Üç yılda 2.4 milyon adet sattı yeni yüzüyle iddiasını artırdı

Güncelleme Tarihi:

Üç yılda 2.4 milyon adet sattı yeni yüzüyle iddiasını artırdı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 08, 2006 00:00

Üretilmeye başladığı günden itibaren oldukça önemli bir satış başarısı yakalayan Renault Megane ailesi bu başarıya Batı Avrupa dışındaki 75 ülkedeki satış rakamları ile ulaştı. Yapılan açıklamalara göre bugüne kadar 2 milyon 400 bin adet satılan Renault Megane ailesinde yüzde 63 hatchback, yüzde 19 station wagon, yüzde 10 sedan ve yüzde 8’i ise Coupe Cabriolet versiyonlarında gerçekleştirildi.

Hatchback versiyonun toplam satışlar içinde yüzde 63’lük bir oranı alması ise oldukça dikkat çekici. Çünkü arka bölümü nedeniyle riskli bir tasarım olarak görülen Megane HB böylelikle alınan riskle büyük bir başarının gelmesinin en önemli ispatı oldu.

Megane ailesinde dikkat çeken bir diğer önemli nokta ise 2005 yılının sonuna kadar satılan otomobillerden yüzde 74’ünün dizel motorlu, geriye kalan yüzde 26’sının ise benzinli motora sahip olması. Yani Avrupa ülkelerinde Megane ailesinin dizel motorlu versiyonlarının çok önemli bir ilgi gördüğü de böylelikle ortaya çıkmış oluyor. Megane ailesinin başarılı satış grafiğinde şüphesiz Bursa’daki Oyak Renault fabrikasının da yeri oldukça önemli. Megane ailesinin sedan karoserli versiyonunun üretildiği Oyak Renault fabrikası 2003 yılının başından 2005 yılının sonuna kadar tam 260 bin adet üretti.

Bu rakamın 190 bine yakın rakamı yurtdışına ihraç edilirken, 70 bin adetlik satış ise ülkemizde gerçekleştirildi. Avrupa pazarında büyük bir ilgi gören Renault Megane Sedan’ın en çok satıldığı yerlerin başında ise (Türkiye hariç) İspanya geliyor. Oyak Renault fabrikasında Faz 2 adı verilen yeni Megane üretimi için yapılan 16 milyon Euro’luk yatırımın ardından start verildi. Yenilenen Megane Sedan’dan 2006 yılında 90 ile 100 bin arasında üretim yapılması planlanıyor.

DİNAMİK BİR GÖRÜNÜM

İşte böylesine etkileyici satış rakamlarına çok kısa bir süre içinde ulaşmayı başaran ve beş farklı karosere sahip olan Megane ailesi yenilenerek şimdi daha da dinamik ve etkileyici bir görünüme sahip olmuş. Otomobilin farklı ve dinamik tasarımı, modern ve ince formlu farları, elden geçirilen tampon ve radyatör ızgarası, yarı saydam stop lambaları ile birlikte yeni jant ve jant kapakları ile daha da etkileyici bir görünüme kavuşmuş. Yeni renk seçeneklerinin de dahil edildiği Yeni Renault Megane gerek içinde gerekse dışında küçük çaplı sayılabilecek değişikliklere rağmen oldukça etkileyici bir hale gelmiş. HB ve CC versiyonlarıyla Euro NCAP testlerinden beş yıldız alarak güvenirliliğini ispatlayan Megane ailesinde bu yenileme çalışmalara aslında çok köklü sonuçları barındırmıyor. Renault Sport tarafından geliştirilen Megane da olduğu gibi dışarı doğru çıkıntılı sis farları ise sportiflik ile birlikte sağlamlık unsuru olarak yaratılmış. Yan bölümlerinde gövde renklerindeki parçalar dışında önemli bir değişiklik bulunmayan Megane ailesinde arka bölümde ise stopların formu değiştirilirken, Clio III’te olduğu gibi bagaj kapağının sağ alt tarafında Renault logosu yer alıyor. Yeni jantlar, jant kapakları ve renkler ile ayrıcalıklara da yer verilen Megane ailesinin iç mekanında da değişiklikler yapılmış.

İç mekan sınıf atlamış

İç mekandaki değişikliklere ilk olarak aydınlatma renklerinden söz etmek gerekir. Yerini aldığı modelde kavun içi olan ve eleştirilen iç aydınlatma renkleri artık yerini beyaz renklere bırakmış. Bu sayede otomobilin kalite simgesi biraz daha ön plana çıkarılmasıyla otomobil artık daha kibar görülüyor. Bununla birlikte gösterge tablosunun üzerindeki bölüm de değiştirilmiş. Sert plastikten üretilen ve her an yerinden çıkacakmış gibi duran bu parçanın şekli değiştirilirken üzeri de iç mekana uyumla olacak şekilde kaplanmış. Gösterge paneli ve göstergeler yenilenirken buradaki aydınlatmalarda da beyaz renge dönülmüş ve ibreler daha da inceltilmiş. Bununla birlikte Radyo/CD’lere MP3 çalarlar eklenmiş. Arka park sensörleri, daha da gelişen aydınlık ve yağmur algılayıcıları ile birlikte silecek sisteminde değişiklik yapılmış.

Dizel motorlar yenilendi

Megane ailesinin motor gamında en önemli yenilikler dizel seçeneklerinde yapılmış. Renault’un bu konudaki yeni gözdesi ise 2.0 litrelik 150 beygir güç üreten dCi motor. Ancak bu 2.0 litrelik dizel motorla birlikte 1.9 litre 130 beygir güç üreten dizellerin Türkiye’de satışa sunulmayacağını da üzüntüyle söylemek lazım. Yetkililerin yaptığı açıklamaya göre bu motorlar yüksek vergi diliminden paylarına düşeni aldığı için şimdilik 1.5 litrelik dCi motorun iki versiyonu ülkemiz yollarında boy gösterecek. Megane ailesinin benzinli motor seçeneklerini ise günümüzde de satışta olan temsilciler devam edecek.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!