Güncelleme Tarihi:
Kocaoğlu, eski bir proje olan Uçan Yol’un Ankara asfaltına alternatif olacağını, Yeşildere, Buca üzerinde Altındağ, Pınarbaşı, Ankara ve İstanbul yollarına, çevre yoluna bağlantı içerdiğini, kamulaştırmaya 3-4 yıl önce başladıklarını dile getirdi.
Kocaoğlu, “Toplam 16 milyon TL kamulaştırma bedeli ödedik, ödemeye de devam ediyoruz. Projeyi hazırladık. Karayolları, yonca kavşak yapmakta ısrar etti. Bizim ihale ve projemiz trampet kavşaktı. Ancak, Karayolları’nın yonca kavşak tüneli nedeniyle bizim projemiz tabii ki kadük oldu” dedi.
Yonca kavşak ısrarı
Kocaoğlu, Kordon Tüneli temel atma töreni öncesi Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’la görüştüğünü belirterek, “Uçan yolu da Karayolları’nın yapmasını önerdim. Hatta, kamulaştırma için harcadığımız 16 milyon TL’yi de geri vermelerini istedim. Geriye 6.7 kilometre yol var. Kamulaştırma bedeli de 80 milyon TL civarında. Ayrıca otogarın kavşağını da yaparak, Konak’tan otogar ve çevre yoluna kadar 8.5 kilometre kesintisiz yol olmasını söyledim. Bunu hızlı şekilde Karayolları’nın yapmasını bizim de projeden çekileceğimizi açıkladım” dedi.
Buraya harcanacak kaynaklarla İzmir’de bekleyen başka yolları, kamulaştırmalara tamamlayacaklarını söyleyen Kocaoğlu, “Bizim bu işten kaçma durumumuz yok. Zaten ihaleye çıkmışız. Dört seneyi aşkın bir süredir çalışıyoruz. Kamulaştırmasını yapmışız. Ama böyle olunca önemli olan İzmir’in kazanmasıdır. Onlar Konak tünelini bir an önce bağlamak konusunda acele ediyorlar. Yonca kavşak ve köprülü kavşağı Menderes Cadesi’ne kadar Karayolları yapacak” dedi. Kocaoğlu, basın mensuplarının “Karayollarına kızdığı için mi böyle bir karar aldığı” yönündeki soruya ise “Kızgınlıkla alınmış bir karar değil. İzmir’in yapılacak o kadar çok işi var ki. Niye kızayım ki” yanıtı verdi.