Türkiye turizmde büyüyor

Hürriyet Haber
05.11.2009 - 16:42 | Son Güncelleme: 05.11.2009 - 16:46

Dünyada her yıl yaklaşık 30 milyon kişiyi tatile gönderen dünyanın en büyük tur operatörlerinden TUI, geçen yaz sezonunda, Akdeniz'de büyüyen tatil bölgeleri arasında Türkiye'yi birinci seçti.

Her yıl 300 bini Almanya'dan olmak üzere Türkiye'ye yaklaşık 2 milyon turist gönderen TUI, 2010 yaz sezonu kataloglarını, otelcilikte “Her şey dahil” sisteminin mucidi olarak bilinen, Atlas Okyanusu'nda Karayipler'deki Jamaika'da tanıttı.

Almanya, İspanya ve Türkiye'den 100'den fazla gazetecinin katılımıyla Jamaika'nın Ocho Rios kenti yakınlarında düzenlenen tanıtım toplantısında konuşan TUI Üst Yöneticisi (CEO) Dr. Volker Böttcher, Türkiye'yi “Akdeniz'in yıldızı ve birincisi” ilan etti.

TUI'nin Türkiye'deki büyümesinin yüzde 7 ciro artışıyla sürdüğüne dikkati çeken Dr. Böttcher, “Türkiye, TUI'nin en sevilen tatil bölgeleri sıralamasında yıllardan beri önlerde yer alıyor. Türkiye, cazip fiyat-hizmet oranıyla en değişik turist ihtiyaçlarına ideal bir şekilde cevap verebilen, modern otel ürünleri sunuyor” dedi.
Türkiye'nin aynı zamanda bir “Her şey dahil ülkesi” olduğuna işaret eden Böttcher, her şey dahil sisteminin özellikle ekonominin sorunlu olduğu dönemlerde giderek artan önem kazandığını bildirdi. Ailelerin bütçelerini önceden belirleyebildiklerinden, hesaba katılmamış harcamaların olmadığını anlatan Böttcher, aileler için bu sistemin çok uygun bir konsept olduğunu belirtti.

TUI'nin 2010 yaz sezonunda Türkiye için özellikle ailelere odaklandığını anlatan Böttcher, ailelere sunulan cazip erken rezervasyon koşullarının, özellikle fiyat yönünden hassas olan ailelerin rezervasyon tercihlerine yön verebileceğini ifade etti. Bu kapsamda 17 aile otelinde ailelerin çocuklarına 99 Avro'dan başlayan fiyatlar uygulayacaklarına değinen Böttcher, TUI'nin Türkiye için özel ürünler geliştirdiğini de kaydetti.

KIŞ SEZONUNDA BÜYÜME SÜRECEK”

Kış sezonunda büyümenin artarak devam edeceğini de vurgulayan TUI Üst Yönetici Volker Böttcher, “Türkiye'deki otellerin yüksek ürün kalitesi ve cazip fiyatları başarının sürmesine yardımcı olacak” diye konuştu.

TUI Almanya'nın kapsamlı bir büyüme stratejisi uygulayacağını da açıklayan Böttcher, TUI'nin dünya genelinde çalıştığı otel ve yatak sayısının bu yıl daha da arttığını ve 11 bin yeni yatak arzı yarattığını söyledi.

TUI'nin seyahat acenteleri satış kanalının büyük çapta genişletilmesinin planlandığını da vurgulayan Böttcher, 2010 yaz sezonuna çekici fiyatlarla gireceklerini bildirdi. Böttcher, 2010 yaz sezonu için cazip fiyatlarla akılcı fiyat politikası uygulayacaklarından söz etti.

FİYAT İNDİRİMLERİ

TUI'nin orta mesafeli turlarının fiyatlarının ortalama yüzde beş, uzak mesafeli turlarının fiyatlarının yüzde altı oranında düşürüldüğünü açıklayan Böttcher, fiyat indirimlerinin, başta Kanarya Adaları (yüzde yedi) ve Balear Adaları (yüzde 6) olmak üzere İspanya ve Yunanistan (yüzde 6,5), Mısır (yüzde 6,5), Tunus (yüzde 7,0) ve Türkiye (yüzde 5,5) olarak gerçekleşeceğini belirtti. Böttcher şu bilgileri verdi:
“Başta Dominik Cumhuriyeti (yüzde 5) ve Meksika (yüzde 7) olmak üzere, Uzak mesafe turlarında ve Karayipler'de yolcuların ortalama yüzde 5 kazancı olacak. ABD fiyatları yaklaşık yüzde 5 oranında geriliyor, özellikle New York, otel fiyatlarının ortalama yüzde 17,5 düşmesiyle, gayet cazip bir hedef haline geliyor. Afrika'da Namibya ve Kenya fiyatlarında önemli indirimler söz konusu, Güney Afrika fiyatları ise Dünya Futbol Şampiyonası nedeniyle aynı kalıyor. Asya fiyatları, başta Tayland (yüzde 13) ve Sri Lanka (yüzde 14)olmak üzere, ortalama yüzde dokuz oranında geriliyor.

2010 yaz sezonunun cazip fiyatların oluşmasında, “XXL-Bonus” adı verilen erken rezervasyon indiriminin etkili olacağına da işaret eden Böttcher, ayrıca özel olarak çocuklu aileler için fiyat promosyonu kampanyaları yapılacağını anlattı. TUI'nin sattığı tatil paketlerinin yüzde 55'ini “Her şey dahil” sistemli otellerin oluşturduğuna da dikkati çeken Böttcher, müşterilerinin yüzde 85'inin de 4 ya da 5 yıldızlı otellerde tatil yapmayı tercih ettiklerini kaydetti.

Tatil fiyatlarını, oteller ve uçak şirketleriyle yaptıkları başarılı anlaşmalar sayesinde düşürebildiklerine de değinen Böttcher, TUI'nin hiç bir zaman yıkıcı fiyat rekabetine girişmeyeceğinin altını çizdi. 2009/2010 kış sezonu tur talebinde kayda değer artış görüldüğünü de bildiren Böttcher, şöyle devam etti:
“İçinde bulunduğumuz kış turizmi sezonu zayıf başlamasına rağmen, sezona iyimser bakmaktayız. Bir kaç haftadan beri satılan turlarda belirgin oranda artış görülüyor. Kaybettiğimizi telafi etmek için, iyi bir yola girmiş bulunuyoruz. Buna ilaveten, erken rezervasyon sayısı, olumsuz ekonomik koşullara rağmen, hala şaşırtıcı yükseklikte olup, geçtiğimiz yaz sezonunun üstünde olacaktır.”

“EN KAZANÇLI ÜLKE TÜRKİYE”

Alman turizm araştırma kuruluşu GFK ile TUI Pazar Araştırma kuruluşlarının tahminlerine göre, halen kış sezonu için 9.3 milyon tur rezervasyonu potansiyeli bulunduğunu açıklayan Böttcher, “İçinde bulunduğumuz kış sezonunda orta mesafedeki hedefler arasında kazançlı taraflardan biri yine, birinci sınıf bir fiyat ve hizmet oranıyla puan kazanan Türkiye olmuştur” diye konuştu.

Turizmdeki büyümenin süreceğini, müşteri ve cironun artacağını anlatan Böttcher, “Ekonomi beklendiği gibi tekrar düzelip ayni zamanda işsizlik düşüp istikrarlı bir gelişme görüldüğünde, büyüme hedeflerimize erişeceğiz. Bunun temelini oluşturmuş bulunmaktayız. Bu nedenle geleceğe iyimser bakıyorum” dedi.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı