Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Türkiye'yi ortak tanıtalım 500 milyon dolar işe yarasın

    Hürriyet Haber
    16.10.2003 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Türkiye Tanıtım Konyesi'nin yürüttüğü ‘Türkiye Markası Projesi’ her yıl Türkiye'nin tanıtımı için farklı kuruluşlarca harcanan 500 milyon dolar için ortak strateji önerecek. Konsey önerilerini kasımda Başbakan'a sunacak.Sivil toplum örgütlerinin oluşturduğu Türkiye Tanıtım Konseyi, Türkiye Markası Projesi kapsamında 2002 başından beri sürdürdüğü çalışmaların sonuçlarını kasım ayında Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a ve ilgili bakanlara sunacak. Konsey, her yıl farklı kuruluşlarca Türkiye'nin tanıtımı için yapılan 500 milyon dolarlık harcamanın da ortak bir stratejiye dayanmasını önerecek.Türkiye Tanıtım Konseyi Kurucular Kurulu Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ve İcra Kurulu Başkanı Erkut Yücaoğlu, çalışmalar hakkında bilgi verdi. Hisarcıklıoğlu, Türkiye'nin dış dünyadaki imajıyla ilgili sorunların Türkiye'yi hiç tanımama ya da Türkiye ile ilgili kemikleşmiş önyargılar şeklinde karşılarına çıktığını kaydetti. Oluşturdukları Konsey'in iki önemli hedefinin bulunduğunu anlatan Hisarcıklıoğlu, ‘‘Bunların ilki Türkiye'nin saygınlığını artırmaktır. İkincisi ise bununla bağlantılı olarak ve katma değer yaratarak ülkemizin dünya ekonomisinden daha fazla pay almasını sağlamak olarak ifade edilebilir’’ dedi.500 MİLYON DOLARProjenin amacının Türkiye'nin tanıtımı ile ilgili faaliyetlerin yürütülmesinden çok, ortak bir tanıtım modeli ve yöntemi geliştirerek, belli bir odaklanma ve strateji etrafında birleşilmesi olduğunu vurgulayan Hisarcıklıoğlu, şunları söyledi: ‘‘Yıllardır dağınık, çok partili koalisyon yapısı içinde yönetilen istikrar arayışındaki ülkemiz, tek parti iktidarında ve yaşanan ekonomik gelişmelerle çok olumlu bir rüzgar yakaladı. Bu rüzgarın sürekliliğini sağlamak için yaptıklarımızı içeride ve dışarıda aynı söylem ile tekrar tekrar söylemek, pekiştirmek gerekiyor.’’Türkiye'nin tanıtımı için pek çok proje geliştirildiğini ve bunlar parça parça yürütüldüğü için istenilen hedefe tam olarak ulaşamadığını dile getiren Hisarcıklıoğlu, ‘‘Bu defa başarmak zorundayız. Kabuk değiştiren ve giderek rekabetçiliği artan bir dünyada var olan eski imajımız ve geçerliliği kalmamış yöntemlerin işadamlarımızın ayağına zincir vurmasına artık tahammül edemeyiz’’ diye konuştu. Hisarcıklıoğlu, Türkiye'nin tanıtımı için kamunun 200 milyon dolar, özel sektörün 100 milyon dolar olmak üzere, dolaylı tanıtımlarla birlikte yaklaşık 500 milyon dolarlık bir bütçenin harcandığını kaydederek, bu çalışmaların bir bütünlük içinde yapılması halinde başka kaynağa gerek olmadığını söyledi.Dr. Erkut Yücaoğlu da Tanıtım Konseyi için bir bütçe oluşturacaklarını ancak Türkiye'deki bütün tanıtım bütçelerini kullanmak gibi bir çabaları olmadığını söyledi. Yücaoğlu, Konsey olarak oluşturdukları strateji için Türkiye'nin tanıtımıyla ilgili faaliyet gösteren tüm kurumlarla temas halinde olacaklarını kaydetti. Türkiye Tanıtım Konseyi'nde TOBB, TÜZİAD, DEİK, TİM, TÜRSAB, TÜRSAV, TVYD, Reklamcılar Derneği, Reklamverenler Derneği, IAA, HİD, Araştırmacılar Derneği, TYD görev aldı.Toscani'ye kızmayalım üzerinde düşünelimTürkiye Tanıtım Konseyi İcra Kurulu Başkanı Erkut Yücaoğlu, 10 Ekim Cuma günü dünyanın önemli 5 tanıtım uzmanıyla bir toplantı yaptıklarını belirtti. Yücaoğlu, bunlardan birinin, Benetton'un beyinlerinden Oliviera Toscani'nin Türkiye'nin imajı için ‘‘Türkiye'nin imajı bir kaostur, karışıklıktır’’ dediğini aktardı. Yücaoğlu, ‘‘Bu yorumu, önyargılı bulabiliriz, geçiştirebiliriz, hatta öfkelenebiliriz. Ben üzerinde durup düşünmeye değer buluyorum’’ dedi. Yaptıkları çalışmalarda Türkiye'nin değerler haritasını araştırdıklarını ve bunu stratejik plan için kullandıklarını anlatan Yücaoğlu, bunun tamamlanmak üzere olduğunu bildirdi. Kimi yerde kültürün, kimi yerde spordaki başarıların, kimi yerde ise ‘‘İslam ve demokrasinin birlikte yaşadığı ülke’’ gibi mesajların kullanıldığı bir strateji ile ortaya çıkılacağını belirten Yücaoğlu, model kesinleştikten sonra, muhtemelen 2004'de başlatılacağını bildirdi.
    Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı