Türkler Barcelona'da 'El Clasico' yaptı

Güncelleme Tarihi:

Türkler Barcelonada El Clasico yaptı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 23, 2015 10:40

İspanya'nın Barcelona şehri, hafta sonunda oynanan 'El Clasico' derbisinde ezeli rakibi Real Madrid'i 4-0 gibi ezici bir skorla yenmenin keyfini yaşarken, Katalan kentinde aynı günlerde bir başka başarı hikayesine Türk tekstil firmaları imza attı. Barcelona'da düzenlenen ve dünyanın en büyük denim (kot kumaşı) fuarlarından biri olarak bilinen Denim Premiere Vision'a yine Türk firmaları damga vurdu.

Haberin Devamı

Türkler Barcelonada El Clasico yaptı
Denim sektöründe merakla beklenen Denim Premiere Vision fuarı Barcelona'da gerçekleşti.

Sektördeki son teknolojiler ile yeni trendlerin tanıtıldığı fuara 87 şirket katıldı. Dokumacılık ve iplik üreticiliği gibi alanlarda faaliyet gösteren bu şirketlerin üçte birinden fazlasını Türk firmalarının oluşturması ise dikkat çekti.

Özellikle inovasyona yatırım yapan ve sunduğu kaliteli ürünlerle fark yaratan Türk dokuma firmaları etkinlikte büyük ilgi görürken; daha ucuz maliyetle üretim yapan ülkelerden şirketlerin de fuara katılımının arttığı gözlemlendi.

Fuardaki en büyük stant alanına sahip olan denim üreticisi Orta Anadolu ve diğer Türk firmalarının stantlarını gezen Barcelona Başkonsolosumuz Emir Salim Yüksel ve Ticari Ataşemiz Ayfer Çomoğlu da Türkiye'nin gurur tablosuna ortak oldu.

Haberin Devamı

Türkler Barcelonada El Clasico yaptı

Türkiye'nin Barcelona Başkonsolosu Emir Salim Yüksel ve Ticari Ataşesi Ayfer Çomoğlu, Kayseri merkezli Türk denim üreticisi Orta Anadolu'nun fuardaki standını gezerek, şirketin Genel Müdürü Turgut Bozkurt, Genel Müdür Yardımcısı Ebru Debbağ ve Satış-Pazarlama Direktörü Aydan Tüzün'ü tebrik etti.

HER FUARDA YENİ TÜRK FİRMALARI

Fuarla ilgili görüşlerini hurriyet.com.tr ile paylaşan Başkonsolos Yüksel, "Firmalarımızın ürünlerinin kalitesi, değişik tasarımları hemen dikkat çekiyor. Fuar son derece profesyonel bir yaklaşımla hazırlanıyor, ziyaretçiler de sadece iş bağlantısı yapmak üzere gelen önemli müşteriler. Hemen her fuarda yeni Türk firmalarına rastlıyoruz. Bu da firmalarımızın kendilerini yenilediğini ve bir üst lige çıktıklarını gösteren bir başka önemli işaret. Bu alanda Türk firmalarının üstünlüğü bu derece önemli bir fuarda hemen dikkati çekiyor" dedi.

Türkler Barcelonada El Clasico yaptı

Haberin Devamı

REKABETTEN TÜRKİYE KAZANIYOR

Denim sektörünün küresel liderlerinden Orta Anadolu'nun Genel Müdürü Turgut Bozkurt, baş aktör konumundaki Türk firmaları arasındaki rekabetten Türkiye'nin kârlı çıktığını belirtiyor. Bozkurt, "Bu iş kolunda her an ileri bakmak gerekiyor. Tüketici beklentileri günümüzde değişken ve yeni dinamikler üzerine oturuyor. Bu gelişmeleri izlemek yeterli değil. Hatta trendleri oluşmadan algılamak zorundayız. Rekabet sayesinde her an tetikte ve gelişmeye açık kalıyoruz" diyor.

"TÜRKİYE'YE YETİŞMELERİ KOLAY DEĞİL"

Orta Anadolu Genel Müdür Yardımcısı Ebru Debbağ ise son yıllarda denim sektöründe atılım yapan Asya ülkelerinin, Türkiye'ye yetişmesinin kolay olmadığını belirtti.

Haberin Devamı

"On yıl öncesinde ABD kapasite açısından denim üretiminde lider konumdaydı. Son dönemde ise Asya'daki üreticilerin çıkışı ile kapasite dağılımında ciddi değişiklikler oluştu. Günümüzde yaklaşık olarak 5 milyar metre dünya denim üretim kapasitesi var ve Çin ile birlikte Türkiye'nin de içinde bulunduğu Asya ülkeleri bu üretimin yüzde 70'ini gerçekleştiriyor. Denim kumaş üretiminde farklı segmentler olduğunu söylememiz gerek. Çin, Pakistan, Bangladeş, Hindistan katma değer yaratan ürünler geliştirmek konusunda som dönemde çalışmalar yapmaya başlamış olsalar da Türk denim üreticilerinin konumuna yetişmeleri zaman alacaktır. Denim üretimindeki katma değer kapasite ile değil, yaratıcı ürün geliştirmek, müşteri ile uzun dönemli ilişkiler kurabilmek, teknolojik gelişmeleri izlemek, uygulamak, yaratıcı pazarlama çalışmaları yapmak ile tanımlanabilir ve uzun soluklu bir yolculuktur" ifadesini kullandı.

Haberin Devamı

Debbağ, "Türkiye'de günümüzde yaklaşık 600 milyon metre denim kumaş üretilmekte ve bir kısmı direkt, bir kısmı ise konfeksiyon halinde ihraç edilmektedir. Bu 600 milyon metrenin yüzde 80'lik kısmının katma değer yaratmaya yönelik ürünler olduğunu söyleyebiliriz" diye ekledi.

Türkler Barcelonada El Clasico yaptı

70'Lİ YILLAR ESİNTİSİ

Dünyaca ünlü blucin markalarına denim veren Türk şirketlerinin liderlik ettiği sektörün en önemli etkinliklerinden biri olarak kabul edilen fuarda; 70'li yılların esintileri ve 'vintage' görünümlü teknolojik kumaşlar 2017 ilkbahar-yaz dönemi için öngörülen trendler arasında yer aldı.

SELÜLİTİ AZALTIYOR

Haberin Devamı

Fuarın en çok ilgi gören ürünlerinden biri Orta Anadolu'nun Emana teknolojisiyle tasarladığı biyokinetik kumaş oldu. Bu kumaş, Emana elyafındaki biyoaktif kristaller sayesinde deriyle temas ettiğinde vücut ısısıyla etkileşim göstererek, kan dolaşımını hızlandırıyor, esnekliği artırıyor, cildin nem oranını dengede tutuyor ve selüliti azaltıyor.

NEDEN KOT
Denimin Türkiye'de kot olarak bilinmesinin nedeni Arnavut asıllı terzi Muhteşem Kot. Üç yaşındayken ailesiyle Yugoslavya'dan Türkiye'ye göç eden Muhteşem Kot, terzilik eğitimi için gittiği Fransa'da görüp tanıdığı denim kumaşını Türkiye'ye döndüğünde üretip, KOT adıyla markalaştırarak piyasaya sürer. Ancak 80'li yıllarda Özal dönemiyle birlikte yabancı markaların Türkiye'ye girmesiyle, KOT marka blucin gözden düşer ve firma 1992 yılında üretimi durdurur.

ADINI NIMES'DEN ALIYOR
Denim ise adını, bu kumaşın ilk olarak üretildiği yerlerden biri olan Fransız kenti Nimes'den alıyor. Fransızca'da "dönim" olarak okunan "de Nimes", "Nimes'den" anlamına geliyor. Jeans kelimesi ise Fransızca'da "Gênes" olarak yazılan ve denimin çıkış noktalarından biri olan İtalya'nın Genoa kentinden adını alıyor.

cozbek@hurriyet.com.tr

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!