Ufuk Sandık: Mercedes E serisine makyaj

Hürriyet Haber
05.07.1999 - 00:00 | Son Güncelleme:

Ufuk SANDIK

Mercedes'in en çok satan modeli olan E serisi yenilendi. Yeni bir görünüm ve teknoloji açıdan daha güncel bir donanımla piyasaya sunulan makyajlı E serisinin tanıtımı Roma'da yapıldı.

Haziran 1995 yılından 1999 yılına kadar geçen 4 yıl içinde toplam 1 milyon adet satış rakamına ulaşan E serisi, bütün Mercedes modelleri arasında yüzde 35'lik pazar payına ulaştı. Classic, Elegance ve Avantgarde olmak üzere üç farklı donanımla satılan E serisinde en fazla Elegance modeli tercih ediliyor. E serisi modelleri içinde Elegance'ın payı yüzde 41.5'i buluyor.

1800 PARÇA

Temmuz ayı itibariyle Avrupa'da satışa sunulan makyajlı Mercedes E serisi, ağustos ayında 2000 model olarak Türkiye'de de satılacak. Yenilenen ve birçok aksesuarın standart haline getirildiği E serisinin satış fiyatının, eskisiyle hemen hemen aynı olacağı belirtiliyor. Makyajlı Mercedes E serisinde 1800 parça değişti, otomobilin ön ızgarası ve tamponların görünümünde değişiklikler yapıldı. Ayrıca, Elektronik Patinaj Programı (ESP) ve yandan gelen darbelerde yolcuların kafalarına gelebilecek zararı önlemek için geliştirilen ‘‘windowbag’’ de bütün modellerde standart olarak sunuluyor. Yeni Mercedes E'de yapılan bir başka büyük değişiklik de, manuel vitesli modellerde vites sayısının 6'ya çıkarılması. Mercedes E serisinde 5 vites dönemi böylece kapanmış oldu. Bu sayede otomobilin yakıt tüketimi 100 km'de yarım litre azaldı.

Standart oto teybine ince ayar

SON yıllarda birçok firmanın standart donanımında sunduğu müzik sistemleri yüksek kaliteli müzik isteyen kullanıcılara yeterli gelmiyor.

Özellikle hırsızlığa karşı bir önlem olarak kokpite entegre edilen müzik sistemleri çıkarılıp yerine daha güçlüsü takılamıyor. Ama standart radyo-teybe dokunmadan, otomobilin üzerindeki orijinal hoparlör yuvalarını kullanarak daha gelişmiş sistemler kurmak mümkün olabiliyor.

Bunun için basit sayılabilecek işlemler yapılıyor. Önce otomobilin ön kapıları sökülüyor ve orijinal hoparlörler sökülerek bu yuvalara daha kaliteli ses veren hoparlörler konuluyor. Otomobilin kapısındaki işlemler bittikten sonra bagaja geçiliyor. Subwoofer kutusu sökülerek kaç litrelik bir hacim kapladığı ölçülüyor ve bilgisayara müşterinin hoşlandığı müzik türüyle ilgili bilgiler girilerek ne tür bir kutu üretileceği konusunda bilgi alınıyor. Üretilen subwoofer kutusunun içine ise müşterinin istediği müzik türüne uygun bir subwoofer takılıyor. Tüm işlemler bittiğinde otomobilin bagajına bakıldığında sanki hiçbir şey yapılmamış gibi görülüyor. Sıra amplifikatörün takılmasına geliyor. Amplifikatörle otomobilin orijinal radyo teybi ile uyuşabilmesi için radyonun çıkış empedansları ölçülüyor daha sonra da amplifikatörün üzerindeki özel elektronik kartlar sayesinde radyo ile amplifikatör aynı empedanslara kalibre ediliyor.

Son olarak sürücünün oturduğu koltuğun üzerine akustik ölçümlerde kullanılmak üzere üretilmiş bir mikrofon koyuluyor. Buradaki amaç sürücünün müziği ne şekilde duyduğunu ölçmek ve müzik sisteminin ayarlarını buna göre yapmak. Akutik ölçüm yapan programa sahip bilgisayara bağlı olan mikrofon, müziğin sürücü tarafından nasıl duyulduğunu bilgisayardaki programa aktarıyor. Bu ölçümler sırasında istenilen müzik değerleri elde edilene kadar ses düzenleyici küçük çipler kullanılarak ayar yapılıyor. Kaliteli bir müzik sisteminin maliyeti kullanılan malzemeye göre değişmekle birlikte minimum 1100 Alman Markı'nı buluyor. Daha yüksek bir sese sahip bir müzik sisteminin maliyeti ise 3 bin ile 4 bin mark arasında değişiyor.

Bunun yanı sıra artık oto radyo-teypleri, sadece müzik dinlemeye yaramıyor. Teknolojideki gelişimle birlikte, radyo-teypler bir bilgisayar gibi kullanılabiliyor. İnternet'e bağlantı, e-mail alıp göndermek mümkün oluyor. Ayrıca, radyo-teyp cep telefonu gibi de kullanılabiliyor.

Opel'den 100'üncü yıl modelleri

BU yıl 100'üncü kuruluş yıldönümünü kutlayan Opel, sınırlı sayıda üretilen Corsa ve Vectra 100. yıl özel modellerini satışa sundu. Opel'in ilk tescilli motorlu taşıtını üretmesinin 100'üncü yıl kutlamaları çerçevesinde üretilen Corsa ve Vectra 100. yıl özel modelleri zengin donanımı ve fiyat avantajı ile Türk tüketicisinin beğenisine sunuldu. Özel olarak ve sadece sınırlı adetlerde üretilen Vectra CD Centennial, metalik bordo, kutup denizi mavisi ve zümrüt yeşili renklerinde beş deri döşesi ile piyasada. Vectra'da ön kapıda 100. yıl amblemi, çift renk ön konsol, özel olarak dizayn edilen 100. yıl hafif alimünyum alaşımlı jantlar ve yan çıtalarda 100. yıl logosu bulunuyor. Özel Vectra 11.3 milyar liraya satışa sunuldu. Corsa GLS modeli baz alınarak üretilen Corsa GLS Centennial, standart özellikleri dışında, Car400 radyo teyp, gövde rengi elektrikli ve ısıtmalı aynalar, ABS, yolcu hava yastığı, klima, fark yükseklik ayarı gibi aksesuarlara sahip.Corsa da ön kapı eşiklerinde 100. yıl logosu ve yanlarda 100. yıl amblemleri var. Corsa'nın satış fiyatı 5.7 milyar lira.

Audi TT'ye ilginç tanıtım

AUDİ'nin yeni modeli TT Coupe Bozcaada'da düzenlenen ilginç bir yarışmayla tanıtıldı. Audi'nin Türkiye distribütörü Doğuş Motor tarafından yapılan organizasyonda basın mensupları 7 ayrı gruba ayrılarak, adada saklanan TT Coupe'leri bulmak için yarıştılar.

Yarışa katılanlar dart atıp, havalı tüfekle atış yaparak Bozcaada'nın bakir koylarında Kayıp TT COUPE'leri bulmaları için gerekli ipuçlarını aradılar. Müthiş bir çekişmeye sahne olan yarışma sırasında zaman zaman bisikletlerle yarışan basın mensupları, yüzerek gittikleri dubalarda bulunan Kayıp TT COUPE'nin yerini gösteren harita parçalarını alarak son model araçları saklandıkları yerde bulmaya çalıştılar.Yarışma sonrası düzenlenen ödül töreninde bir konuşma yapan Doğuşmotor Genel Müdürü Ömer Aksaç ‘‘Müşterilerimiz için güçlü performansıyla adeta bir eğlence aracı olan TT COUPE'yi yine bir oyunla tanıtmayı uygun bulduk. Bu arada bugüne kadar Türk Turizminde hak ettiği yeri alamayan Bozcaada'yıda tanıtmak istedik.’’ şeklinde konuştu. Audi TT Coupe'de 4 adet hava yastığı, Pyroteknik emniyet kemerleri, uzaktan kumandalı merkezi kilit, yükseklik ayarlı direksiyon ve ısıtmalı koltuklarla güçlü bir müzik sistemi bulunuyor. Satış fiyatı 100 bin mark olan 225 beygirlik AUDİ TT 1.8 TQ modelinin 0'dan 100 km'ye çıkış süresi 6.4 saniye.

Ucuz Jaguar rekora koşuyor

JAGUAR, dünya çapındaki aylık satışlarda tarihindeki en yüksek noktaya ulaştı. Yeni S-Type'ın uluslararası platformdaki başarısıyla hız alan Jaguar satışları mayıs ayında 7 bin 353 adete çıkarak lüks araç kategorisinde rekor kırdı.

Geçen yıl 4 bin 352 adet olarak gerçekleşen mayıs ayı satış rakamları yüzde 69 oranında arttı. Jaguar'ın en büyük denizaşırı pazarı olan Japonya'da S-Type'ların satışına mayıs ayının sonlarında başlanmasına rağmen, bu ülkeye ihracat yüzde 70 oranında artarak 5 bin 784 adete yükseldi. Jaguar'ın en büyük pazarı ABD'de ise satışlar yüzde 66 artarak 3 bin 209 adete çıktı. Avrupa'da ise satışlar mayıs ayında geçen yıla göre yüzde 88 artarak 1025 adete yükseldi. Fransa, Hollanda ve İspanya'daki satışlar mayıs ayında üçe katlandı. Almanya'da ise yüzde 66 oranında artış kaydedildi.

Jaguar, S-Type'ın gördüğü ilgi üzerine üretimi artırma kararı aldı. Talebi karşılayabilmek için Castle Bromwich'deki fabrikasında haftada 1300 olan üretim 1424 adete yükseltildi.

Jaguar'ın en ucuz modeli olan S Type, Türkiye'de de satılıyor. Üst gelir grubuna hitap eden ve fiyatları 100 ile 170 bin dolar arasında değişen Jaguar'ın 69 bin dolarlık (yaklaşık 29 milyar lira) S Type modeli Türkiye'de de ilgi görüyor. Jaguar S Type'ın potansiyel müşterileri arasında kadın sürücüler, genç profesyoneller ve aileler bulunuyor.

S Type modelinin özellikleri arasında, ahşap iç donanım, klasik çelik jantlar, otomatik farlar, deri döşeme, hafızalı sol ön koltuk, elektrik ve hafızalı direksiyon, hafızalı dış kapı aynaları bulunuyor.

Otomobil yazıları değişti

KAMYONDAN otobüse, minibüsten otomobile kadar çeşitli motorlu araçlarda sıkça gördüğümüz çıkartma yazılar, Türkiye'deki yabancılaşma özentisini açıkça ortaya koyuyor.

Son yıllarda ‘‘Şoförler de sever’’ ‘‘Nazar etme ne olur, çalış senin de olur’’, ‘‘Havan batsın’’ tarzdaki yazılar yerini ‘‘Are you crazy?’’, ‘‘Don't follow me’’, ‘‘I love girls but not more than my car’’ gibi sözler aldı. Ayrıca, bazı kesimler de bu yazıları siyasi mesajlar vermek için kullanıyorlar.

Geçen hafta Anka'da yer alan bu ilginç haberde eğitimci yazar Tülay Arıcı, Türkiye'deki yabancılaşma özentisinin otomobil yazılarına da yansıdığını anlattı. Yabancılaşma özentisinin kültür farklılıklarıyla ilintili olarak toplumun değişik kesimlerinde farklı biçimlerde kendini gösterdiği vurgulayan Arıcı, şoförlerin otomobillerine yazı yazma alışkanlıklarının bugün üniversite öğrencilerinde İngilizce olarak görüldüğünü belirtti.

İnternet'le servis randevusu

OPEL'in İstanbul bayiilerinden Gerçek Oto, İnternet'te yeni bir hizmet başlattı. İnternet'te kendisine ait bir site oluşturan Gerçek Oto, müşterilerine daha hızlı hizmet vermeyi amaçlıyor. Gerçek Oto'nun web sitesine girenler, servis ve test sürüşü için randevu alabiliyorlar. Ayrıca, Opel marka araçların fiyatları, satış şartları ve kampanyalarla ilgili bilgiler de İnternet'ten öğrenilebiliyor. İkinci el otomobil almak veya satmak isteyen müşteriler de İnternet'ten yararlanabiliyor. Gerçek Oto'nun web sitesine www.opelgercek.com adresinden ulaşılabiliyor.

BANKEKSPRES 3 aydan 24 aya kadar vadeli taşıt kredisi kullandırıyor. Banka'dan 1 milyarlık taşıt kredisi alanlar 3 aylık vadede 381 milyon 500 bin lira, 9 ayda 153 milyon 895 bin lira, 12 ayda 126 milyon 322 bin lira, 18 ayda 103 milyon 961 bin lira, 24 aylık vadede ise 97 milyon 862 bin lira taksit ödüyorlar.

TOPRAKBANK'tan 1 milyarlık taşıt kredisi alanlar 3 ayda 381 milyon 486 bin lira, 9 ayda 155 milyon 746 bin , 12 ayda 128 milyon 226 bin lira, 18 ayda 106 milyon 36 bin, 24 ayda 96 milyon 507 bin lira taksit ödüyorlar.

ERESİNLER Otomotiv, ‘‘3 kupona radyo-kasetçalar’’ kampanyası başlattı. Ford marka araçların periyodik bakımlarını Eresinler'de yaptıranlar, her bakım için 1 kupon kazanacaklar. Eresinler, kupon sayısını 3'e tamamlayanlara radyo-kasetçalar hediye edecek.

CİTROEN Berlingo'nun sürgülü yan kapılı modeli büyük ilgi görüyor. Berlingo 1.9 D Panel Van PLC modelinin sürügülü yan kapısı, yük indirme bindirmede büyük kolaylık sağlıyor.

HERO Puch'un Türkiye Distribütörü Artek Motor, Hero Puch'u satışa sunmadan önce yaşanabilecek her türlü sorun karşısında tüketiciye tam hizmet verebilmek için gerekli miktarda yedek parça stoğunu oluşturdu.

TEMSA Otomotiv, koşulsuz müşteri memnuniyeti ve çağdaş hizmet anlayışı ile geliştirdiği 4S Hizmet Tesislerine, Mersin'de Gürsoy Otomotiv ve Adana'da Tekbaş Otomotiv ile başlıyor.



Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı