‘Ucuz sigorta’ kısa vadede kârlı alışveriş gibi gözükse de uzun vadede zarar verebilir

Sigortalı Yaşam
23 Mayıs 2011 - 00:00Son Güncelleme : 22 Mayıs 2011 - 23:01

Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, tüketicilerin en uygun fiyatlı ürünü satın almak istediklerini, bu talebe karşılık vermek için şirketlerin kimi zaman hesapsız kitapsız hareket edebileceklerini belirterek, “Kısa vadede tüketici kârlı alışveriş yaptığını düşünse de uzun vadede zarar görebilir” dedi.

ANADOLU Sigorta Genel Müdürü ve Türkiye Sigorta Reasürans Şirketleri Birliği (TSRŞB) Başkanı Mustafa Su, düşük primle sigorta yaptırmanın kısa vadede karlı bir alışveriş gibi gözükse de uzun vadede tüketiciye zarar verebileceğini söyledi. Mustafa Su, son dönemde bazı şirketlerin sağlık sigortasındaki yanlış uygulamaları sonucu artan tüketici şikayetleri hakkında çarpıcı açıklamalarda bulundu. Sigortacılığın güvene dayalı bir sektör olduğunu, özellikle son yıllarda gelişme gösteren sağlık sigortacılığının da bu güven temelinde ilerlediğini belirten Su, “Zaman zaman hem sigorta şirketleri açısından hem de sigortalılar açısından olumsuz örneklerle karşılaşılabiliniyor. Ancak bu olumsuz örnekler münferittir ve sektörün genelini etkilemesine izin vermemeliyiz. Bunun da en güzel yolu, iyi örnekleri çoğaltmak ve bu iyi örnekleri her geçen gün daha fazla insana duyurmak olmalıdır” dedi.

Hastalıkta ek prim alınmaz

Mustafa Su, “Bazı şirketler, sağlık sigortasına geçen yıl 800 lira prim alırken, bu sene yenilemede 3 bin lira prim talep ediyorlar. Bu da tüketiciyi mağdur ediyor. Bu uygulama doğru mu?” sorusunu ise, şöyle yanıtladı:
“Şirket olarak biz, bireysel sağlık sigortası tarifesini yılda iki kez rutin olarak revize ediyoruz. Bunu yaparken de sağlık sigortası portföyümüzle ilgili verilerin yanı sıra, genel ekonomik göstergeleri de dikkate alıyoruz. Bununla birlikte, prim tutarındaki artış, hiçbir zaman piyasa koşullarına aykırı şekilde belirlenmez. Sigortalımızın poliçe kullanımına göre talep ettiğimiz azami
ek prim oranını, poliçede belirtiriz. Diğer taraftan, bir poliçe döneminde kullanım nedeniyle yenilenen poliçede, uygulanan ek prim oranı da yüzde 50’yi aşmamaktadır.”
Mustafa Su, bir diğer önemli konunun ise, hayat boyu yenileme garantisi olduğuna değindi. Bu garantiyi almış sigortalılardan mevcut hastalıklarına ait riskleri için hiçbir şekilde ek prim talep edilmediğini vurgulayana Su, “Bunun yanı sıra, hayat boyu yenileme garantisi verilirken sonraki dönemlerde ortaya çıkan hastalıklar için, hastalık ek primi talep edilmeyeceği veya bu hastalıkların poliçe kapsamı dışında bırakılmayacağını da yazılı olarak garanti ediyoruz. Ayrıca, hayat boyu yenileme garantisi hakkının olup olmadığına bakmaksızın, poliçe başladıktan sonra ortaya çıkan önemli hastalıklar nedeniyle sigortalılarımızın poliçelerini yenilememek gibi bir uygulamamız da söz konusu değil. Yüksek tutarlarda tazminat ödemesi gerektiren ciddi rahatsızlıklarda bile sigortalılarımızın tedavileri devam ettiği sürece bu giderleri karşılamayı sürdürüyoruz” şeklinde konuştu.

Diğer sigortalı yaşam haberleri:

Bireysel emeklilikte büyüklük 13 milyar TL’yi geçti

EMEKLİLİK Gözetim Merkezi (EGM) Başkanı ve AvivaSA CEO’su Meral Eredenk, 6 Mayıs 2011 tarihli bireysel emeklilik sistemi verilerini açıkladı. Buna göre fon büyüklüğü 13 milyar TL’nin üzerine çıktı. Toplam katılımcı sayısının 2 milyon 431 bin 240 kişi olduğu sistemden emekli olanların sayısı ise 3 bin 240’a yükseldi. Aynı tarihli verilere göre katkı payı tutarı 10.4 milyar TL, yatırıma yönlenen toplam tutar ise 10.1 milyar TL olarak gerçekleşti.

‘Sigorta Zirvesi’  başlıyor

BUGÜN, İstanbul Maslak Sheraton Otel’de başlayan ve 24 Mayıs günü sona erecek olan “Sigorta Zirvesi”nde Ortadoğu, Orta Asya, Kuzey Afrika, Doğu Avrupa ve Balkan ülkelerine Türk sigorta sektörü anlatılacak. Zirveye Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ve Hazine Müsteşarı İbrahim Çanakçı da konuşmacı olarak katılacak. Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği (TSRŞB) Genel Sekreteri Erhan Tunçay, Türkiye’de 14 Haziran 2007 yılında yürürlüğe giren Sigortacılık Kanunu ile sektörün düzenlenmesi, denetimi ve tüketicinin korunması açısından önemli aşama kaydedildiğini söyledi.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı