Üçüncülük hedefi

Güncelleme Tarihi:

Üçüncülük hedefi
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 17, 2017 20:58

TÜRKİYE’deki beyaz eşya sektörü 2017’nin başından beri hızlı bir dönemin içine girdi.

Haberin Devamı

Beyaz eşyalardan alınan yüzde 7’lik Özel Tüketim Vergisi’nin (ÖTV) kaldırılmasıyla markalar, satışlarını arttırmaya başladı. Güney Koreli üretici Samsung da bunlardan biri. Samsung Türkiye Tüketici Elektroniği Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Mert Gürsoy, 2017 yılına bayi ağını genişletme hedefiyle başladıklarını belirterek, “Edirne’den Gaziantep ve Cizre’ye kadar ülkenin dört bir yanında yeni mağazalar açtık ve mağaza sayımızı şimdiye dek 300’e çıkardık. Bu yeni stratejimize ÖTV indirimi de ekleninde hızlı bir büyüme elde ettik. Şimdi ise beyaz eşya kategorisindeki hedeflerimizi büyütüyoruz” dedi. Çamaşır makinesi, buzdolabı, klima ve ankastre ürün gruplarıyla kısa vadede üçüncü olmayı hedeflediklerini belirten Gürsoy, “ÖTV indirimi döneminde toplam buzdolabı pazarı TL bazında yüzde 40 oranında artış gösterdik. Söz konusu büyüme ile pazar payımız geçtiğimiz döneme göre yüzde 2 oranında arttı. Samsung, buzdolabında dünyada birinci sırada. Türkiye’de ilk hedefimiz ilk 3 buzdolabı markasından biri olmak” diye konuştu. Gürsoy, markanın çamaşır makinesi kategorisinde dünyada 2’inci sırada yer aldığını belirterek, “ÖTV indirimi döneminde çamaşır makinesinde TL bazında yüzde 33 oranında artış gösterdik. Bu büyüme ile toplam pazar payımız geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 2 oranında arttı. Bu kategoride çok kısa bir süre içinde ilk 3 markadan biri haline gelmeyi hedefliyoruz” dedi.

Haberin Devamı

KLİMADA HEDEF YÜZDE 15

Klima ve ankastre ürün gruplarındaki hedeflerinden de bahseden Gürsoy, şunları söyledi: “Klima pazarında payımızı yüzde 15 düzeyine yükseltmeyi hedefliyoruz. Böylelikle Türkiye’deki ilk 3 marka arasında gireceğiz. Şu anda pazar payımızda yüzde 3 düzeyinde bir artış öngörüyoruz. Ankastre ürünlerimizde ise Türkiye’de çok kısa bir süre içinde ilk 3 markadan biri olmayı hedefliyoruz. İnternete bağlanan akıllı cihaz özelliğine sahip ürünlerle bu segmentte pazar payımızı yüzde 15 düzeyine çıkarmayı hedefliyoruz. Şu anda pazar payımızda yüzde 2 düzeyinde bir artış var.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!