TV pazarına turist dopingi

Ahmet CAN
24.09.2015 - 17:42 | Son Güncelleme:

Televizyon satışlarında birçok ülkeyi geride bırakan Türkiye’deki rekabet, fiyatları aşağıya çekmeye devam ediyor. Televizyon markaları, Avrupa’dan yüzde 30 civarında daha ucuz televizyon satışı gerçekleştirmeye başlayınca, araçlarıyla ve deniz yoluyla Türkiye’ye gelen turistler artık televizyon alarak dönüyor.

TEKNOLOJİ mağazalarının açık olduğu saatler içinde her 5 saniyede 1 televizyon satışı gerçekleşen Türkiye’de, rekabetten dolayı televizyon fiyatları da ucuzluyor. Avrupa’da yaklaşık 4 bin 500 liradan satılan bir televizyon modeli Türkiye’de 3 bin liraya kadar düşmüş durumda. Başka bir deyişle Türkiye’deki televizyon fiyatları Avrupa’dan yüzde 30 daha ucuz. Euro’nun Türk Lirası karşısında değer kazanması da Avrupalı teknoloji meraklılarının dikkatinden kaçmadı. Durum böyle olunca Avrupa’dan araçlarıyla gelen yabancı turistler, televizyonlarını Türkiye’den alıp memleketlerine götürmeye başladı.

TV pazarına turist dopingi

PAHALI BİLİNMESİ YANLIŞ

Philips’in televizyon modellerini dünya ve Türkiye pazarına sunan TP Vision Türkiye Genel Müdürü Faruk Kocabaş, Türkiye’deki gümrük ve diğer vergileri dikkate alındığında televizyon fiyatlarının Avrupa’dan yüzde 30 civarında daha pahalı olmasının beklendiğini, ancak bunun gerçek olmadığını ifade etti. Kocabaş, “Türkiye piyasası çok rekabetçi bir piyasa. Hem de gelecek için hala büyüyen ve önem kazanan bir piyasa. Bu nedenle biz Avrupa ile karşılaştırdığımızda fiyatların zaman zaman Avrupa’dan bile daha düşük olduğunu görüyoruz. Örnek vermek gerekirse, 40-42 inçlik bir televizyon Türkiye’de, Almanya, Hollanda, İtalya ve İspanya’dan daha ucuz. Bu gerçek Türkiye üretimi televizyonları çıkarıp karşılaştırdığınızda da değişmiyor. Büyük ekranlara baktığımızda da Türkiye’de satılan ithal televizyonların Avrupa’daki fiyatlardan daha uyguna satıldığını görüyorsunuz. Son zamanlarda kurların etkisi ile ürün maliyetlerinde bir artış oldu ama yine de pazarımızdaki fiyatların çok iyi olduğunu görüyoruz” dedi.

TV pazarına turist dopingi

TÜRKİYE’DEN AVRUPA’YA

Rekabetçi pazardan dolayı zaman zaman ilginç olaylara tanık olduklarını ifade eden Kocabaş, şunları söyledi: “Biliyorsunuz Avrupa’da yaşayan ama tatillerde Türkiye’ye gelen birçok vatandaşımız var. Biz Philips olarak servise giden tüm televizyonların kaydını tutuyoruz. Baktık ki son zamanda Türkiye’den alınan ve Avrupa’da servise giden birçok televizyon ile karşılaşmaya başladık. İşi araştırınca gördük ki vatandaşlarımız tatile geldiklerinde bu ürünleri İzmir’den, Kayseri’den, Konya’dan almışlar ve daha sonra da Avrupa’da servise gitmişler.”

AYLIK 400 BİN ADET SATIŞ

TÜRKİYE’deki pazarın her geçen gün hızla büyüdüğünü hatırlatan Kocabaş, temmuz sonunda geçen seneye göre adetsel olarak yüzde 7 civarında daha fazla televizyon satıldığını ifade etti. Kocabaş, “Bu dönemde Türkiye bir seçim döneminden geçti. Ama televizyon pazarının büyümesi Ağustos’ta durdu. Ağustos ayı bir önceki yıla göre tahminen yüzde 10 civarında daha az gerçekleşti. Eylül ayı da açıkçası yavaş başladı, benim tahminim de Eylül ayı geçen seneye göre daha düşük kapanacak. Türkiye de şu anda ayda 250-300 bin adet televizyon satılıyor. Bu adet son çeyrekte ayda 400 bin adetler seviyesinde olur diye tahmin ediyorum. Aylık rakamın şu anda 30 bin civarı UHD 4K satışlarından geliyor. Ayrıca aylık satılan televizyon adedinin yarısını akıllı TV’ler oluşturuyor. Ayrıca televizyon pazarının yaklaşık yarısı 40-44 arası inç televizyonlardan geliyor. Geri kalan diğer yarı ise adetsel olarak daha küçük televizyonlar ile daha büyük televizyonlar arasında eşit bölüşülmüş durumda” diye konuştu.

Etiketler: euro , turist


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı