Ülker’e ‘noodle’cı Japon ortak geldi

Hürriyet Haber
25.07.2012 - 00:00 | Son Güncelleme: 25.07.2012 - 09:53

YILDIZ Holding bünyesindeki Bellini Gıda Sanayi’nin yüzde 50’sine 23.5 milyon dolar karşılığında Japon Nissin Food ortak oldu. Nissin Food, bu ortaklık ile Türkiye pazarında noodle’ı (erişte ve makarna çeşidi) yaygınlaştırmayı hedefliyor.

YILDIZ Holding bünyesindeki Piyale, Saka, Luna, Ona, Hüner, Sabah gibi bir çok markaya sahip olan Bellini Gıda Sanayi’nin yüzde 50’sini Japon Nissin Food Holdings aldı. Makarna ve noodle alanında büyük şirketlerden biri olan Japonyalı Nissin Food, Bellini Gıda’nın yüzde 50 hissesi için 23.5 milyon dolar ödeyecek. Bu ortaklık ile Nissin Food, ‘anında hazırlanabilen noodle’ı Türkiye pazarında da yaygınlaştırmayı hedefliyor.

1 milyar porsiyon

Yıldız Holding Grup Başkanı Dr. Zeki Ziya Sözen, “Makarna üretimi konusunda dünyada beşinci durumda olan Türkiye’de tüketim üretime oranla daha düşük seviyede bulunuyor. Şehirleşmenin yanısıra yemek alışkanlıklarının daha hızlı ve kolay hazırlanması yönündeki talep, özellikle makarna, erişte ve noodle konusunda Türkiye’de önemli bir potansiyele işaret ediyor” diye konuştu. Türkiye’de hızlı şekilde makarna ve noodle yemek konusunda üretim yapan büyük çaplı bir şirket bulunmadığına dikkati çeken Sözen, “Bu alandaki potansiyelin yıllık 1 milyar porsiyon civarında olduğunu tahmin ediyoruz” dedi.

Ekimde başlayacak

Nissin Food, bu işbirliği neticesinde Ortadoğu ve Afrika pazarlarına da açılmayı hedefliyor. Kurulacak olan “Nissin Yıldız Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş” şirketine Rekabet Kurumu onayları daha önce alınmıştı. Şirketin Ekim 2012’de operasyonlarına başlaması hedefleniyor. İş birliğiyle birlikte Japon Nissin ile Bellini makarna üretim merkezlerini birleştirecek. Japon şirketin ürünleri Türkiye’de de satılabilecek.

Yemekler kolaylaşıyor

Türkiye’de anında hazırlanabilen noodle pazarının gelişmemiş olmasına dikkat çekilirken, Nissin Food, Türkiye’deki ekonomik büyümenin çalışan kesimi yemeklerini daha da kolaylaştırmaya yönelteceğinden yola çıkıyor. Nissin Food ayrıca Türkiye pazarında genç nüfusu ve 2030’a kadar nüfusunun bir milyon kişi daha artacak olmasını çekici buluyor. Nissin, Japonya’da 5.5 milyar porsiyonu bulan noodle tüketiminin 5 ile 10 yıl içinde Türkiye’de 1 milyar porsiyona çıkacağını öngörüyor.

Anında hazırlanan makarna çeşitleri

Nissin Foods’u Momofuku Ando 1948 yılında kurdu.
Japon Nissin Foods’un yaklaşık 21 bin 900 çalışanı bulunuyor.
Yıllık geliri 3.2 milyar doları aşan Nissin Food, 11 ülkede 29 operasyonlarını sürdürüyor.
Anında hazırlanabilen noodle ve ramen gibi makarna çeşitleri bulunuyor.
Nissin’in en önemli markaları arasında Cup Noodles, Bowl Noodles, Chow Mein ve Top Ramen gibi isimler bulunuyor.

Yılda 1000 ton noodle ithal

Asyalıların eriştesi olarak bilinen noodle, Türkiye’de de son dönemlerde sevilmeye başlandı.
Noodle, Türkiye’de marketlerde ve restoranların da menülerinde yer alıyor.
Türkiye’nin noodle ithalatının yılda ortalama 1000 ton olduğu ifade ediliyor.
Türkiye’de kişi başına makarna tüketimi yıllık 6.1 kilogram olurken, bu rakam Japonya’da 1.7 kilogram oluyor.
Türkiye’de 740 bin 684 ton makarna üretiliyor. Japonya’nın makarna üretimi ise 144 bin 500 tonda kalıyor.
Türkiye, dünya makarna üretiminde 5’inci sırada olup, üretimdeki payı yüzde 5.1’dir.

Murat Ülker açıklamıştı

YILDIZ Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, geçtiğimiz günlerde gıdada yabancılarla yeni bir ortaklık kurduklarını açıklamış, ancak halka açık olduğu için adını vermemişti.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı