Ülker Ramazan kampanyalarına hız verdi

ANKA
27.08.2009 - 15:16 | Son Güncelleme: 27.08.2009 - 15:16

Yıldız Holding Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, her Ramazan olduğu gibi bu yıl da Ramazan dönemine farklı kampanyalar ve yeni ürünlerle girdiklerini belirterek, “Ramazan döneminde pazarın canlanmasına, düzenlenen özel kampanyalar da büyük katkı sağlıyor.

Çoğu birbirinden neşeli olan bu kampanyalar tüketiciler tarafından da bekleniyor. Ülker Grubu markaları olarak bu yıl Ramazana yepyeni ürünlerimizle ve kampanyalarımızla çok farklı bir renk ve neşe kattığımızı düşünüyoruz” dedi. Tütüncü, Cola Turka’nın bu Ramazan’a özgü olarak hazırlattığı "Direklerarası Ramazan Şarkıları" albümünün en büyük sürprizlerden biri olduğunu kaydederek, “1 milyon adet basılan bu albümüm Türkiye’de en çok dinlenen ve satan albümlerden biri olacağını düşünüyoruz” diye konuştu.

SOĞUK AYRAN AŞI ÇOK BEĞENİLDİ

Tütüncü, Cola Turka, Bizim Mutfak ve İçim markaları kapsamında yapılan kampanya ve çalışmaların pazardan ve tüketicilerden büyük beğeni kazandığını ifade ederek, “Bu Ramazan ayına çok daha fazla sayıda ürünle tüketicilerin karşısına çıktık. Pazardan gelen tepkiler Bizim Mutfak başta olmak üzere tüm ürünlerimize tüketicinin büyük bir ilgi gösterdiğini ortaya koyuyor. Özellikle bu Ramazan’a özel olarak çıkardığımız Soğuk Ayran Aşı çorbası pazarda tahminimizin çok üzerinde bir beğeni topladı. Soğuk ayran aşı çorbasıyla Ramazan’a özel yeni bir geleneği daha başlatmış olduk. Soğuk çorbanın yanı sıra sıcak mantı çorbası da çok beğenildi” dedi.

RAMAZAN’ DA TÜKETİM ARTIYOR

İstanbul’da basın mensuplarıyla bir iftar yemeğinde biraraya gelen Tütüncü, Ramazan döneminde sofraların daha da zenginleştiğini, yapılan pazar araştırmalarının sofraların vazgeçilmezi olan çorba tüketiminin Ramazan döneminde yaklaşık 2 katına çıktığını gösterdiğini söyledi. Tütüncü, “Araştırmalar tüketicilerin ortalama haftanın 6 günü çorba içtiklerini, oruç tutanlar arasında makarna-pirinç tüketiminin ise yüzde 27 arttığını gösteriyor” diye konuştu.

Ramazan’da süt ve sütlü ürünlerin tüketiminin de artış kaydettiğini hatırlatan Tütüncü, “Süt ve sütlü ürünler pazarının Ramazan ayında bir önceki aya göre tonaj olarak yüzde 8, ciro olarak yüzde 10 arttığı gözlemleniyor. Tonaj ve ciroda en çok artış gösteren kategoriler ise süt, hazır puding, tereyağı ve sürülebilir peynir” dedi.

İçecek sektörünün de hareketlenmeden payını aldığı görüşünü ifade eden Tütüncü, “2008 yılı Ramazan ayında 162 milyon litresi kola olmak üzere 243 milyon litre gazlı içecek ve 53 milyon litre meyve suyu tüketildi. Ciro olarak Ramazan öncesi döneme göre gıdada yüzde 4, alkolsüz içecekte yüzde 10 artış oldu” diye konuştu.

COLA TURKA 1 MİLYON CD HAZIRLADI

Grup markaları tarafından uygulamaya konan kampanyalar hakkında bilgi veren Mehmet Tütüncü, Cola Turka’nın bu yıl Ramazan hediyesi olarak yeni bir projeye imza attığını kaydederek Tütüncü, “Cola Turka ve Avrupa Müzik ortak çalışmasıyla kurulan Alaturka grubunun, "Direklerarası Ramazan Şarkıları" albümünün, tüm süpermarketlerden 2 adet 2.5 litre Cola Turka alan her tüketiciye hediye edileceğini belirterek, “Bu CD’den 1 milyon adedin üzerinde baskı yaptık. CD aynı zamanda müzik marketlerde de satışa sunulmuş durumda. "Direklerarası Ramazan Şarkıları" albümünün Türkiye’de en çok dinlenen ve satan albümlerden biri olacağını düşünüyoruz” diye konuştu. Albümün içeriğine kendisinin de katkı yaptığını belirten Tütüncü, albümde, Yangın Olur Biz Yangına Gideriz, Beyoğlu’nda Gezersin, Erkilet Güzeli, Gamzedeyim Deva Bulmam, Garibim Bir Yuva Kurmam gibi çok sevilen eserlerin yer aldığını söyledi.

Tütüncü, Cola Turka’nın bu yıl da Ramazan’a güçlü bir kampanya ile hazırlandığını ifade ederek “İftar sofralarının coşkusu daha uzun sürsün diye 2.5 litrelik Cola Turka altın kapağından 2 tane getiren herkes Çamlıca Portakallı 2.5 litreyi hediye olarak alacak” dedi.


ÇORBA SAYISI 26’ YA ULAŞTI

Bizim Mutfak ürünleri hakkında da bilgi veren Tütüncü, Bizim Mutfak’ın mutfak konusundaki uzmanlık ve kalitesini Ramazan sofralarına da taşıdığını ve Ramazan’ın coşkusuna ve özenine yakışan ürünleri ile sofralara keyif katmayı hedeflediğini belirterek şöyle dedi:

“Bizim Mutfak, Ramazan ayının yaz günlerine denk gelmesini göz önüne alarak tüketicilerini ‘soğuk çorba’ ile tanıştırdı. Anadolu’nun geleneksel lezzetlerinden soğuk çorbayı Soğuk Ayran Aşı ve Soğuk Kesme çorbaları olarak iki farklı çeşidi tüketici ile buluşturdu.İki farklı soğuk çorba çeşidi ile beraber yöresel/geleneksel çorba kategorisindeki ürün çeşidi 12, toplam çorba sayısı ise 26 gibi oldukça yüksek bir sayıya ulaştı.”

RAMAZAN’A ÖZEL YENİ ÜRÜNLER

Mehmet Tütüncü, İçim marka ürünlerle ilgili olarak şu bilgileri aktardı:

“Birbirinden lezzetli çeşitleri ile tüketicilerin beğenisini kazanan İçim Dolcia Ramazan ayına özel üretilen Keşkül ile Ramazan sofralarının keyfini tamamlıyor. İçim Dolcia Keşkül, 600 gramlık ambalajı ile aile boyu bir lezzet sunuyor. Ramazan’a Özel Burger King Sultan Menü, İçim Ayran’la rüya gibi bir ürün eşleşmesi sağladı. İçim Ayran, Burger King’in Ramazan’a özel menüsü Sultan Menü’yü de zenginleştiriyor. Ramazan’da tüm ailenin bir arada olduğu kalabalık sofralar ve iftara davet edilen misafirler için özel olarak üretilmiş 2 litre İçim ayranı da kulplu şişesinde tüketicilerin ilgi ve beğenisine sunduk. İçim Ayran Ramazan sofralarının sağlıklı ve lezzetli içeceği olarak vazgeçilmez olmaya devam edecek”. İçim Peynir ailesine Ramazan ayı itibariyle üç peynir çeşidinin daha katıldığını aktaran Mehmet Tütüncü, bu ürünlerin. İçim Ezine İnek, İçim Ezine Koyun ve İçim Ezine Keçi Peyniri olduğunu sözlerine ekledi.


BİZİM MUTFAK WEB SİTESİNE HER GÜN 1000 YENİ ÜYE

Bizim Mutfak’ın Ramazan’a özel olarak hazırladığı bizim mutfak web sitesi hakkında bilgi veren Yağ, Mutfak ve Fonksiyonel Gıdalar Pazarlama Genel Müdürü Derya Sevgin ise “ Sitemiz özellikle kadın tüketicilerin büyük ilgisini çekti. Artık iftara ne hazırlayacağım telaşı ve stresinden kurtuldular. Sitenin tıklanma oranları yüzbinleri aştı. Ancak bizim için önemli olan tıklanmadan ziyade siteye üye olanların sayısı. Her gün ortalama 1000 kişi yeni üye alıyoruz. Yeni kurulun bir site için bu çok yüksek bir rakam. Ramazan sonuna kadar üye sayımızın 30 bine ulaşacağını tahmin ediyoruz” dedi. Derya Sevgin,Ramazan’ın ilk 6 gününde 10 bin 612 üye toplayan Bizim Mutfak ‘ın sürprizlerinin devam edeceğini, şimdi de üyelerine yüzbinlerce kontör dağıttığını belirtti. Sevgin, Ramazan ayı boyunca www.bizimmutfak.com.tr ‘ye üye olan ilk 25 bin kişiye anında Bizim Mutfak’tan 10 Turkcell Tonla Kazan Kontör yada 2,5 dakika hediye edileceği bilgisini verdi.

EN ÇOK TERCİH EDİLEN İTAR MENÜSÜ

Ramazan ayı boyunca, her güne özel iftar menüleri ile “İftara Ne Yapsam” derdine son vererek bayanların hayatını kolaylaştırdığını ifade eden Sevgin Ramazan’ın başlangıcından bugüne kadar www.bizimmutfak.com.tr’de en çok ilgi toplayan iftar menüsünün ise soğuk ayran aşının da içinde yern aldığı Ispanaklı Pastırmalı Börek,Cevizli kabaklı patlıcan salatası,Sebze kuleleri, Hünkar beğendi ve Hurma tatlısı olduğunu söylerken, yıl sonuna kadar görselli ve videolu yemek tarifi adedinin 2000’i aşacağını kaydetti.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı