Türkiye'deki önemli ihbar hatları

Hüseyin Koyuncuoğlu / Hurriyet.com.tr
18.01.2011 - 00:49 | Son Güncelleme:

Eğitimden sağlığa, vize işlemlerinden turizme kadar birçok şikayet hattına gelen ihbarlar sayesinde yaşanan birçok aksaklığın ve ekonomik kayıpların önüne geçiliyor. İşte Türkiye'deki bazı önemli ihbar hatları...

Alo-157 (İnsan Ticareti Mağdurları Acil Yardım ve İhbar Hattı)

Türkiye , BM Göç Örgütü ve Avrupa Komisyonu 'nun işbirliğiyle ile İnsan Ticaretine karşı Ulusal Bilgilendirme Kampanyası'nı başlattı. "İnsan Ticaretine Kayıtsız ve Tepkisiz Kalmayın" sloganı ile yürütülecek kampanyada hem mağdurlar, hem de halkın Alo 157 acil yardım hattını aramaları isteniyor.

Alo-185 Kaçak Su ihbar hattı:

Tüm bölgelerde susuzluğa sebep olabilecek arızaların ve bölgelerden gelen kaçak su ihbarları için ALO 185'i arayabilirsiniz.

Alo-179 Turizm Danışma Hattı’

Türkiye'nin önemli turizm merkezlerinden birisi olan Muğla Valiliği bünyesinde hizmet vermekte olan ‘Alo-179 Turizm Danışma Hattı’ geçtiğimizi Hazitan ayında hizmete açıldı.  Yerli-yabancı turistler ve Muğla halkı turizm ile ilgili toplumu rahatsız eden herhangi bir olumsuzluğu ALO 179'a bildirebilirler.

Bilişim suçları ihbar hattı:

İnteret üzerinden gerçekleştirilen her türlü hukukdışı faaliyetleri şikayet etmek için bilişim suçları İhbar numaralarını arayabilirsiniz.

0212 636 2973 ve ya  ihbar.bilisim@iem.gov.tr

BOTAŞ'ta ihbar hattı kuracak ve ödül verecek.

Devletin şirketi BOTAŞ, doğalgaz ve petrol boru hatlarında sızıntı, kaçak, hırsızlık ve benzeri durumları ihbar eden veya bildiren kişi ve kurumlara ödül verecek.

Tüketici Danışma Hattı ALO 175:

üketiciler satın aldıkları mal ve hizmetlere yönelik tüm şikayetlerini ALO 175'e paylaşabilir.

Vize şikayet hattı

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), İktisadi Kalkınma Vakfı (İKV) ve European Citizen Action Service (ECAS) işbirliğinde gerçekleştirilen "Vize Şikayet Hattı"na vize@ikv.org.tr   adresine mail atarak ulaşabilirsiniz. Bu proje ile Türk vatandaşlarının vize başvurularında karşılaştığı sorunların tespit edilmesi amaçlanıyor.

Asker kaçağı ihbar etmek için: 

Asker Kaçakları sayısı bayaca çoğaldı. Asker Kaçağı olduğunu bildiğiniz kişileri Emniyetin 0212 2366304 numaralı telefonuna bildirebilirsiniz.

Beyaz Masa Alo:  153

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından oluşturulan iletişim hattı ile vatandaşlardan gelen talep ve şiakyetler ilgili birim aracılğ ile çözülmek için çalışıyor.

Sanayi Bakanlığı reklam şikayet hattı

Sanayi Bakanlığı tarafından kurulan sanal portal ile tüketiciler şikayetçi oldukları reklam içeriği ile ilgili ihbarlarda bulunabiliyor. Reklam içeriklerini ihbar etmek için aşağıdaki şikayet formunun doldurulması yeterli.

http://bim.sanayi.gov.tr/temp/SikayetDisBacak.aspx?menuSec=234

RTÜK şikayet hattı

vatandaşlar, rahatsız olduğu televizyon programları hakkındaki şikayetlerini daha kolay ve ayrıntılı iletmek için 444 1 178 nolu şikayet hattını arayabilirler.

Kaçak çalışan işyerlerini de ihbar edin

İstanbul'da yaşayan vatandaşlar ruhsatsız çalışan işyerlerini bağlı bulundukları belediyeler ve 153 nolu Beyaz Masa'ya bildirebilir. Bunun yanısıra İBB'nın Zabıta Daire Başkanlığı'nın numarası olan 0212 521 84 65'i arayabilirler.

Eğitim ile ilgili şikayetleriniz için

Milli Eğitim Bakanlığı kendi internet sitesin oluşturduğu şikayet ve öneri formu aracılığı ile şikayetlerinizi bakanlığa iletebilirsiniz. MEB şikayetleriniz için: http://www.meb.gov.tr/dilekveoneri/bilgimail.asp

ALO 189- Vergi ihbar hattı
 
Türkiye ekonomisi için önem arz eden hatlardan biri Alo 189 vergi ihbar hattı. Bu hat vergi kaçıranların korkulu rüyası. Hatta yılda 50 binin üzerinde ihbar geliyor. Hatta ihbar yapan 217 kişiye 2009 yılında 782 bin TL’lik ikramiye ödendi.

ALO 170- Çalışma İhbar Hattı

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı 15 Kasım 2010’da ALO 179 iletişim merkezini devreye soktu. Soru ve görüşlerin yanı sıra hatta ihbarda yapılıyor. Hatta iki ayda 5 bin 100 ihbar geldi. ihbarların 3 bin 400’ü kayıtdışı çalıştırmaya yönelik. Bunu 700 ihbarla anlaşmalı boşanma ihbarı izledi. Eksik prim yatırma nedeniyle işyerini ise 357 kişi ihbar etti. Günde ortalama 102 ihbar alınıyor.

ALO 136-Gümrük İhbar hattı

Bir yılda 170 bine yakın çağrı aldı. İhbarlar sonucunda 1 milyon 650 bin lira değerinde kaçakçılık olayı ortaya çıkarıldı.
Son günlerde çökertilen gümrük çetesinin de bir ihbar sonucu ortaya çıktığı belirtiliyor.

ALO 174 - Gıda Hattı

Tarım Bakanlığı tarafından 14 Şubat 2009’da devrye sokuldu. Hatta 18 ayda 41 bin 706 başvuru oldu. Başvurulardan yüzde 82’sini ihbar ve şikâyetler oluşturdu. İhbarlar sonucunda toplam 7 bin 930 adet cezai işlem uyguladı. Cezaların yüzde 62’sini para cezaları oluşturdu. 2 bin 500 işletme üretim ve faaliyetten men edildi. Ençok ihbar gıda üreten ve satan işletmelerin hijyen kurallarını ihlal ettiğine yönelik oldu. Gıda hattına ilginç şikayetler de geliyor. Tekirdağ’dan bir tüketici “Restoranda 1 şişe şarap içtim ama sarhoş olmadım. Bu işletmenin denetlenmesini istiyorum” ihbarında bulundu. Başka bir biri de marketin unlu mamuller bölümünde timsah, kaplumbağa gibi yabani hayvanlar şeklinde ekmek yapılmasından şikayetçi oldu.

Üşüyen öğrenci ihbar hattı

Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü 2008 yılında ‘Alo Üşüdüm’ ihbar hattı kurdu. Öğrencilerin üşümemesi için kurulan hat, başta yakıt ihalelerinin geç yapılması olmak üzere çeşitli nedenlerle kaloriferi yanmayan okullarda öğrencilerin imdadına yetişiyor. 0332 353 30 56 nolu “Alo Üşüdüm” hattını arayanlar syesinde okullardaki birçok sorunu çözdüklerini söyleyen yetkikiler, bu nedenle ilk başlarda çok yoğun olan çağrı sayısının da düştüğünü, 2010’da sadece 16 çağrı aldıklarını açıklıyor.

İnternet ihbar hattı

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından kurulan internet ihbar hattına sanal ortamda yer alan zararlı içeriklerin ihbar edilmesi amacıyla, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hizmete sunuldu. Öğrenci, öğretmen ve tüm vatandaşların hizmetine açık olacak siteye http://ihbarhatti.meb.gov.tr adresinden ulaşılabiliyor.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı