Türkiye’nin Tommy Hilfiger’ıyım dünya markalarıyla yarışacağım

Demet CENGİZ BİLGİN
23 Ocak 2006 - 00:00Son Güncelleme : 22 Ocak 2006 - 23:53

Dünyada tasarımın yanında iş yönetimini de kendi yapan tek modacının Tommy Hilfiger olduğunu kaydeden NG Style’ın kurucusu Nazlı Gürer Aldıkaçtı, "Koleksiyonları en ince ayrıntısına kadar hazırlamanın yanında, iş yönetimini de kimseye bırakmıyorum. Amacım bir dünya markası olmak" dedi.

NG Style’ın kurucusu Nazlı Gürer Aldıkaçtı kendisini ünlü modacı Tommy Hilfiger’a benzeterek, "Dünyada tasarımın yanında iş yönetimini de kendi yapan tek modacı Tommy Hilfiger. Ben de koleksiyonları en ince ayrıntısına kadar kendim hazırlamakla birlikte, iş yönetimini de kimseye bırakmıyorum. Amacım Tommy gibi dünyanın her yerinde bilinen bir marka olmak" dedi. İş yönetmenin lider ruhlu ve prensipli olmayı gerektirdiğini vurgulayan Aldıkaçtı "Tasarım ise yaratıcı bir ruhu gerektirir. Sanat ve liderlik birbirine biraz zıttır. İki özelliği birarada bulundurup, iki konuda da başarılı olmak çok zor birşey" diye konuştu.

İÇ PİYASA DAHA ZOR: Aldıkaçtı Türkiye’nin özellikle hazır giyimde son yıllarda çok sayıda yabancı markanın akınına uğradığını belirterek, Türk markaların hem yerel hem de bu global markalarla rekabet ettiğini söyledi. Aldıkaçtı "İç piyasa şu anda yurt dışından daha zor. Çok sıkı bir rekabet var. Burada iyi rekabet eden Türk markaları yurt dışına açılmaktan korkmamalı. Ben bu cesareti göstereceğim. Dünya markası olacağım" dedi.

YURT DIŞINDA MAĞAZALAR: Laleli piyasasından bir firma aracılığıyla koleksiyonlarının Ruslar tarafından keşfedildiğini anlatan Aldıkaçtı, tesadüfen başlayan ihracatın Rusya, Polonya, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Belarus ve Kazakistan’a kadar yayıldığını belirtti. Aldıkaçtı, orta vadede yoğun ihracat yaptığı pazarlarda mağazalar açmayı planladığını da kaydetti.

3 YILLIK ŞİRKET: NG Style şirketini ve markasını 3 yıl önce kurduğunu anlatan Aldıkaçtı, küçük çaplı bir şirket olmasına rağmen 2005’te 7 milyon dolar ciro yaptıklarını ve bunun yüzde 30’unun ihracat olduğunu söyledi. 2006 yılı için ciro hedeflerinin 10 milyon dolar olduğunu belirten Aldıkaçtı, ihracatı da aynı oranda artıracaklarını kaydetti.

SATILABİLEN KOLEKSİYON: Hazırladığı koleksiyonların büyük başarı sağladığını bildiren Aldıkaçtı şunları söyledi: "Koleksiyonlarımın satılabilirliği çok yüksek. Bazı koleksiyonların sadece yüzde 10’u koşar. Benim koleksiyonlarımda ise hemen her ürün satılır. Yılda ortalama 300-350 bin ürün satıyoruz. Şu anda Türkiye’nin değişik yerlerinde çok katlı mağazalarda ve Boyner mağazalarında bulunuyoruz. 2006’da kendi mağazalarımızı açacağız. İstanbul’da 3-4 noktada olacağız ve İstanbul dışında franchise’lar olabilir."

İktisat okudum modacı oldum

38 yaşındaki Aldıkaçtı, Üniversitede iktisat okuduğunu ve önce reklamcılık sektöründe çalıştığını anlatan şöyle devam etti: "Daha sonra NM Club’tan üteklif alarak tekstil sekötründe çalışmaya başladım. 2 yıl kadar burada çalıştıktan sonra Herry’de çalışmaya başladım. Herry’de 11 yıl boyunca tek başıma koleksiyon hazırlamanın yanında genel müdürlük görevini de yaptım."
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı