« Hürriyet.com.tr

Türkiye'nin 1001 yüzü

AFSAD yeni yılı ve yeni yerini haber fotoğrafçısı Ali Öz’ün fotoğraf sergisi ile açıyor.

Hürriyet Haber
X

SERGİDEN KARELER - Foto Galeri

“Fotoğraflı Türkiye Sosyal Tarihi” olarak adlandırılabilecek ve son 30 yılın en önemli karelerinden oluşan sergi 08 Ocak – 04 Şubat 2011 tarihleri arasında gezilebilir.

Siyasetin, toplumsal aktörlerin, sosyal değişimin kırılma noktalarının sinir uçlarında gezinen objektifi ile, yaşam riski altında bile insana dair en yalın sözü, acı bir tebessüm tadında donduran enstantanelerinden 60’a yakın seçkiyi bu sergide bir arada görmek mümkün.

ALİ ÖZ KİMDİR?

1953 Silifke doğumlu sanatçı, sırası ile Nokta, Güneş Milliyet, Cumhuriyet, Aktüel, Tempo, NTV MAG ve Birgün’de çalıştı.

Ankara Siyasal bilgiler Basın Yayın Yüksekokulu Radyo Televizyon Bölümü mezunu olup halen serbest foto muhabirliği yapmaktadır. “Fotoğraflı Türkiye Sosyal Tarihi” olarak adlandırılabilecek sergi, son 30 yılın en önemli karelerinden oluşuyor.

Yurtiçi ve Yurtdışında pek çok kişisel ve karma sergi açan sanatçı birçok ulusal ve uluslararası ödülün de sahibi.

http://www.afsad.org.tr/news.asp?id=116

 

Türkiyenin 1001 yüzü 

 

 

Ali Öz'ün fotoğraflarını Radikal yazarı Yıldırım Türker böyle yorumladı:

 

ALTYAZI
Ali Öz’ün her fotografı patlamalı bir duygu yaratır.
Uğultulu fotograflardır bunlar.
Hayatımızın kilit olmuş bir yerini Molotof kokteyli gibi önümüze fırlatır.
Fotograflarından biriyle karşılaştığımız an fiziksel bir değişim yaşamamız bundandır.
Dolaşımımız hızlanır.
Bir ünlem. Bir işaret. bir ipucu. Bir kanıt. Bir çığlık.
Her fotografının ardında görünmez bir ünlem işareti vardır.
Sesli fotograflardır bunlar.
Avaza bağırmayanı bile birilerine seslenir.
Ali Öz’ün fotografları, bütün kaslarıyla gerçek haber fotograflarıdır.
Altına ne yazsanız zayıf kalacağını bilirsiniz. Ancak bir fotograf okuması deneyebilirsiniz.
Her şey, o fotografta vardır.
Bir toplumsal olayı can alıcı ayrıntılarıyla birlikte okuyabilirsiniz onun gözünden.

Kalabalıktırlar bir de. Sesi sever ya, sesini başkalarının sesleriyle birleştirmişlerin yanı başındadır. Kalabalık gördü mü heyecanlanır.
Hızı artar. Kıldan ince kılıçtan keskince olur.
Bir mitingin coşkusu başınızı döndürür. Oradaymış gibi karıncalanırsınız.
Ali Öz’ün kamerası taraflıdır. Tarafını da hiç gizlemez.
Hep görmek istemediklerimizin, unutmak istediklerimizin; görünmezlerin, işitilmezlerin yanından bakar. Şu dünyadan en çok yara almış biz’in kolunun altına gizlenir.
Onların maruz kaldığı dünya eziyetini gösterir
Kimileyin onu bir küfür gibi kurgulayıp yollar dünyanın merkezine.
Ertesi gün ‘büyük acıların küçük hisseli ortakları’ sabaha o küfürle başlar.
Bize kaçamayacağımız, çivi gibi belleğimize mıhlanacak bir an armağan eder.
Dolaysız olarak vicdanımıza görünür.
Onun fotografının sözü, örtmeye, saklamaya, çarpıtmaya çalışan her sözü yalancı kılar.
Hakikatin olabilecek en çıplak resmidir.

Hırçın, gerilimli, nefes nefese bir anın peşindedir.
Onun fotografını kuran gerilim, tarihin kamaşmasıdır.
Kanımca kendisi tarihçinin önde gidenidir.
Düştüğü kayıt, şişman yorumların yanından jilet gibi gelir geçer.
Tarihin o anının gerilimi, uzun bir çağ romanı gibi yakamıza yapışır.
Sanatçının hasıdır elbet.
Hakikatin kendi kurgusunu yansıtmak için sokaklara, meydanlara, hayatla dalaşanların bağrına yatar.
Kanımca kendisi bir çağdaş ozandır.
Karamsardır. Ama şakacıdır da. Mizaha göz kırpar.
Lafı asla dolandırmadan.
Lafın kendi şiirini hiç dondurmadan.
Her fotografının bir afişe, bir kitap kapağına yakışırlığı bundandır.
Güzelliğin ürperttiği adamlardan besbelli.
En acıtan resmin bile çerçevesi güzellikle çatılmış.

Gözlerini tanık olmaya vermiş. Görmeye, görmeye görmeye bakıyor.
Göstermek; en alt katını, en derinde saklısını göstermek için bakıyor.
Her fotografında müziğin yükseldiği anı yakalamış.
Anahtarın döndüğü, hayatın kendisinin bir metafora dönüştüğü, her şeyin ama her şeyin görünür ve anlaşılır olduğu o biricik anlar dizisi, fotografları.
Ali Öz, hayatımızı fotograflamaya devam ediyor!

 

                                                      YILDIRIM TÜRKER

 

 

 

Kaynak:

Övünmek Gibi Olmasın Antepliyiz
Gaziantep'te En Çok Bu Fotoğrafı Sevdim
‘Lezzet'in Nobeli'ni Alınca Bize De Kilo Almak Düştü
Gaziantep'e Adını Yazdıran Üç İsim
Koşa Koşa Geldim
Dünya Gastronomi Kenti