Türkiye’yi ‘daha çekici’ gördü lastik işçisini ‘pahalı’ buldu

Aslan BATUR
21.02.2011 - 00:00 | Son Güncelleme: 21.02.2011 - 14:34

GoodYear Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölge Başkanı Michel Rzonzef, “Türkiye’de 50’nci yılımızı kutluyoruz. Türkiye çok çekici pazar haline geldi. Üretimimizin yüzde 70’ini ihraç ediyoruz. Ancak, tekstil işçisini 3’e katlayan lastik işçisi maliyeti artırıyor” dedi.

BU yıl Türkiye’deki 50’nci yıllarını kutladıklarını belirten Goodyear Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Bölge Başkanı Michel Rzonzef, “Türkiye ekonomisinin yakaladığı güçlü büyüme ve genç nüfus, Türkiye’yi çok daha dikkat çekici bir pazar haline getirdi. Ancak diğer taraftan işçilik maliyeti de oldukça yükseldi” dedi. Üretici olarak sektördeki rekabeti korumak ve yaşama kabiliyetini sürdürmek gibi önemli bir görevi üstlendiklerini belirten Rzonzef, “Aradan geçen yıllarda Türkiye’deki lastik üretimi artarken, işçi maliyetleri de aynı oranda artış gösterdi. Türkiye’de lastik işçisi, tekstil işçisinden 3 kat, otomotiv sektörünün de dahil olduğu metal endüstrisindeki bir işçiden ise 2 kat fazla maaş alıyor” diye konuştu.
Satışlar potansiyel göstergesi
Türkiye’deki üretimin, Doğu Avrupa ülkeleri ile kıyaslandığında avantajsız bir duruma geldiğini anlatan Rzorzef, şöyle konuştu: “Türkiye’nin en eski ve en yayılmış lastik üreticilerinden biri olarak Türkiye pazarına ve distribitörlerimize çok bağlıyız. Sürdürülebilir bir gelecek yaratmak amacındayız. Bunun için işçi sendikaları ile görüşerek fabrikamızın verimliliğini artırmayı planlıyoruz. Zaten Türkiye’deki otomobil satışlarında gerçekleşen evrimsel artış da ülkenizdeki lastik piyasasının ne derece büyük bir potansiyele sahip olduğunu gözler önüne seriyor.”
Yüzde 70’i ihracata gidiyor
Goodyear’ın son 10 yılda İzmit ve Adapazarı fabrikalarına toplamda 150 milyon dolarlık yatırım yaptığını hatırlatan Michel Rzonzef, sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye’deki iki fabrikamızla toplamda 1100 kişiye istihdam sağlıyoruz. Kriz döneminde geçici olarak çalıştırdığımız işçilerle yollarımızı ayırmıştık. Ancak kısa sürede bu çalışanları yeniden bünyemize kattık. Türkiye’deki üretimin yüzde 70’i ihraç ediliyor. Ancak Türkiye’deki ihracat rakamının artırılmasının önündeki tek engel maliyet. Maliyetler azaldığı taktirde ihracat artacaktır. Türkiye’deki lastik pazarına baktığımızda da ilk üç lastik markası arasında yer alıyoruz.”

Fluence Z.E’nin lastikleri Türkiye’de üretilebilir

MICHEL Rzonzef,  Renault’un Bursa’da üreteceği elektrikli Fluence’nin lastiklerinin Goodyear olduğunu belirterek, aracın üstünde EfficientGrip lastiklerinin standart olarak yer aldığını söyledi. Rzonzef, “Söz konusu aracın üzerindeki, enerji tasarrufu sağlayan lastikler Fransa’da üretiliyor. Ancak aracın adetlerinde gerçekleşecek bir artış ya da talep gelmesi halinde bu lastikler Türkiye’de üretilebilir” diye konuştu. Rzonzef, sözlerini şöye sürdürdü: “2011 yılı için Ar-Ge harcamalarımızı 420 milyon dolar olarak belirledik. Eagle F1 Asymmetric 2 lastiğimizi 3 yılda geliştirdik ve pazara sunduk. Eagle F1 Asymmetric 2, Nisan 2011’de Türkiye pazarında tüketicilere sunulacak.”

0 km otomobil rehberi için tıklayın

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı