Türkler gibi çevik olmalıyız

Güncelleme Tarihi:

Türkler gibi  çevik olmalıyız
Oluşturulma Tarihi: Aralık 07, 2016 21:29

ING Grubu CEO’su Ralph Hamers, bankaların başarılı olabilmek için uzun vadeli stratejilerini aklında bulundururken kısa vadede çevik olması gerektiğini belirterek, “Türk işletmelerin ve Türklerin ne kadar çevik olduğunu gördük. Bu Türklerin kanıtlanmış özelliği. Bizim de Türkler kadar çevik olmamız gerekiyor” dedi.

Haberin Devamı

ING Grubu CEO’su Ralph Hamers, geçtiğimiz hafta yeni dünya stratejilerini anlatmak için Türkiye’deydi. Oyakbank’ın alarak 2007 yılında Türkiye’ye giren Hollandalı ING’nin CEO’su Hamers, Türkiye’nin çok da yabancısı değil, her iki yılda bir rutin ziyaretleri olduğu gibi sık sık da ING Bank Türkiye yöneticileri ile değerlendirmeler yapıyor. Bu değerlendirme toplantıları arasında bir araya geldiğimiz ING Grubu CEO’su Hamers, Türkiye’de son dönemde yaşananlardan hiç de etkilenmemiş. “Türkiye’ye iki türlü bakabilirsiniz, kötü şeylere de, olumlu şeylere de bakabilirsiniz. Ben hep iyi taraflara bakıyorum ve Türkiye’de bulunmaktan ve yatırımımızdan mutluluk duyuyorum” diye konuştu. Hamers, bankaların başarılı olabilmek için uzun vadeli stratejilerini aklında bulundururken kısa vadede çevik olması gerektiğini belirterek “Türk işletmelerin ve Türklerin ne kadar çevik olduğunu gördük. Bu Türklerin kanıtlanmış özelliği. Bizim de Türkler kadar çevik olmamız gerekiyor” dedi.

Haberin Devamı

UYUM SAĞLANMALI

Türkiye’de olanların veya olabileceklerin dünyada yaşananlardan farklı olmadığını vurgulayan Hamers, şöyle konuştu: “Dünyanın tamamında her çeyrekte beklenmedik olaylar oluyor. Türkiye’de darbe girişimi olabilir, İngiltere’nin AB’den çıkışını oylayan Brexit olabilir, Donald Trump’ın ABD başkanlığına seçilmesi olabilir. Tüm bunlar yaşanırken bankalar başarılı olabilmek için uzun vadeli stratejilerini akıllarında bulundururken kısa vadede de çevik davranması gerekiyor. Bazı büyüme alanlarından çekilmeleri, sonrasında hızlanmaları manevralar yapmaları gerekiyor. Terör konusunda, siyasi gerilimlerde, ticari politikalarda olsun hızlı uyum sağlanması ve çevik olunmalı.” Türk işletmelerin ve Türklerin de çevik olduklarını gördüklerini söyleyen Hamers, “Türklerin kanıtlanmış özellikleri var. Bu da onların daha dayanıklı olmasını sağlıyor. Bankalar da böyle olmalı. Türkiye’yi etkileyen faktörlere karşı ne kadar dayanıklı olduğunu da büyüme rakamlarında görüyoruz. Her şeye rağmen yüzde 3’ü aşan bir büyüme olacak. Türklerin bu kültürü yani çevikliği ve değişen ortama uyum sağlama kabiliyetini biz kendi bankamızda da görüyoruz. Gerek Türkiye’de gerekse ING’nin diğer ülkelerinde çalışan Türkler hep bu özelliğe sahip” diye konuştu.

Haberin Devamı

POZİTİF DÜŞÜNÜYORUZ

Türkiye’de kötü şeylere de olumlu şeylere de bakılabileceğine dikkat çeken Hamers, şöyle devam etti:

“Ben Türkiye’ye baktığımda bu ülkede bulunduğumuz için ne kadar mutlu olduğumuzu görüyorum. Dijital bankacılıkta lider bankayız. Türkiye’deki operasyonlarımızla genç bir nüfusa erişimimiz oluyor, yeniliğe açık, yeni teknolojileri çok daha çabuk kabul eden dijital çağın yerlisi diyebileceğimiz bir nüfusla etkileşimdeyiz. Dijital banka olmak için Türkiye çok uygun bir yer. Türkiye çok canlı, yüksek enerjisi olan bir ülke. Ve sürekli pozitif şeyler düşünüyoruz.” 

TÜRKLERİN YURTDIŞI TALEBİ ARTTI

ING Grubu CEO’su Hamers, ING Bank Türkiye’nin iki yıl öncesine göre 1 milyondan fazla müşterisi olduğunu ve çok hızlı büyüdüklerini dile getirerek “İleriye doğru giderken tam olarak bu şekilde devam etmek istiyoruz. Dijital bankacılıkla öndeyiz, kurumsal bankacılıkta da 40 ülkedeki deneyimimizi küresel bilgi birikimimizi aktarıyoruz. Son üç dört yılda Türk müşterilerimizin yurtdışına açılma talepleriyle çok sık karşılaşıyoruz. Türkiye dışında büyümek istiyorlar. Ve yatırım yapmaları için tüm deneyimimizi onların hizmetine sunuyoruz” dedi. 

Haberin Devamı

TÜM DÜNYADA TEK PLATFORM

2014 yılında açıkladıkları ‘İleriyi düşün’ stratejisini geliştirdiklerini 2016 için yeni hedeflere odaklandıklarını söyleyen ING Grubu CEO’su Hamers, “Farklılaştırdığımız müşteri deneyimi ile müşterilerimizin ING ile ana banka ilişkisi kurmasını istedik. Kendi işlerini kendilerinin yapmalarını ve tek mobil uygulamada ihtiyaçları olan her şeye ulaşmalarını istedik. İki yılda 4 milyon yeni müşteri, ana banka ilişkisi kurduğumuz müşteri sayısı 1.5 milyon arttı ve 56 milyar Euro’luk kredi sağladık. Teknoloji şirketleri aslında farklılaşmamızı sağladı. Teknoloji şirketleri dünyanın her yerinde müşterileriyle aynı şekilde etkileşiyor, Türklerin kullandığı Amazonla Hollandalınınki aynı. İşte bu nedenle tek bir standart getiriyoruz. Tüm ING Bank’ların bilgi işlem servisleri tek bir bilgi işlem servisi haline gelecek. Bunun için 2 yılda 800 milyon Euro’luk yatırım yapacağız.” ING Bank Türkiye Genel Müdürü Pınar Abay da bu yatırımın tüm ülkeleri kapsadığını belirterek, Türkiye’nin bu süreçte en yenilikçi hizmetleri ve dünyanın en gelişmiş bilgi işlem ağını yapan bankanın ‘know -how’unu Türkiye’ye getireceklerini söyledi.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!