TÜSİAD’dan STEM

Jale ÖZGENTÜRK
21.12.2014 - 01:22 | Son Güncelleme:

TÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi Esin Güral, iş dünyasının fen-teknoloji-mühendislik-matematik (STEM) alanında yetişmiş insan gücüne ihtiyacının arttığını, bunun Türkiye’deki eğitimin önceliklerinden olmadığını söylüyor. Güral, “Bilim ve teknoloji treni geçiyor. Binemezsek ayakta kalamayız” diyor.

IPSOS’un Türkiye’nin en büyük şirketleri arasında yaptığı bir araştırmaya göre beş yıl içinde fen-teknoloji-mühendislik ve matematik bilgilerini bir arada kullanabilen işgücüne talep artacak. Gelişmiş 10 ülke arasına girmeyi hedefleyen Türkiye’nin bugünkü durumu ise bu alanlarda yetersiz. Son Milli Eğitim Şurası da gösterdi ki gelecekte de eğitimin gündeminde bu sorun yok. TÜSİAD bu soruna dikkat çekmek için öncelik verdiği konular arasına bunu da aldı.

AYAKTA KALAMAYIZ

TÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Bilgi ve İnovasyon Komitesi Başkanı Esin Güral, Türkiye’yi ilerletecek en önemli gücün analitik düşünen işgücü olduğunu belirterek, “Ancak Milli Eğitim Şurası’nda gördük, bunlar eğitim gündemimizde yer almıyor. Türkiye’nin önünden bilim ve teknoloji treni geçiyor. Binemezsek ayakta kalamayız” diyor.

İNSAN GÜCÜ ÖNEMLİ

Bir sanayici olarak fen-teknoloji-mühendislik ve matematik disiplinlerinde iyi yetişmiş eleman bulmakta zorlandıklarını anlatan Güral, bilgi ekonomilerinin öne geçtiği önümüzdeki yıllarda ise bu sıkıntının sorun yaratacağını belirtiyor. Bu nedenle fen-teknoloji-mühendislik ve matematik kelimelerinin İngilizce baş harflerinden oluşan STEM adı verilen eğitimin, Türkiye için hayati öneme sahip olduğuna işaret eden Güral, TÜSİAD olarak bu konuda farkındalık yaratmak istediklerini anlatıyor. Güral şunları söylüyor: “Teknolojiyi sadece ithal eden, kullanan sınıfında değil, bilgiyi üreten ve katma değerli üretim süreçlerine dayalı ürünlere sahip ülke durumuna gelmek zorundayız. En önemli değerimiz insan gücü. STEM eğitimi ve iş gücü ise bilgi ekonomisinin olmazsa olmazı.”

Eğitim şûrası yeniden yapılanmalı

Türkİye’nin uluslararası karşılaştırmalarda matematik becerileri ve inovasyon konusunda geri sıralarda olduğunu hatırlatan Güral, eğitimin niteliğinin arttırılmasının tartışılması gerekirken Türkiye’nin farklı konularla zaman geçirdiğini kaydediyor.Güral’ın Milli Eğitim Şûrası sonrası tartışmalara eleştirisi ise şöyle; “Bir yandan, ülke olarak bilim ve teknolojide ilerleme hedefimiz var. Öte yandan, eğitimle ilgili öne çıkan tartışmalara baktığımızda, son örnek 19. Milli Eğitim Şûrası’dır, sorunun yeteri kadar gündemde olmadığını görüyoruz: Eğitimde neler yapmalıyız ki, öğrencilerimizin fen-matematik becerilerini, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneklerini geliştirebilelim? Milli Eğitim Şûrası’nın gündemi bilim-teknoloji-eğitim ekseninde beklentileri karşılamadı. Şûra yeniden yapılanmalı. STEM eğitim gündeminin üst sıralarına taşınmadıkça, bilgi ve inovasyona dayalı bir ekonomi olma, sürdürülebilir toplumsal refahı yakalama hedeflerimiz tutturulması çok zor.”

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı