Türkiye'deki internet kullanıcılarının yüzde 70'ine sesleniyoruz

Ahmet CAN
27.09.2013 - 16:17 | Son Güncelleme:

Hürriyet Gazetecilik Yönetim Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, Hürriyet İnternet Grubu'nun Türkiye'deki internet kullanıcılarının yüzde 70'ine seslendiğini söyledi.

Bu yıl 25’incisi düzenlenen Kristal Elma Yaratıcılık Festivali’nde dijitalleşen dünya ile beraber medyanın geleceği tartışıldı. Moderatörlüğünü Hürriyet Gazetesi yazarı ve Doğan Yayın Holding Başkan Yardımcısı Ertuğrul Özkök’ün yaptığı oturumun konuşmacıları, Hürriyet Gazetecilik Yönetim Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, Hürriyet Gazetecilik Yönetim Kurulu’nun bağımsız üyeleri arasında bulunan Bild Genel Yayın Yönetmeni Kai Diekmann ve Google Ortak Proje Güney Avrupa Direktörü Beatrice de Clermont Tonnerre oldu.

1966’da çekilen ‘Blow Up’ filminin bir canlandırmasıyla başlayan oturumda, Hürriyet Dünyası’ndaki değişim sürecinin başında bulunan Vuslat Doğan Sabancı medyadaki geleceği değerlendirdi. Hürriyet Dünyası ile kompozit medya terminolojisini temsil ettiklerini belirten Vuslat Doğan Sabancı, “Bu bir algı. Biz bu terminoljiyi temsil etmek ve iletişimini kurmaya çalışıyoruz. Bir anda Hürriyet Dünyası’na dönüşebildik mi? Hayır. Dönüşüm uzun yıllar devam edecek. Mobil teknoloji ve sosyal medya bize bunu yaşatmıştı. Haberciliğimizi uydu iş alanlarına yayarak gündelik hayatımızı zenginleştirmeyi başardık” diye konuştu.

KRİSTAL ELMA YARATICILIK FESTİVALİ’NDEN SCOOPSHOT KARELERİ
İNTERNET KULLANICILARININ YÜZDE 70'İ BURADA

Hürriyet Dünyası rakamlarını değerlendirirken çok kanallı bir dünyanın oluştuğunu farkettiklerini ifade eden Vuslat Doğan Sabancı, “Burada tek bir kanaldan bahsetmiyoruz. Burada bir dünya oluştu. Farklı toplumlar ve topluluklar oluşturduk. Söz konusu kanalları arasında bir iletişim oluştu. Haberciliğe dijital teknolojiler, farklı boyutlar kazandırdı. İnteraktif olan farklı hizmetler sunmaya başladık. Topluluklar birbirleriyle sürekli iletişim içerisinde. Şu anda Türkiye’deki internet kullanıcılarının yüzde 70’ine sesleniyoruz. Hürriyet İntrernet Grubu, Facebook, Microsoft ve Twitter’dan sonra en fazla kullanılan internet grubu olarak sırlamada yer alıyor. Bu değişimi yıllar önce tahmin edemezdik. Ancak bizim hizmetimiz ve göz bebeğimiz hâla gazete. Daha bileşik veya daha çok gazete tecrübesi aktarmak istiyoruz. Ancak daha çok gazeteye yoğunlaşıyoruz. Gazete bizim için bir mücevher. Gazetemiz her zaman var olacak. Gazetemiz ile ileriye gideceğiz.”

2-3 ay önce Silikon Vadisi ziyaretine gittiği belirten Vuslat Doğan Sabancı, Hürriyet 3.0’ın bir dönüm noktası olduğunu söyledi. Vuslat Doğan Sabancı, “Okutmaktan bahsediyoruz, ama bir de tüketicilerimizden de bahsetmek lazım. Önümüzde çok önemli bir yolculuk var. Okuyucularımıza daha çok bilgi verebilmemiz gerekiyor. İlk hedefimiz daha derin ve detaylı bir şekilde müşterimizi anlayabilmek. Daha sonra bunu pazarlama ve reklam şirketleriyle paylaşmamız gerekiyor” şeklinde konuştu.

Türkiyedeki internet kullanıcılarının yüzde 70ine sesleniyoruz

"EN DEĞERLİ MÜCEVHERİMİZ HER ZAMAN GAZETE OLACAKTIR"

Etiketler: hürriyet internet


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı