Üç tekstil devinden krize karşı işbirliği

Hürriyet Haber
15.10.2008 - 09:37 | Son Güncelleme: 15.10.2008 - 09:37

ABD'de geçen yıl Mortgage kredileriyle başlayan ve küresel finansal krize dönüşen süreçten perakende sektörünün de olumsuz etkilenmesi, bazı Türk hazırgiyim markalarını ortak kampanyada buluşturdu.

Kış sezonunda satışların geçen yıla göre yüzde 20 oranında düşmesi, Orka, Ayaydın ve İnci Grupları'nı güç birliğine itti. Ramazan ayından bu yana her 100 YTL'lik alışverişe 25 YTL hediye çeki veren ortak kampanya sayesinde, Damat, ADV, D'S, İpekyol, Twist ve İnci markalarının satışları ortalama yüzde 25 arttı. 31 Ekim'e kadar sürecek kampanya çerçevesinde, söz konusu markalardan yapılan her 100 YTL'lik alışverişe 25 YTL'lik hediye çeki veriliyor ve bu çek uygulamaya dahil olan diğer markalarda da geçerli sayılıyor.

Kampanyaya İpekyol ve Twist markalarıyla katılan Ayaydın Group'un Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, uygulama sayesinde satışların yeniden ivme kazandığını söyledi. Ayaydın, projenin gelişimini şöyle anlattı: "Kriz nedeniyle sektörün sezona girişinde ciddi durgunluk vardı. Satışlar geçen yıla göre kan kaybetmişti. İnci ile birlikte 'bu durumu nasıl atlatırız' diye düşünürken, ortaya böyle bir kampanya çıktı. İnci ayakkabı, İpekyol ise kadın giyim üzerine faaliyet gösterdiği için birbirimizi tamamladık. 'Kampanyaya bir de erkek hazırgiyim markasını dahil edelim' dedik ve Damat ile görüştük. Onlar da kabul etti. 3 marka da Avrupa Birliği (AB) segmentine hitap ettiği ve ayrı hedef kitlesine sahip olarak birbirini tamamladığı için başarıya ulaştık. Kampanyaya dahil olan markaların müşteri profillerinin uyuşması çok önemliydi."
 
Satışlar yüzde 25 arttı

Kampanyaya Damat, ADV ve D'S markaları ile katılan Orka Group'un Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu ise, ramazan ayı gibi yaprak kımıldamayan bir dönemde kampanya sayesinde satışlarını yüzde 20-25 oranında artırdıklarını söyledi. Sektörün moralsiz ve enerjisini kaybettiği bir dönemde ortak kampanya ile perakendede yeniden heyecan yarattıklarını belirten Orakçıoğlu, "Sinerji yaratmak bu işin birinci kuralı. Tek başına yapılan bir kampanya, bütçelerini de hesaba katarsan sınırlı bir etkiye sahip olur. Birbiriyle rekabet etmeyen, aksine birbirini tamamlayan markalar ile bunu yaptığında ise çarpan etkisi yapıyor. Ayrıca 3 grubun da aynı alışveriş merkezi ve caddelerde birbirine yakın mağazalarının olması işimizi kolaylaştırdı" diye konuştu.
 
Department store oluşturduk

Kampanyaya İnci markasıyla katılan İnci Deri'nin Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murad Kızıltaş da, sezon geçişlerinin giderek daha da zorlaştığını, kampanyanın ise alışveriş için iyi bir bahane yarattığını ifade etti. Kızıltaş, "Sezon geçişleri geçmiş dönemlere göre artık patinaj yaptığımız dönemler oluyor. 'En azından satışları ekim sonuna kadar hareketlendirebilir miyiz' dedik. Çünkü tüketicilerin alışveriş yapması için artık bahane yaratmak gerekiyor" dedi.

"Bu hediye çekini ben kendi mağazam için verseydim, tüketici belki ikinci bir ayakkabıya ihtiyaç duymadığı için çeki kullanmaz, haliyle kampanyaya da katılmazdı. Ama şimdi İnci'den ayakkabı alan bir bayan, İpekyol'dan kendine, Damat'tan da eşine bir kıyafet alabiliyor. Aynı şey, erkekler için de geçerli" diyen Kızıltaş, kampanya sayesinde müşteriyi dışarı kaçırmayan bir department store oluşturduklarını ve satışların gözle görülür oranda arttığını vurguladı.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı