Üç boyutlu TV’de 100 bin adetlik satış kaçtı

Aslan BATUR
01.07.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

Türkiye elektronik perakende sektörünün yüzde 96’sını temsil eden televizyon satışları, bu yıl ‘üç boyutlu’ (3D) teknoloji sayesinde, 2011 yılının ilk çeyreğine göre yüzde 25.8 artarak 1 milyar lirayı aştı.

Sektörde en hızlı büyümeyi yakalayan televizyon kategorisinin, Türkiye’nin Avrupa Şampiyonası’na katılamaması nedeniyle büyük bir fırsatı kaçırdığını anlatan Electro World Genel Müdürü Bahadır Özbek, “Eğer Türkiye şampiyonaya katılsaydı satışlar yaklaşık yüzde 50 artarak 750 milyon lirayı yakalardı. Türkiye’nin şampiyonaya katılamaması en az 100 bin adet 3D TV satışının kaçmasına neden oldu” diye konuştu.
 
Hedef Olimpiyatlar

Şimdiki hedeflerinin, Milli Futbol Takımı’nın katılacağı 2014 Dünya Kupası ve Voleybol Milli Takımı’nın mücadele edeceği olimpiyatlar olduğunu belirten Özbek, şöyle devam etti: “Sektörde ilk dört ayda 132 bin adetlik 3D televizyon satışı gerçekleşti. Aynı rakamın bir önceki yılın aynı döneminde sadece 8 bin civarında olması, fiyatların yarı yarıya düşmesinin ne kadar etkili olduğunu gösteriyor. Bu rakamın haziran sonu itibariyle 200 bin adete ulaşmasını bekliyoruz. Sektörde satışlar 13 kat artarken biz de Electro World olarak nisan sonu itibariyle 3D TV satışlarımızı yüzde 950 oranında artırdık. Sattığımız her 3 TV’den biri 3D’li oldu. 2014 yılında televizyonda yayınlanacak bütün maçlar 3D olacak. Her iki takımımızın başarısı da seyirciyi ekrana kilitleyecek. Türkiye’de 2014’te Dünya Kupası’na katılmayı başarırsa, 3D satışlarında büyük patlama yaşanır.”
Tüketici elektroniği sektörü hakkında da bilgi veren Özbek, “Sektör 2012 yılının ilk çeyreğinde yüzde 15’lik büyümeyle 5.9 milyar liralık değere ulaştı. Yılın ikinci çeyreğinde de yüzde 10 büyümesi bekleniyor. Satışların seyri büyümenin sürdürülebilir yola girdiğini gösteriyor” dedi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı