındaki büyüme fırsatlarını da göz ardı etmediklerini dile getirdi. Karaca, ‘Türkiye’de kişi başı deterjan kullanımı Avrupa’nın yarısı, şampuan kullanımı dörtte biri, dondurma tüketimi ise beşte biri seviyesinde. Bu yıl satışlarımızda Türk lirası bazında yüzde 20 büyüme bekliyoruz’ dedi.

PERAKENDEDE CANLILIK VAR:

Unilever’in hem gıda hem de ev ve kişisel bakım ürünlerinde müşterilerinin üçte birini bakkallar, üçte birini orta ölçekli marketler, diğer üçte birini ise süpermarketlerin oluşturduğunu ifade eden Karaca, bu durumun Türk gıda sektöründeki konsolidasyonları hızlandıracağını dile getirdi. karaca, Türkiye’deki alıcı sayılarının binleri bulurken, İskandinav ülkelerinde yalnızca 4 adet olduğunun da altını çizdi.

Gıdada AB’ye uyuma yardım edebiliriz

TÜRKİYE’de bu yıl başlatılan yeni bir denetim uygulamasına dikkat çeken İzzet Karaca, gıda konusunda AB’ye uyum çalışmalarının hız kazandığına dikkkat çekti. Ev ve kişisel bakım ürünlerindeki kontrolün Sağlık Bakanlığı’nın ürün çıkmadan önce yaptığı denetimden, ürün arzı sonrasında piyasada yapılan denetime geçtiğine vurgu yapan Karaca, bu yöntemle devlet mekanizmasının daha etkin biçimde işleyeceğini söyledi. Yeni düzenlemenin kendilerini memnun ettiğini de belirten Karaca, bunların AB mevzuatına uyumun adımlarından biri olduğunun altını çizdi. Karaca, ‘Türkiye’nin AB ile yapacağı müzakere sürecinde yaklaşık 20 bin sayfalık bir gıda mevzuatının uyumlaştırılması gerekecek. Diğer AB adayı ülkeler bu uyum süreci sırasında Unilever’den yardım almışlardı. Unilever benzer bir desteği Türkiye’ye de verebilir’ dedi.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı