Türkiye içkide üretim merkezi olabilir

Hürriyet Haber
03 Ekim 2003 - 01:50Son Güncelleme : 03 Ekim 2003 - 01:50

Malibu'nun üreticisi Allied Domecq, Türkiye'yi potansiyel bir üretim merkezi olarak gördüğünü açıkladı.

Malibu, Beefeater Cin, Kahlua, Sauza Tekila ve Tia Maria Likör markalarının üreticisi Allied Domecq, beyaz alkollü içkileri yüzde 67'lere varan indirimli fiyatlarla Türkiye'ye getiriyor. Allied Domecq'in Türkiye'yi potansiyel bir üretim merkezi olarak görmeye başladığını ve yatırım fırsatlarını ciddi şekilde değerlendirdiğini belirten Allied Domecq Türkiye Genel Müdürü Selçuk Tümay, 20 milyon Euro tutarında üretim yatırımı yapabileceklerini söyledi.

Tümay, Tütün, Tütün Mamülleri ve Alkollü İçecekler Düzenleme Piyasası Kurulu'nun 6 Haziran 2003'te yaptığı düzenlemeyle viski ve şampanya yanında şarap dahil her türlü beyaz içki ithalatını yapmaya başladığını belirtti. Tümay, ithal içki fiyatlarında yüzde 67'lere varan indirimlerin söz konusu olduğunu belirtti.

Allied Domecq'in dünyanın 2 numaralı alkollü içecek şirketi olduğunu söyleyen Tümay şöyle konuştu:

‘‘Şirketimiz Malibu, Kahlua Likör, Beefeater Cin, Tia Maria Likör ve Sauza Tekila gibi kendi markalı ürünlerinin yanında Jack Daniel's, Finland Vodka, Southern Comfort, Campari, Cinzano, Puschkin Vodka ve Nikita Vodka gibi markaların da temsilciliğini yapmakta. 6 Haziran'da kanunda yapılan değişiklikle şirketlere viski ve şampanya dışındaki bütün beyaz içkileri ithal etme fırsatı verildi. Sadece Tekel'in içki ithal ettiği zamanlarda bizim gibi yabancı firmalar yatırım yapamıyordu.’’

Son yaşanan gelişmelerle Türkiye'de içki sektörünün yapısının tamamen değiştiğini vurgulayan Tümay, sektörün rekabete daha açık bir hale geldiğini söyleyerek bundan en çok tüketicinin kazançlı çıkacağını belirtti.

ÜRETİM MERKEZİ

Türkiye'nin Allied Domecq'in büyüme potansiyeli açısından dünyada yatırım için en uygun gördüğü iki ülkeden biri olduğunu belirten Tümay sözlerini şöyle sürdürdü:

‘‘Sektörde son dönemde yaşanan değişikliklerle birlikte Allied Domecq de Türkiye'de yapmayı planladığı yatırımın boyutunu büyütme kararı aldı. Allied Domecq Türkiye'yi potansiyel bir üretim merkezi olarak görmeye başladı. Üretim yatırımı için Türkiye ve Rusya düşünülüyordu. Şirket yetkililerini bu yatırımın Türkiye'de yapılması konusunda büyük ölçüde ikna ettik.’’

Türkiye'ye krizin ortasında geldiklerini kaydeden Tümay, ‘‘Sektör lideri olmak gibi planlarımız var. Bunu gerçekleştirip, rakiplerimizin önüne geçmek için yatırım şart. Bu, bir üretim tesisini satın almak ya da yeni bir tesis yapmak şeklinde olabilir’’ dedi. Şu ana kadar Türkiye'deki toplam yatırımlarının 10 milyon Euro civarında olduğunu kaydeden Tümay, yeni yatırımın 20 milyon Euro civarında olacağını kaydetti.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı