Türkiye’de 50 bini aşarak tarihi rekor kıran Toyota, çıtayı yükseltti

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’de 50 bini aşarak tarihi rekor kıran Toyota, çıtayı yükseltti
Oluşturulma Tarihi: Şubat 07, 2016 17:26

2009 yılı sonunda Japon Toyota’nın Türkiye temsilciliğini Sabancı Holding’den devralan ALJ Grubu, satışları 5 yılda 25 binden 51 bin adede çıkartarak tarihi rekora imza attı. Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “Önümüzdeki yıl minimum satış hedefimiz 65 binden başlıyor. Orta vadede ise 100 bin adetlik satışa ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.

Haberin Devamı

GEÇTİĞİMİZ yıl 725 bin adet binek otomobil satışıyla tarihi bir rekor kıran Türkiye otomotiv sektöründe yer alan şirketler hedeflerini büyütmeye başladı. 2015 yılını 50 bin 937 adetlik tarihi satışla kapatan Toyota, kısa dönem ve uzun dönem hedeflerini belirledi. ALJ Grubu’nun Toyota Türkiye’yi 2009 yılında 25 bin adetlik satışla devraldığını hatırlatan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “Markayı hedeflediğimiz gibi bugün 51 bin adede çıkardık. Önümüzdeki yıl minimum satış hedefimiz 65 binden başlıyor. Bu rakam çalışmalarımıza göre 75 bin ile 77 bin arasına çıkabilir. Bugün ayaklarımız yere basarak yaptığımız tahminlerde en az 65 bin adetlik satış olarak öngörüyoruz. 2023 hedeflerinde de 100 bin adet satışa ulaşmak var. Özellikle de Türkiye’de en fazla satılan binek araç olmayı amaçlıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

YERLİ COROLLA PAYI
Toyota Türkiye’nin rekor yılı ile beraber pazardaki sıralamada da yükseldiklerini belirten Bozkurt, “Birinci 5 yıllık planı tamamladık. Pazarın üzerinde büyüdük. 2015 yılında yüzde 26 büyüme gösteren Türkiye otomotiv pazarının üzerinde bir artış göstererek satışlarımızı bir önceki yıla göre yüzde 41 arttırdık. 2014 yılında binek otomobil konusunda 7’nci sıradayken 2015 yılı sonunda 4’üncü sıraya çıktık. Perakende satışlarda da üçüncü sırada tamamladık”diye konuştu. 34 bin 961 adet satış ile Adapazarı’nda üretilen Corolla’nın yakalanan başarıda önemli bir yer tuttuğu Bozkurt’un paylaştığı bilgiler arasında yer aldı. Ayrıca Bozkurt’un paylaştığı diğer bilgilere göre 2015 yılında Ekim ayı itibariyle Türkiye pazarına sunulan Yeni Hilux satışa sunulduğu ilk ayda 2009 yılından bu yana 1 ayda en çok satılan pick-up olma başarısını gösterdi. Bu satış adedi ile Ekim ayında en yakın rakibinden yaklaşık iki kat fazla satış gerçekleştirerek, segmentinde yüzde 47’lik pazar payı elde etti. Hilux satışları 1.782 adedi son 3 ayda Yeni Hilux modelinden olmak üzere toplamda 2.928 adete ulaştı. Hibrit Yılı ilan edillen 2015’te Yaris Hybrid satışları ise 854 adete ulaştı.

Haberin Devamı

TÜRKİYE İKİNCİ SIRAYA YÜKSELDİ
TÜRKİYE’de Toyota’nın kendi rekorunu kırmasından sonra ALJ Grubu içindeki ülkelerde de sıra atladığını ifade etti. Bozkurt, “Toyota’nın en büyük distribütörü olan ALJ Grubu içinde toplamda 11 ülke bulunuyor. Geçtiğimiz yıla kadar Türkiye, grup içinde üçüncü sıradaydı. 2015’in bitmesiyle beraber Türkiye, Cezayir’i geçerek ikinci sıraya yükseldi” diye konuştu.

2016’DA KARA BİR TABLO YOK
2016 yılı hedeflerine de değinen Ali Haydar Bozkurt şunları söyledi: “İçinde bulunduğumuz yılda 50 binin altına düşmemeyi hedefliyoruz. Bunun sebebi 2016 yılında pazarda yüzde 5 ile yüzde 10 arasında bir daralma beklememiz. Çin’deki ekonomik gelişmeler, petrol fiyatının düşmesi ve bunun ülkeler arası sermaye kaymalarını tetiklemesi, Fed’in tutumu, Türkiye’deki terör sıkıntısı, Suriye’deki olaylar ve Rusya ile yaşanan kriz gibi etkileri üst üste koyduğumuzda karşımıza bir daralma çıkıyor. Ancak bunu kara bir tablo, kötü bir senaryo olarak görmüyoruz. Şubat ayını aralık ayı ile kıyasladığımızda aslında çok farklı bir tablo yok. Önümüzdeki aylar neler getireceğine bakacağız. Ocak ayında pazar daraldı. Mart ve nisanda daha rahat konuşabileceğiz.”

Haberin Devamı

YERLİ COROLLA İLE FİLO ORANI ARTTI
FİLO satışlarında da başarılı bir yılı geride bıraktıklarını sözlerine ekleyen Bozkurt “Son yıllarda ivmelenen filo pazarının sektörümüzde çok önemli ve sağlam bir yere konumlandığını görüyoruz. Marka olarak özellikle son 2 senelik satış performansımıza baktığımızda toplam satışlarımızın içinde filo payımızın oranı yüzde 26’lar seviyelerine çıkmıştır. Bu artışta Corolla modelimizin Adapazarı’nda üretilmesinin ve kamudaki yerli araç kullanımı regülasyonu ile birlikte Corolla’nın artık kamu kurumları tarafından da tercih edilmesinin de büyük etkisi bulunmaktadır” dedi.

BAYİLERE 2. EL DOPİNGİ
Toyota’nın bayileriyle ile birlikte 2016 yılında 2’nci el otomobil satışlarına yönelik kapsamlı çalışmalar içinde olduklarını da belirten Bozkurt, şunları söyledi: “Tüm bayilerimiz karlılık bakımından 2’nci el satışlarının önemini kavradı ve yatırım yapmaya başladılar. Toyota’nın 2’nci el satışlarına kurumsallığı getiren “Xchange By Toyota” sistemi dahilinde bayilerimiz şimdi, sıfır kilometre otomobillerdeki gibi bir düzen içinde 2’nci el satışlarını sürdürüyorlar. Orta vadede sıfır araç satışı kadar 2’nci el satışı yapılan plazalar yaratmayı hedefliyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!