Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Ülker'den yeni ürünler geliyor

    ANKA
    04 Ağustos 2009 - 15:00Son Güncelleme : 04 Ağustos 2009 - 15:00

    Ülker, gıdadaki pazar payını daha da artırmak için yeni kategorilere girme kararı aldı.

    Yıldız Holding Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, 2008 yılını yüzde 19 büyüme ve 101 milyon TL ciro ile kapatan Bizim Mutfak’ın yeni kategorilere girerek 2009 yılında yüzde 81 büyüme ile 183 milyon TL ciro hedeflediğini açıkladı.

    Ramazan ayı öncesi yeniliklerini paylaşmak ve gıda-içecek sektörüyle ilgili gelişmeleri değerlendirmek üzere Yağ, Mutfak ve Fonksiyonel Gıdalar Pazarlama Genel Müdürü Derya Sevgin ile birlikte bir basın toplantısı düzenleyen Mehmet Tütüncü, Türkiye’de ve dünyada gıda ve alkolsüz içecek pazarı hakkında bilgiler verirken global pazarın 3.5 trilyon TL’lik büyüklüğe ulaştığını ifade etti. 

    Tütüncü, "Dünyada 2007’den 2008’e pazarın ciro büyüme oranı ise yüzde 3,4 olarak gerçekleşti. 2009 yılında sektörün yüzde 3.4’lük büyüme oranıyla 4.4 trilyon TL’lik bir ciroya ulaşacağı öngörülüyor" dedi.

    Türkiye’de gıda pazarının büyümeye devam ettiğini belirten Tütüncü, şöyle devam etti:

    "2008 yılında Türkiye gıda ve alkolsüz içecek pazarı 18 milyar TL büyüklüğe ulaştı. Bir önceki yıla göre ciro yüzde 15 oranında arttı. 2009 yılının ilk 6 ayında Türkiye gıda ve alkolsüz içecek pazarı 9.2 milyar TL’lik ciroyla geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 9’luk büyüme kaydetti. Ülker olarak, perakende ticareti içinde gıda sektöründe birinci konumdayız. Ülker, toplam perakende ticaretinin yüzde 6’sını, sadece gıda sektörüne baktığımızda ise toplam perakende ticaretinin yüzde 13’ünü gerçekleştiriyor."

    2009’DA 27 YENİ ÜRÜN ÇIKTI

    Basın toplantısında Bizim Mutfak ile ilgili gelişmeleri aktaran Yağ, Mutfak ve Fonksiyonel Gıdalar Pazarlama Genel Müdürü Derya Sevgin ise, Ülker’in 2002’de hazır çorba, bulyon ve un kategorilerinde gıda pazarına girdiğini ifade ederek, "2003 yılında ketçap, mayonez, harç ve pişirme yardımcılarının, 2005 yılında bakliyat ürünlerinin tanıtımını yapan Bizim Mutfak için, 2008 yılı değişim ve atılım yılı oldu. Bizim Mutfak logosu ve ambalajları, Bizim Mutfak’ın ‘doğallığını ve katkısızlığını’ yansıtacak şekilde yenilendi" dedi.

    Sevgin, 2008’de makarna ve kakao, 2009’da hızlı çorba kategorilerine girdiklerini hatırlatarak şöyle devam etti:

    “Geçen yıl 17, 2009 yılında ise 27 yeni ürünle tüketicilerin karşısına çıktık. Günümüzün yoğun ve tempolu yaşam tarzı, tüketim alışkanlıklarını kolay hazırlanabilen, lezzetli ürünlere doğru değiştiriyor. Bu değişim paralelinde biz de tüketicilerimize sürekli yeni ürünler sunuyoruz. 2008 yılında yüzde 19 büyüme ile 101 milyon TL ciroya sahip bir marka haline gelen Bizim Mutfak, hızla büyüyerek yoluna devam ediyor. 2009’da da farklı kategorilere girerek ciromuzu yüzde 81 artırmayı ve 183 milyon TL’ye çıkarmayı hedefliyoruz.”

    “YAZ ÇORBASI SOĞUK AYRAN AŞINI ÇIKARDIK”

    Bizim Mutfak markasının mutfak konusundaki uzmanlık ve kalitesini Ramazan sofralarına da taşıdıklarını ifade eden Derya Sevgin, Çorbanın, Ramazan sofralarının vazgeçilmezi olduğunu söyleyerek, bu dönemde çorba tüketiminin yaklaşık iki katına çıktığını ifade etti. Sevgin bu konuda şu bilgileri verdi:

    “Nielsen tarafından yapılan 2008 Ramazan araştırmasında tüketiciler Ramazan’da çorba içmenin bir gelenek olduğunu, ortalama haftanın 6 günü çorba içtiklerini belirtiyor. İftarda çorba içenlerin oranı yüzde 94 iken, Ramazan’da her gün çorba içenlerin oranı ize yüzde 76 düzeyinde. Ramazan’da çorba tüketimi iki katına çıkıyor. Bu talebi ve Ramazan ayının yaz günlerine denk gelmesini göz önüne alarak biz de tüketicilerimizi ‘soğuk çorba’ ile tanıştırıyoruz. Anadolu’nun geleneksel lezzetlerinden soğuk çorbayı Türkiye’de hazır olarak piyasaya sunan ilk firma olmaktan son derece mutluyuz. Şu anda iki çeşidimizi, Soğuk Ayran Aşı ve Soğuk Kesme çorbalarını, tüketicilerimiz market raflarında bulabilirler. Yaz aylarının sıcak günlerinde tüketmek için çok uygun, ferahlık veren, zengin içerikli bu çorbalar, iftar sofralarının vazgeçilmezi olacak. Böylece Bizim Mutfak olarak yöresel/geleneksel çorba kategorisindeki çeşidimiz 12, toplam çorba sayımız ise 26 oldu.”

    KİŞİ BAŞINA ÇORBA TÜKETİMİ 15 LİTRE, HAZIR ÇORBANIN PAYI YÜZDE 17

    Kadınların hazır çorbayı ekonomik, pratik ve lezzetli olması sebebiyle tercih ettiklerini vurgulayan Sevgin, kişi başı yıllık çorba tüketiminde Türkiye’nin, 15 litreyle dünyada üçüncü sırada yer aldığını söyledi.

    Türkiye’de çorba tüketiminin yalnızca yüzde 17’sini hazır çorbanın oluşturduğunu belirten Sevgin, “Bizde hazır çorba tüketimi 2.5 litre iken, İsviçre’de 12, Avustralya’da 6,3 litre. Hazır çorba pazarında daha hızlı bir büyüme bekliyoruz. 2009 yılında düzenli olarak büyümeye devam eden hazır çorba pazarı, 2009’un ilk 6 ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 13 büyürken, Bizim Mutfak Çorba, pazarın iki katı üzerinde bir büyüme göstererek yüzde 23’lük bir büyüme gerçekleştirdi” diye konuştu.

    DEMET AKBAĞ NEFASET KARAKTERİNDE

    Bu arada Bizim Mutfak Türkiye’nin sevilen ve başarılı tiyatro sanatçısı Demet Akbağ ile anlaştı. Akbağ, rol aldığı Ramazan için hazırlanan reklam filminde mutfakta yedi kuşak lezzet uzmanı, tat konusunda otorite, samimi ve yetenekli Nefaset karakterini canlandırıyor.

    Demet Akbağ, Ramazan dönemi için çekilen ve Nefaset adlı karakteri canlandırdığı reklam filmi konusunda şunları söyledi:

    “Bizim Mutfak lezzetli, uzman ve yenilikçi bir marka? Bizim Mutfak’ın yeni çorbalarının tanıtımı amacıyla oluşturulan bu kampanyada yer almaktan büyük mutluluk duyuyorum. Özel hayatımda da çorba tüketiyor ve özellikle hazır çorbaları, pratikliği sebebiyle sık sık tercih ediyorum. Kampanya fikri bana çok sıcak geldi. Nefaset karakterini içten benimseyerek canlandırdım. Özellikle Ramazan için çekilen reklam filminde bir lezzet ustası olan babaannemi oynuyorum ve bizzat kendisinin kullandığı bir ifadeyi yeniden gündeme getiriyorum: “tam tetimatıyla”. Yavaş yavaş herkesin diline yerleşmeye başlayan bu ifade ‘usta işi, kıvamı iyi, tadı tuzu ve malzemesi tam, lezzetli’ anlamına geliyor. Şahsına münhasır, uzman ve içten bu yepyeni karakterin hepinizin mutfağına da lezzet katacağına inanıyorum.”

    İNTERNET SİTESİNDE 2 BİNİ AŞKIN TARİF

    Derya Sevgin tüketicilere daha iyi ve interaktif hizmet sunmak amacıyla www.bizimmutfak.com.tr internet sitesini kurduklarını belirterek,sitede günün menüsü, videolu yemek tarifleri ve Ramazan’a özel iftar menüleri olduğunu söyledi. Sevgin şu anda sitede 1000 yemek tarifi yer aldığını, yıl sonunda 2 bin adedi aşacak görselli ve videolu yemek tariflerinden oluşan yeni www.bizimmutfak.com.tr internet sitesinin, her gün yenilenen ‘iftar menüsü’ ile de Ramazan’da hanımların en büyük yardımcısı olacağını kaydederek “ Site bugün ne pişireceğim işkencesine son verecek” dedi.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı