Türkiye ve Almanya doping yaptı, Avrupa’da lüks otomobil lideri oldu

Emre Özpeynirci
03 Ağustos 2009 - 00:00Son Güncelleme : 02 Ağustos 2009 - 21:52

Küresel kriz nedeniyle dünyada lüks otomobil satışları yüzde 21 düşerken, Audi ilk 6 ayda pazara sunduğu 6 yeni modelin de etkisiyle Avrupa’nın lider markası oldu. Audi’nin Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Dünya Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi Peter Schwarzenbauer, “Çin, Almanya ve Türkiye, ilk 6 ayda en fazla büyüyen pazarlarımız arasında yer aldı” dedi.

2008 yılında krize rağmen 1 milyon araç satışı ve 47.9 milyar dolarlık ciroyla tarihi rekora imza atan Alman lüks otomobil devi Audi, 2009 yılında da yatırımlarına devam etmenin meyvelerini topluyor. Kriz nedeniyle tüm dünyada lüks otomobil satışları yüzde 21 düşerken, Audi ilk 6 ayda pazara sunduğu 6 yeni modelin de etkisiyle Avrupa’da liderliğe oturdu. Audi’nin Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Dünya Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi Peter Schwarzenbauer, 35 ülkede Audi’nin satışlarını geçen yıla göre artırdığını belirterek, “Çin, Almanya ve Türkiye, ilk 6 ayda en fazla büyüyen ülkelerimiz arasında yer aldı. Krize rağmen elde ettiğimiz bu başarı bizi lüks otomobilde Avrupa’nın bir numaralı markası yaptı” dedi.

Audi’nin 100’üncü yılı kutlamaları çerçevesinde Münih’te Bayern Münih, Milan, Manchester United ve Boca Juniors takımlarının katılımıyla düzenlediği ‘Audi Cup’ turnuvasında görüştüğümüz Schwarzengbauer, yaşanan küresel krize bağlı olarak 2009 yılının ilk 6 ayında dünyada otomobil satışların yüzde 18 düştüğünü vurguladı. Schwarzengbauer, aynı dönemde Audi olarak krizden daha az etkilenip sadece yüzde 9.7’lik kayıp yaşadıklarını kaydetti. Schwarzengbauer, şunları söyledi: “Krizi önceden öngörmüş ve tüm planlarımızı bu doğrultuda yapmıştık. Bu öngörü sayesinde pazarın genel seyrinden daha az küçülerek ilk 6 ayda 466 bin araç sattık. Aslında bu kriz ilk kez lüks otomobil satışlarını toplam pazardan daha fazla vurdu. Bugüne kadar krizlerde lüks otomobil satışları çok düşmezdi. Ama özellikle bu yıl lüks otomobillerde yüzde 21’lik bir küçülme yaşandı. Biz ise böylesine önemli bir düşüşte, yatırımları kesmeden pazara 6 yeni model sunmanın getirilerini aldık. Yıl sonunda ise krize rağmen 900 bin adetlik satış hedefimizi yeni modellerle yakalayacağız.”

Türkiye en önemlilerden biri

Schwarzengbauer, Türkiye ile ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: “Türkiye’de 15 yıldır Doğuş Otomotiv’le çok iyi bir ortaklık sürdürüyoruz. Bu ortaklıkla Türkiye’de Audi son yıllarda çok başarılı işler yapıyor. Zaten bu yılın ilk 6 ayında da krize rağmen Türkiye’de yüzde 10’un üzerinde büyüme sağlayarak bu başarıyı çok net ortaya koydular. Bu büyümenin de etkisiyle Avrupa’nın bir numaralı markası olduk. Türkiye bizim gelecekte en önemli ülkelerimizden biri olacak potansiyele sahip.”

Türkiye’de liderliği geri alırız

Avrupa’da bir numara olmalarına rağmen Türkiye’de ilk 6 ayda liderliği kaptırmaları konusunda ise Schwarzengbauer şu açıklamayı yaptı: “Aslında Audi, 2008’de Türkiye’de geçmişi daha eskiye dayanan markalara rağmen liderliği ele geçirdi. Ama bu yıl rakiplerimizin Türkiye’deki vergi avantajına uygun lüks sınıfta düşük motorlu model piyasa sunması, bu liderliği kaptırmamıza neden oldu. Ama Volkswagen Grubu’nun içinde yer alan bir marka olarak üst sınıftaki modellerimize düşük motor koyma şansımız var. Şu anda bu konuda talebe bağlı araştırmalar yapıyoruz. Şunu çok net olarak söyleyebilirim ki, Türkiye’de liderliği ele geçirmemiz çok uzun sürmeyecek.”

Yılda 2 milyar Euro yatırımla 5 yılda 8 yeni model çıkaracak

AUDI’nin bu yıl pazara sunduğu 6 yeni modelle toplamda 32 modele ulaştıklarını belirten Peter Schwarzengbauer, her yıl 2 milyar Euro’luk yatırımla 2015 yılına kadar bu sayıyı 40’a çıkaracaklarını söyledi. Schwarzengbauer, “Bu modeller içinde yepyeni segmentler de olacak. Yıl sonunda piyasaya sunacağımız küçük modelimiz A1’le A3 arasında, üst sınıfta yer modellerimiz A6 ve A8 arasında süprizlerimiz olacak” diye konuştu. Schwarzengbauer’in açıklamaları sonrasında Audi’nin 2015 yılına kadar piyasaya sırasıyla A1, A7, Q3 ve A2’yi sunacağı ortaya çıktı. Bu modeller dışında mevcut modellerinin yeni versiyonlarıyla 5 yılda yollara çıkacak model sayısı 8’i bulacak.

15 yıl önce Doğan SLX’in fiyatı 25 bin Euro’ymuş

OTOMOBİLLERİN son 15 yılda her açıdan inanılmaz şekilde gelişmesine rağmen dünyada fiyatları en fazla ucuzlayan ürün olduğunu savunan Ali Bilaloğlu, “Doğuş Otomotiv olarak yaptırdığımız bir araştırma bunu çok net olarak ortaya koyuyor. 15 yıl önce Doğan SLX’in fiyatı bugünkü satın alma gücüne göre 50 bin mark yani yaklaşık 25 bin Euro’ymuş. Düşünsenize bugün bu fiyata her açıdan çok fazla gelişmiş lüks sınıfta bir araç alıyorsunuz. Sonuçta 15 yılda otomobil fiyatlarının yüzde 150’ye yakın düştüğü ortaya çıkıyor” dedi.

Krize rağmen Ferrari’den yeni model

İTALYAN Ferrari’nin en çok satan modeli F430, yerini ‘458 Italia’ya bırakmaya hazırlanıyor. Yeni model, Ferrari’nin tasarım anlamında geldiği son noktayı temsil ediyor. Kriz döneminde ortaya çıkan en hızlı spor otomobillerden biri olan araç, pek çok teknolojik yeniliğe sahip. 4.5 litre hacminde direkt enjeksiyonlu 8 silindirli motor ile donatılan araç 570 beygir güç üretiyor. 458 Italia’nın Ferrari’nin Formula 1 otomobilleri için geliştirdiği KERS sistemi ile donatılacağı belirtiliyor. 0’dan 100 kilometre saat hıza 3.4 saniyede ulaşan araç saatte 324 kilometre hız yapabiliyor. Frankfurt Fuarı’nda tanıtılacak olan araç, daha sonra Türkiye’de de satışa sunulacak.

Kriz, Türkiye’deki 250 ‘süper lüks’ oto müşterisini etkilemez

TÜRKİYE’de fiyatları 400-500 bin Euro’nun üstünde olan süper lüks otomobilleri alanlarının sayısının 250’yi geçmediğini belirten Audi, Lamborghini ve Bentley’in Türkiye Genel Müdürü Gino Bottaro, “Bu kişiler öyle krizde otomobil almaktan vazgeçen kişiler değil. Büyük servetleri var. Hoşlarına ne giderse onu alıyorlar. Yani bu tip otomobillerin satışlarındaki artış veya düşüş çok fazla bir şey ifade etmiyor. Gidip otomobil almıyorsa muhakkak ya yat almıştır, ya kat almıştır. Biz 2008 yılında 6 adet Lamborghini satarken bu yıl daha ilk 6 ayda 9 adet Lamborghini sattık. Ama bu demek değil ki lüks otomobil satışlarımız arttı. Çünkü Bentley hiç satılmadı. Buradaki kıstas Lamborgihini’nin bu dönemde yeni modelleri piyasaya sunması. Zenginler piyasaya yeni bir ürün çıkınca ilgi gösteriyorlar” dedi.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı