TV gözalıcı ama söz uçuyor, yazı kalıyor

Hürriyet Haber
16.02.2006 - 00:00 | Son Güncelleme: 16.02.2006 - 02:11

Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Tülay Gürgen, Kırmızı ödüllü Ticari Esnek Kredi ilanı kampanyasından başarılı sonuçlar elde ettiklerini belirtirken, basın ilanlarının özel bir yeri olduğunu söyledi. "Söz uçar yazı kalır, basın ilanları da böyle kalıcı" diyen Gürgen, aldıkları ödüller için ise "Kırmızı alışkanlık haline geldi" dedi.

KIRMIZI Basında En İyiler Ödüllerinde iki yıldır olduğu gibi Basında En İyi Banka ve Bankacılık Ödülü’nü Yapı Kredi Bankası’nın ilanı aldı. Yapı Kredi Kurumsal Kimlik ve İletişimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tülay Gürgen, ödüllü YKB Ticari Esnek Kredi ilanı kadar tüm kampanyanın iyi sonuç verdiğini talebi artırdığını söylerken "Basın ilanlarının yeri apayrı" dedi. Gürgen, bunu da "Söz uçar yazı kalır" sözüyle açıkladı.

REKLAMDAN VAZGEÇMEYİZ: Bireysel, ticari ve kurumsal müşteriye ulaşmak için reklamı "vazgeçilmez bir unsur" olarak gördüklerini de bunun için de tüm reklam mecralarını kullandıklarını belirten Gürgen, Türkiye’de yayınlanan ilk TV reklamı Yapı Kredi’nin olduğunu hatırlattı. Basın ilanları için "Bizim için yeri TV’den ve radyodan apayrı" diyen Gürgen, bu konuda şunları söyledi: "Hem ulaştığı kitle hem de kalıcılığı açısından TV kadar gözalıcı olmasa da kişilerin hafızasına yer ediyor. Söz uçar yazı kalır, denir ya, basın ilanı böyle kalıcı. Bu özellik son derece önemli. Basın ilanına ihtiyacımız ürüne göre veya kampanyanın gidişine, konumlanmasına göre değişebiliyor. Basın /images/100/0x0/55eb4bb0f018fbb8f8b80980ilanları bazen destekleyici, bazen ana unsur oluyor."

KIRMIZI ALIŞKANLIK OLDU: Kırmızı ödülü kazanan ilanın reklam kampanyasında da basın ilanlarının ana plan olduğuna dikkat çeken Gürgen, aldıkları ödülü şöyle değerlendirdi: "Reklamlarımız ödül için yapılmadığı halde, Kırmızı başladığından bu yana neredeyse her yıl ödül alıyoruz, alışkanlık haline geldi. Zaten bizim süren bir reklamımız veya büyük bir kampanyamızın bir parçası oluyor. Kırmızı’nın ilk yılı World Card ile basında en iyi kampanya ödülünü almıştık. Sonra telefon bankacılığı Teletel ile bir ödül aldık. Bu yıl da Ticari Esnek Kredi reklamımızla bu ödülü aldık. Bizim gerçekten günlük hayatımızın bir parçası olarak kullandığımız şeyler bu reklamlar."

REKLAM ÇOK BEĞENİLDİ: Bu kampanya süresince kredi başvurularında artış olduğunu belirten Gürgen, ürün ve reklamın birbirini tamamlayan bir bütün olduğunu ifade etti. Gürgen, bu konuda şöyle konuştu: "Esnek geri ödeme sistemi diye bir sistem getirmiştik, tanıtımını bir TV reklamıyla açtık. Bu film sadece esnek geri ödeme sistemini anlatan, onu hissettiren bir reklamdı. Ardından bireyler için bir ilan kampanyası yaptıktan sonra da ticari kredi konusundaki duruşumuzu da göstermek istedik. Kredimiz sadece büyüklere değil tüm ticari işletmelere açıktı ve her tür ihtiyaç içindi. Ticari araç alınabileceğini, sezona hazırlık yapılabileceğini, nakit de alınabileceğini anlatmak istedik. Burada bizim de çok sevdiğimiz, belki jürinin de dikkatini çeken yakalayıcı nokta, bunları sanki süpermarkette sıkıştırılmış paketler haline getirmekti. ’Almanız o kadar kolay, sizin için hazır, her ihtiyaca uyan bir yönü var’ mesajını verdik. Çünkü esnek geri ödeme çok önemliydi. Ticari işletmeler kendi iş akışlarına göre, pazarlarının durumuna göre, faizini belli şekillerde, ana para geri ödemelerini farklı tarihlerde ödeyecebilecekti. Her boy işletme için uygundu. Onun için reklam bize çok çeşitli şekillerde geri döndü. Aslında reklamların çok beğenildiği ile ilgili çok geri dönüş oldu. Öncelikle bu krediyi üretenler çok beğendi, ’hah işte biz de böyle bir şey hayal etmiştik’ dediler. Üstüne de onlar müşteriden gelen talebi gördüler."

Yapı Kredi ile 3 yıldır Kırmızıyız

RPM Radar reklam ajansından Müşteri İlişkileri Grup Direktörü Ertuğrul Ersin, Yapı Kredi’nin kampanyasını ve ödül alan ilanın üretim sürecini şöyle anlattı: "Kırmızı ödüllü ilanın yaratılması sürecinde Art Direktör Ahmet Naci Fırat, Kreatif Drektör Paul Mc Millen, Reklam Yazarı Erkan Bahadır yer aldı. Ödüllü ilan 5 ilanlı kampanyanın parçasıydı. Kredi alma ve geri ödemenin kolaylığını anlatmamız gerekiyordu. İlan 2005 Sonbaharı’nda yayınlandı. Biz de bunu ’Marketlerde, bakkallarda rastladığımız türler gibi, neredeyse onlar kadar alması kolay bir üründür’ diye yorumladık. Bir çok kredi kategorisi var. Bunları temsil edecek ürünleri bulmak bizim için önemliydi, bir kısmı kolay oldu. Ticari araç kredisi denince oraya bir ticari araç koyabiliyorsunuz. Ama sezonluk malzemeyi anlatmak daha zordu. İlan için çalışma süresi 2 ayı buldu ve Yapı Kredi tarafından hemen beğenildi. Üç yıldır banka kategorisinde RPM Radar olarak Yapı Kredi reklamlarımızla bankacılık ödülünü biz alıyoruz."
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı