Ucuz reklamı avantaj gibi görmeyin

Süleyman ARAT / İSTANBUL
17.10.2003 - 01:51 | Son Güncelleme:

Kanal D İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Arzuhan Yalçındağ, Kanal D'nin 10'uncu kuruluş yıldönümü nedeniyle düzenlenen panelde, ‘‘Reklamı harcama değil, yatırım kalemi görün. Ucuz reklam ilk bakışta avantaj gibi görünse de, etkinlik açısından dezavantajdır’’ dedi.

‘Avrupa ve Türkiye’de Televizyon Yayıncılığının ve Reklamcılığının Bugünü ve Yarını' konulu sempozyumda konuşan Kanal D İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Arzuhan Yalçındağ, Türk televizyon programcılığının Avrupa ile rekabet edebilecek düzeyde olmasına rağmen reklam sektörünün Avrupa'nın gerisinde kaldığını belirtti.

Reklam verenin artık reklamın bir harcama kalemi değil, bir yatırım olduğunun bilincine varması gerektiğini vurgulayan Yalçındağ, ‘‘2000 yılı verilerine göre reklam harcamalarında Almanya'da 21.6 milyar, İngiltere'de 15.8 milyar, Fransa'da 11.1 milyar dolarlar yakalanırken, Türkiye 1.1 milyar dolar düzeyinde kaldı. Bu yıl 200 milyar dolar gayrisafi milli hasıla içinde reklamın aldığı pay sadece 800 milyon dolardır. Olumlu bir gözle bakılırsa bu doyuma ulaşmamış ve gelecek vaadeden bir pazarı gösterebilir’’ dedi.

Ucuz reklam kullanmanın ilk bakışta maliyet açısından bir avantaj gibi görünmesine dikkat çeken Yalçındağ, bunun etkinlik açısından bir dezavantaj olduğunun unutulmaması gerektiği belirtti.

Kanal D televizyonunun 10'ncu kuruluş yıldönümü kutlamalarını Hilton Convention Center'da ‘Avrupa’da ve Türkiye'de Televizyon Yayıncılığının ve Reklamcılığının Bugünü ve Yarını' başlıklı bir sempozyumla başlatan Kanal D İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Arzuhan Yalçındağ, televizyon yayıncılığı ve program kalitesiyle Türkiye'nin, Avrupa'nın birçok ülkesinden daha başarılı ve dinamik bir hale geldiği için gurur duyduklarını belirtti.

EN ETKİN YOL MEDYA

Reklamverenler Derneği Başkanı Dilek Erkey ise tüketiciye ulaşmada en etkin ve hızlı erişim yolunun medya olduğunu, reklam verenlerde marka yaratma bilincinin oluşması gerektiğini belirterek ‘‘Reklamın bir yatırım olduğuna inanılırsa reklam pastası büyüyecektir’’ dedi.

EGTA (Avrupa Televizyon Reklamcılığı Grubu) Yönetim Kurulu Başkanı Walter Neuhauser ise ‘‘Bir ankette ‘sizi ıssız bir adaya bıraksak yanınıza ne alırdınız?' sorusuna yüzde 51 televizyon, yüzde 21 gazete cevabı veriliyor. Bu da medyanın önemini ortaya koymakta’’ dedi.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı