Turkuaz'ın macerası çabuk bitti

hurriyet.com.tr / EKONOMİ
04.01.2011 - 11:16 | Son Güncelleme:

Turkuaz Havayolları'nın havacılık macerası çabuk sona erdi. Önce iç hat uçuşları, arkasından da charter seferleri durdurulan şirkete arka arkaya icralar gelmeye başladı. Bütün çalışanlar işten çıkartıldı, şirketin Florya'daki genel merkezi boşaltıldı.

Hidayet Aydoğan'ın sahibi olduğu Turkuaz Havayolları üç yıldır sektörde faaliyet gösteriyor. Dört uçakla charter yurtdışı uçuşlar yapan şirket, eylül ayında iki uçak daha kiralayarak iç hatlara girmişti. Şirket bu dönemde tam sayfa ilanlarla 55 liraya Türkiye'nin her yerine bilet satacağını duyurmuştu.

Ancak işler beklendiği gibi gitmedi ve Sivil Havacılık Kasım ayında şirketin iç hat operasyonlarını durdurdu. Çalışanlarına maaş ödeme konusunda da büyük bir sıkıntı yaşayan şirketin son dönemde charter uçuşları askıya alındı. Tüm bu gelişmelerin ardından da şirkete arka arkaya icralar gelmeye başladı.

Tüm personelin işten çıkarıldığı Turkuaz Havayolları'nın Florya'daki merkez binası da boşaltıldı. Şirketin resmi iflasını henüz istemediği öğrenildi.

ÇOK SAYIDA ÇALIŞAN MAHKEMEYE GİTTİ

Haciz gelmesin diye bir gecede boşaltılan şirketteki tüm eşyanın şirketin sahibi ve aynı zamanda Kayseri Erciyesspor'un başkanı olan Hidayet Aydoğan'ın amcasına ait olan Aydoğanlar Holding'e götürüldüğü iddia edildi. Çok sayıda çalışan alacaklarını tahsil etmek üzere mahkemeye gitti. Şirketin Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nde bulunan teminatın bozulması ile ödemelerin yapılacağı öğrenildi. İç hatlara girdikten sonra sattığı ancak uçamadığı seferlerin bilet ücretleri konusunda da bir çok yolcunun mağdur edildiği ortaya çıktı.

RUHSATI ASKIYA ALINDI

Ulaştırma Bakanlığı mevzuata uygun koşulları  sağlayamayan Turkuaz Havayollarının ruhsatını askıya aldı.

Ruhsatın askıya alınmasındaki en önemli gerekçeyi havayolu şirketinin  filosunda hiç uçak kalmamasının oluşturduğu kaydedildi.

LİDER OLACAĞIZ DEMİŞTİ

Turkuaz Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Hidayet Aydoğan, daha önce yaptığı açıklamalarda, Ankara merkezli iç hat uçuşlarında ilk aşamada pazar payının yüzde 50'sini hedeflediklerini daha sonra ise pazarın liderliğini ele geçirmek istediklerini belirtmişti.

Aydoğan, filonun büyümesiyle 2012 yılında 25 iç noktaya hizmet vermek istediklerini ifade etmişti. 

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı