Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Türkiye’nin parlak geleceği ile ilgileniyoruz

    Şebnem ARAT
    31.07.2012 - 00:00 | Son Güncelleme: 31.07.2012 - 00:27

    Northwestern Üniversitesi Rektörü Morton Schapiro, daha fazla Türk öğrenciye eğitim vermek istediklerini belirtti, “Türkiye’nin geçmişi ile gurur duyuyoruz. Ama parlak geleceğiniz ile daha fazla ilgileniyoruz” dedi.

    ÜÇ yıldır Northwestern Üniversitesi’ne rektörlük yapan Ekonomi Profesörü Morton Schapiro, Singapur, Fransa, İngiltere gibi 15 ülkenin ardından Türkiye’ye geldi. Schapiro, “Türkiye; hem ekonomik, hem siyasi açıdan dünyanın önde gelen ülkeleri arasında yer alıyor. Burada kendimizi tanıtmak istiyoruz. İşbirliği içinde olmalıyız. Daha fazla Türk öğrencisine eğitim vermek istiyoruz. ABD’deki üniversitelerin çoğunda Türkiye’nin geçmişi ve Osmanlı tarihi öğretiliyor. Ama çağdaş Türkiye ile ilgili çok fazla bilgi verilmiyor. Üniversitemizde sadece Türkiye’nin geçmişine yönelik değil, mevcut durumu ve geleceğini konu alan dersler de veriyoruz. Modern Türk çalışmaları adlı bir programımız var. Türkiye’nin geçmişi ile gurur duyuyoruz. Ama parlak geleceğiniz ile daha fazla ilgileniyoruz” dedi. Schapiro ,“Yükseköğretim Amerika’da oldukça yaygın bir endüstri haline geldi. 20 buçuk milyon kişi üniversite eğitimi alırken, bunların 691 binini başka ülkelerden gelen öğrenciler oluşturuyor” diye konuştu.

    Araştırma az

    Schapiro şöyle devam etti: “Türkiye’de iyi bir sistem geliştirilmiş. Etkileyici bir şekilde de işliyor. Ama yükseköğretime erişimi arttırmalısınız. Bir denge oturtmalısınız. Arz ve talep arasında bir tutarsızlık var. Özellikle düşük gelir grubundaki öğrencilerin yükseköğretime erişimi kısıtlı. ABD’de öğrenci, iyi üniversitelere girecek kadar başarılı ise maddi durumu buralarda okumasına engel teşkil edemez. Onların ihtiyaçlarına yönelik uygulamalarımız var. Para ödemeden eğitim alabiliyorlar. Türkiye’de de bu böyle olmalı. Üniversitelerinizin kalitesi yüksek araştırmaların sayısı az. Ayrıca burada da birçok ülkede olduğu gibi en iyi öğrenciler mezuniyetleri sonrasında iş hayatına atılıyor. Üniversitelerde kalıp akademik araştırmalarını sürdürmüyorlar. Northwestern, Oxford, Harvard gibi üniversitelerde bütçenin büyük bir kısmı araştırmalara tahsis ediliyor. Türkiye de bu üniversiteleri kendisine örnek alabilir. Teknoloji eğitimin içeriğini genişletiyor. Mesela ben 34 yıllık kariyerimde hiç olmadığı kadar verimli ders vermeye başladım. Teknoloji sayesinde daha etkin hale geldim. Yeni düzen özellikle üniversitedeki faaliyetleri daha kolaylaştırıyor ve verimli hale getiriyor.”

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı