Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Umuda yolculuk

    Hürriyet Haber
    03.02.2000 - 00:00 | Son Güncelleme:

    BEKLENMEDİK sorunlarla geçirdiğimiz bir yıldan sonra, Antalyalı turizmciler olarak, 2000 yılına umutla bakmak istiyoruz.

    Rekor beklentileriyle başladığımız 1999 sezonu, Öcalan'ın yakalanması ile yavaşlamış, Mavi karşı Katliamı ile de yoğun iptal dalgası yaşanmış ve turizm dibe oturmuştu. Daha sonraki doğal afetler de, 1999 senesinde yaşamak zorunda kaldığımız sorunlar sinsilesinin sonuncuları oldu.

    Her yıl bu dönem yapıldığı gibi, ‘Turizm patladı’ çığırtkanlığı yapmak istemiyorum ama, 2000 sezonunda neden iyimser beklentiler içinde olduğumu belirtmek istiyorum. Öncelikle, turizmi de yakından etkileyecek olumlu siyasi gelişmeler oldu.

    * Apo'nun yakalanmasıyla bozulmaya başlayan Batı Avrupa ile ilişkilerimizin, AGIT Zirvesi ile iyileşme sürecine girmesi ve Avrupa Birliği'ne aday adaylığımızın kesinleşmesiyle, hiç olmadığı kadar iyi duruma gelmesi.

    * Apo'nun idam kararı için AıHM kararı beklenmesi bu siyasi gelişmeleri yanısıra, sektörel gerçeklerde, 2000 yılı beklentilerimizi arttırıyor.

    * Bölgedeki rakiplerimiz ıspanya ve Yunanistan fiyatlarını yükseltirken, bizim fiyatlarımız maalesef biraz daha düştüğü için, ürünlerimizin satış şansı kolaylaştı.

    * Geçen yılki krizi bahane ederek Türkiye rezervasyonlarını iptal edip, başka seçimler -özellikle Kuzey Afrika ülkeleri- yapan turistler, ülkemizde alışık oldukları otel ve servis standartını bulamadılar. Bu potansiyelin tekrar Türkiye'yi tercih edeceğini biliyoruz.

    Kasım ve Aralık aylarında, en büyük turist kaynağımız olan Almanya ve ıngiltere'de, yavaş başlayan Türkiye satışlarının, yeni yılla birlikte, ivme kazandığını görüyoruz. Öncelikle temas edilen, önde gelen Alman tur operatörleri satışları, 1998 yılı satışlarını yakalamak üzere.

    Bu arada, Antalyalı turizmcileri sevindirecek başka gelişmeler de oluyor. ıngiliz Acentaları açısından, genel olarak Türkiye satışında bir gerileme olsa da, Antalya satışında az da olsa bir artış söz konusu.

    Aynı şekilde, Antalya'nın Benelux ülkelerinden ağırladığı turist sayısı, Ege bölgesinin altında olurdu, ilk defa bu yıl, -Ocak ayı itibariyle- Antalya öne geçti. Bölgemize olan bu yöneliş, bu talep, bizi hem gururlandırıyor hem de geleceğe daha umutlu bakmamızı sağlıyor.

    Bu arada, Turizm Bakanlığı'na da seslenmeden geçemeyeceğim. Katalog satışlarının bütün dünyada en yoğun olduğu şu dönemde, bütçesi her ay büyüyen fakat bir türlü başlayamayan reklam kampanyasına lütfen başlasınlar. Çünkü, Şubat ayından sonra yapılacak reklamın erken satışa etkisi olmayacaktır.

    Konuk Yazar

    Ahmet BARUT (AKTOB Başkanı)

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı