TÜSİAD'ın hükümet deviren reklamcısı Ernart öldü

Hürriyet Haber
25.01.2002 - 02:06 | Son Güncelleme:

Türk Reklam tarihinin en yaratıcı isimlerinden Ege Ernart öldü. 1979'da TÜSİAD'ın hükümete karşı kamuoyu oluşturmak için başlattığı ve hükümetin istifasına neden olan reklam kampanyasının da yaratıcısı olan Ernart, ayrıca, 1983 ve 1984'teki Turgut Özal'lı ANAP'ın seçim kampanyalarında da Manajans adına Yaratıcı Grup Başkanı olarak görev yapmıştı.

Ernart'ın Türk reklam tarihindeki bir başka ilginç eseri de yine Turgut Özal hükümeti için hazırladığı ünlü ‘‘İcraatın İçinden’’ programlarıydı.

Reklamcılığa, 1968'de yakın dostu Ferit Edgü'nün daveti ile Eli Acıman'ın yönetimindeki Manajans'ta metin yazarı olarak başlayan Ernart, creatif gücü ile kısa sürede bu şirkette üst düzey yönetici konumuna geldi. Ernart, Ferit Edgü ile birlikte Tofaş, ve Beymen lansmanlarını, Shell'in yerli petrol (pos bıyıklı shell) kampanyasını yaptı. İki reklamcı 1971'de Ajans Maya'yı kurdu ve Türk reklam tarihinin en önemli klasiklerinden biri olan kapıcı tiplemeli ‘‘Sağolasın İzocam’’ sloganlı reklamı kazandırdı. Ajans Konsel'de de E.C.A. için Bay Elmor tipini yarattı.

Ernart, 1979 yılı başında ise Türk siyaset ve iş dünyası arasındaki en önemli kavganın reklam kampanyası olan TÜSİAD'ın Ecevit Hükümeti'ne karşı yürüttüğü istifa kampanyasında, yaratıcı yönetmen ve metin yazarı olarak görev aldı. 1983 ve 1984 yıllarında da ANAP'ın seçim kampanyalarının bir bölümünü ve Turgut Özal'ın TV konuşmalarını yazan Ernart 1990'a kadar da İcraatın İçinden programını yaptı ve metinlerini yazdı. Ernart 1986'da Manajans Genel Müdürü olan kuzeni Faruk Atasoy ile birlikte Birikim'i kurdu ve vefatına kadar bu ajansta başkan yardımcısı olarak reklamcı hayatını sürdürdü.

Manajans'ın kurucusu Eli Acıman, Ernart için şunlrı söyledi:

‘‘Neredeyse 40 yıldır tanıyorum. Mesleğine bizde Manajans'ta başlamıştı. Onun gibi bir insan pek nadir gelir. Doğuştan kibar ve dürüsttü. Herkes tarafından da sevilen ve müsbet bulunan bir insanımızdı. Çok birikimli ve yetenekliydi. O yüzden de çok büyük kayıp.’’

Birikim FCA Başkanı Faruk Atasoy ise Ernart'ın reklam dilinde Türkçe adına devrim yaptığını, büyük bir ajanstan ayrılıp kendi başına ajans kurarak da sektörde girişim ruhunu ateşlediğini söyledi. Atasoy, ‘‘Çok derin bir kültürü vardı. Çok okurdu ama proje bazında yeniden daha fazla okurdu. Mesela TÜSİAD kampanyası için ayrıca çoksayıda eseri okudu ve toplumu daha iyi anlamaya çalıştı’’ dedi.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı