Uçakta seks

Singapur Havayolları’nda hizmete giren Airbus A380’de sürgülü kapılarıyla yolcuya özel alan yaratan "süit class" gökyüzünde seks tartışmasını yeniden gündeme getirdi.

Singapur Havayolları Sözcüsü Stephen Forshaw, konuya gayet diplomatik yaklaşarak "Uçakta yapılmayacak şeyler vardır. İki yataklı süitlerimizde yapılmayacak şeyler, ekonomi class’ta yapılması yasak şeylerle aynıdır" dedi.

Ancak buna ilk itiraz, uçağın çift kişilik süit class’ın ilk yolcuları Elwood çiftinden geldi. Tony Elwood (51) "Hem 30 /images/100/0x0/55eb307ef018fbb8f8b12325bin dolar vereceğim, hem bana sınırsız şampanya, ıstakoz servisi yapacaklar, hem 12 saat uçmaktan sıkılmamak için yapacak bir şey arayacağız. Bunlar seks yapmak için en uygun bahaneler. Karar çok saçma" diye konuştu.

YÜKSEK UÇANLARIN KULÜBÜ

Uçakta sevişme fantezisi kuranların üye olduğu sanal bir kulüp var. Adı "Mile High Club" yani "Yüksek Uçanların Kulübü." Üyeleri internette oluşturdukları sitede bir araya geliyor.

Bu kulübün onursal kurucusu ise Pilot Lawrence Sperry. Uçuş öğretmeni Sperry, Kasım 1916’da Bayan Waydo Polk ile Curtiss tipi deniz uçağıyla New York’tan havalandılar. Curtiss tipi uçak, Güney Körfezi semalarında bilinmeyen bir nedenle denize çakıldı. O sırada bölgede ördek avlayan iki avcı enkaza ulaştıklarında şoke oldu. Çıplak bir kadınla bir erkek uçağın açık kokpitinde yaralanmış, baygın olarak yatmaktaydı. İki kazazede hemen hastaneye kaldırıldı. Olay günlerce gazetelerde tartışıldı. Birkaç gün sonra hastaneden taburcu edilen Sperry kazayla ilgili olarak arkadaşlarına uçağın kontrolünü kaybettiğini ve suya çakıldıklarını anlattı.

Kayıtlara geçen gökyüzündeki ilk seks deneyimini yaşayan Lawrence Perry bu olaydan yedi yıl sonra başka bir uçak kazasında hayatını kaybetti. Sperry’nin hayatını anlatan kitaba göre Bayan Polk kazadan sonra bir süre daha uçuş derslerine devam etmiş. Ancak pilot lisansı aldığına dair bir kayıt bulunmuyor.

ÖZEL ROMANTİK TUR

ABD’de ve Avrupa’da birçok havacılık şirketi, küçük uçaklarla gökyüzünde romantik dakikalar geçirmek isteyen çiftlere hizmet veriyor. Şirketlerin web sitelerindeki bilgilere göre uçak tipine göre bir saatlik uçuş 299 dolardan başlıyor. Pilotlar kalkıştan sonra kabinle kokpiti ayıran perdeyi çekiyor. Çiftler baş başa bırakılıyor. Bu uçuşlarda şampanya ikram ediliyor. Tolga ÖZBEK

YAKALANANLARA NE YAPILIYOR

Havayollarının bu konuda farklı uygulamaları var. Tutucu şirketler, olayı büyüterek inişte hemen polise haber veriyor. Yolcuların isimleri kara listeye alınıyor. Bir daha o şirketle uçmasına izin verilmiyor.

Geçen yıl Amerikan Southwest Havayolları’nda meydana gelen olayda uçakta seviştikleri iddia edilen bir çift yolcuların şikayeti üzerine önce kabin amiri tarafından uyarıldı. Çiftin kabin amirine hakaret ve arkasından tehdit etmesi üzerine uçak mecburi iniş yaptı. 11 Eylül sonrasındaki yeni kurallar gereği çift teröristlere uygulanan Vatanseverlik Yasası’nı ihlal etmekle suçlandı. Süren davada çiftin 20 yıl hapsi isteniyor.

Mile High Club üyeleri siteye yazdıkları hikayelerde en çok tercih edilen uçuşların neredeyse tüm yolcuların uyuduğu gece ve uzun okyanus aşırı seferler olduğuna dikkat çekiyor. Favori mekanlar tuvaletler.

Kilitli tuvaletin güvenli olduğunu düşünen çiftler yanılıyor. Kabin memurları kilidi dışardan açabilecek ekipmana ve de yetkiye sahip. Bu konuda kesinlikle müsamaha gösterilmiyor.

Havayollarındaki genel uygulama ise şöyle: Etrafı rahatsız eden çiftlerle ilgili kabin memurları ilk tepkinin önce diğer yolculardan gelmesini bekliyor. Şikayet sonrasında kabin amiri çifti uyarıyor.

SAS, Dash 8’lerin biletini kesti

İki ayda üç iniş kazası yaşayan İskandinav Havayolları SAS, 78 koltuklu Dash 8 Q400 tipi pervaneli yolcu uçaklarını filodan çıkarma kararı aldı. Şirketin bölgesel uçuş ağını sağlayan filodaki 27 adet Dash 8 Q400’ün seferlerini durduran SAS, uçakları imalatçı Kanadalı Bombardier şirketine iade edecek.

İlk olay 9 Eylül’de Danimarka’nın Aalborg Havalimanı’nda meydana geldi. İniş takımlarının açıldıktan sonra kitlenmediğini fark eden pilotlar Aalborg’a mecburi iniş planladı. Uçak piste teker konduktan birkaç saniye sonra sağ ana iniş takımı katlandı. Kanadı üzerine yatan uçağın pervanesi piste vurup parçalanırken Dash 8, kayarak toprağa çıktı.

Beş yolcunun hafif yaralandığı kaza sonrasında imalatçı Bombardier şirketi 10 bin uçuş saati üzerindeki tüm Dash 8 Q400 tipi uçakların ana iniş takımlarının teknik ekipler tarafından kontrol edilmesini istedi.

Yapılan kontrollerde 10 bin saatin üzerindeki uçaklarda herhangi bir soruna rastlanmazken üç gün sonra 12 Eylül’de Litvanya’dan gelen haber, tüm Dash 8 Q400 kullanıcılarını alarma geçirdi. Yine SAS Havayolları’na ait bir Q400 tipi uçakta, pilotlar iniş takımlarını açtığında sağ tarafın kitleme sisteminin devreye girmediğini gördü. Vilnius Havalimanı’na yapılan mecburi inişte bir önceki kazanın benzeri yaşandı.

İADE EDİLİYOR

Son olay 27 Ekim’de meydana geldi. Kopenhag’a inişte iki ayda üçüncü kaza bardağı taşıran olurken hemen toplanan SAS Yönetim Kurulu uçakları iade etme kararı aldı. Yolcuların Dash 8’lere binmek istemediğini ve havayolunun ciddi imaj kaybı yaşadığını belirten SAS, bölgesel uçak arayışlarına hız verdi.

Geçen hafta günde ortalama 30 kısa uçuşu iptal etmek zorunda kalan SAS Havayolları bu uçaklar nedeniyle yıl sonunda 50 milyon dolarlık zarar oluşacağını tahmin ediyor.

Bombardier şirketi ise konuyu yargıya taşımaya hazırlanıyor. Olayın iniş takımlarından kaynaklandığına dikkat çeken Bombardier, Danimarka havacılık otoritesinin hazırlayacağı rapora göre hareket edecek.

Easyjet slot için havayolu aldı

İngiliz düşük maliyetli havayolu şirketi Easyjet, slot olarak adlandırılan uçuş izinlerini artırmak için GB Airways Havayolu şirketini 204 milyon dolara satın aldı. Filosunda 15 adet Airbus A320 ve A321 tipi uçak bulunan ve İngiliz Havayolları British Airways adına sefer yapan şirketin uçuş noktaları arasında Dalaman da var.

Toplam 39 şehre sefer yapan GB Airways Londra Gatwick ve Manchester’dan uçuyor. Güney İngiltere pazarında ciddi paya sahip havayolunun slotları sayesinde yeni pazarlara girmeyi hedefleyen Easyjet, 30 Mart 2008’den itibaren bu hatlarda kendi uçaklarıyla uçmaya başlayacak. Easyjet, havayolunun Heathrow slotlarını ise satışa çıkarttı.

Gökyüzü neden başımıza düşmüyor

Almanya’da çok satan kitap listesine 2005’te giren Türk mühendis Aydoğan Koç’un "Gökyüzü neden başımıza düşmüyor" kitabı Türkçe’ye çevrildi. 17 YTL’den satılan kitap, havacılık ve uzay konusundaki sorulara kolay ve anlaşılır cevaplar veriyor. Uzun yıllar Avrupa havacılık devi EADS’de görev yapan uçak mühendisi Aydoğan Koç, 2004’ten bu yana Münih ve Ankara kendi şirketiyle havacılık sanayii konusunda danışmanlık hizmeti veriyor.

Fokker’dan İzmir’e fabrika

Hollandalı havacılık devi Fokker’ın alt şirketlerinden Elmo, İzmir’de uçak kablosu üretimine başlayacak. Önümüzdeki yıl Ege Serbest Bölge’de açılacak fabrika üç yılda 500 kişiye istihdam sağlayacak. Ağırlıklı olarak Türkiye’nin de ortak olduğu F-35 askeri savaş uçağı projesi için imalat yapacak fabrika, 12 milyon dolarlık yatırımla 8 bin metrekare alanda kurulacak.

İç hatlarda fırsatlar

Pegasus Havayolları, tarifeli seferlerdeki ikinci yılında, kasım ayında üç kez bilet satın alıp uçan tüm yolcularına 15 Aralık’a kadar kullanmak üzere tek yön bedava bilet veriyor.

SunExpress, iç hat uçuş tarifesinde 13 Aralık’tan itibaren İzmir çıkışlı Samsun ve Kars ile Diyarbakır-Bursa seferlerine başlıyor. Biletler tek yön vergiler hariç 29 YTL’den başlıyor.
Yazarın Tüm Yazıları