Üç haftada indirimli satışa 300 trilyon

Hürriyet Haber
05.12.2001 - 00:00 | Son Güncelleme: 05.12.2001 - 00:01

Şili'de başlayıp, geçen haftasonu Türkiye geneline yayılan indirimli satış kampanyaları, üç haftada 300 trilyon lirayı aşan bir alışveriş potansiyeli yarattı. Advantage Card'ı bünyesinde bulunduran Benkar'ın Genel Müdürü Levent Ersalman, ‘‘Hafta içi alışveriş de canlandı’’ dedi.Ekonomiyi canlandırmak için Şişli Belediyesi'nin öncülüğünde İstanbul'da başlayan, daha sonra büyük alışveriş merkezlerine ve yurt geneline yayılan indirim günleriyle piyasalara akan para 300 trilyon lirayı aştı.Yurt genelinde 250 marka ve 4 bin 800 satış noktasını bünyesinde toplayan Advantage Card ile üye kuruluşlarda yapılan alışverişlerin tutarı ise 3 haftada 50 trilyon liraya dayandı. Alışveriş kartları hazarındaki payı yüzde 10 civarında bulunan Advantage Card ile son üç haftada yapılan alışverişlerin dışında, diğer alışveriş kartları, kredi kartları ve nakit yapılan alışveriş tutarının 300 trilyon lirayı aştığı hesaplanıyor.Advantage Card'ı bünyesinde bulunduran Benkar'ın Genel Müdürü Levent Ersalman, satışların sadece haftasonunda değil, hafta içindeki günlerde de önceki haftalara göre yüzde 25 artış gösterdiğine dikkat çekti. Ersalman, ‘‘Geçen haftasonunda 1-2 Aralık tarihlerindeki haftasonunda satışlar, bir önceki haftada patlama olarak değerlendiğimiz 24-25 Kasım'daki alışverişlerin bile yüzde 25-30 üzerinde seyretti. ARTIŞ SÜRÜYORLevent Ersalman, geçen yıl kasım ayından bugüne yaklaşık bir yıldır günlük hayatını ‘‘Ne olacak?’’ beklentisiyle yaşayamayan tüketicilerin, yapılan indirim kampanyalarıyla yeniden alışveriş heyecanını yakaladığını söyledi. Aralık ayından çok ümitli olduğunu belirten Ersalman, ‘‘Yaklaşan bayram ve yılbaşında da yakalanan bu alışveriş temposunun sürmesini bekliyoruz’’ dedi. Ersalman, şöyle devam etti:‘‘Haftasonlarında indirimlerle ateşlenen alışverişteki bu canlanma, izleyen hafta içi günlerde de aynı hızla olmasa da devam etti. Hatta bu pazartesi günü haftanın ilk günü olmasına rağmen bile Advantage Card kullanımında önceki pazartesilere göre bir canlılık vardı. Alışveriş çılgınlığı demiyorum, ama alışverişte yukarı doğru başlayan bir ivme sözkonusu. Bunun devam edeceğini düşünüyorum. Çünkü insanlara artık normal hayata dönme güdüsü geldi.’’ 1.5 milyon kullanıcısı bulunan Advantage Card ile yapılan alışverişler geçtiğimiz hafta sonunda 9 trilyon lirayı aştı. Haftasonunda ise Advantage Card'la alışveriş tutarı 7.5 trilyon lirayı aşmıştı. Geçtiğimiz üç haftaya bakıldığında biri indirimsiz, iki hafta sonu ve hafta için günlerdeki alışverişlerle birlikte Advantage Card ile yapılan alışveriş miktarı 50 trilyon liraya dayandı. Alışveriş merkezleri satışları katladıBir alışveriş merkezinin ortalama haftasonu günlük cirosu 1.5-2 milyon dolar arasında değişirken, alışveriş günleri çerçevesinde düzenlenen kampanyalarla cirolar 2-3 misline katlandı. Üç gün süren İndirim günleri çerçevesinde toplam 6 trilyon liralık ciro hedefleyen Capitol Alışveriş Merkezi, kesin olmamakla birlikte bu hedefine yaklaştı. Capitol Alışveriş Merkezi'ni cuma, cumartesi ve pazar günleri günde 160 bin kişi gezdi. Profilo Alışveriş Merkezi ise geçtiğimiz hafta sonunda 150 bin ziyaretçi tarafından gezildi. Profilo Alışveriş Merkezi'ndeki mağazalar satışlarını beş kat artırdı. Beylikdüzü Migros Alışveri Merkezi ve Ankara Migros Alışveriş Merkezi'ndeki mağazaların da haftasonundaki indirimlerle satışlarını 6 kata varan oranlarda artırdığı belirtildi. Carousel Alışveriş Merkezi, indirim günlerinin son bulmasına rağmen indirim günlerinde yakaladığı satış rakamlarına yaklaştı. Bakırköy’deki Carousel'in haftasonu cirosu, İndirim günlerinde elde edilen cirodan yüzde 20'lik bir düşüşle yaklaşık 3 trilyon lirayı buldu. Hazır giyim 2001'de 2 milyar dolar eridiKriz öncesinde 2001 yılı sonunda 7.5 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşması beklenen Türkiye hazır giyim pazarı, krizin etkisiyle 5.7 milyar dolarda kaldı.Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği'nin katkılarıyla Retailing Enstitute ve Htp Araştırma ve Danışmanlık’ın yaptığı ‘‘Türkiye Hazır Giyim Tüketim Endeksi’’ araştırmasına göre, kriz öncesi değerlerle 7.5 milyar dolarlık bir pazar büyüklüğüne sahip olan Türkiye Hazır Giyim Pazarı'nın kriz sonrası pazar büyüklüğü yıllık 5.7 milyar dolara indi. Kriz öncesi altı aylık dönemde 3.7 milyar dolar olan hazır giyim pazarı, kriz sonrası altı aylık dönemde 2 milyar dolar oldu. Toplam hacmi 5.7 milyar dolar seviyesinde olan Türk hazır giyim pazarının ürün segmentlerine göre dağılımı incelendiğinde, kadın konfeksiyon ürünleri 2 milyar dolar ile yüzde 36'lık pay alıyor. Kadın konfeksiyon pazarını yüzde 25'lik pay ve 1.4 milyar dolarla erkek konfeksiyon izliyor.
Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı