Türkiye’de Opel’le boşandı, 2011’de ‘Volt’la elektrik atağına kalkacak

Hürriyet Haber
19.11.2009 - 00:00 | Son Güncelleme: 18.11.2009 - 23:56

Dünyanın en çok satan 3’üncü markası konumundaki Amerikan Chevrolet, bağlı bulunduğu General Motors’un (GM) yeniden yapılanma planı dahilinde, Türkiye’de Opel ve Saab’la yollarını ayırdı.

Türkiye’de GM’in bünyesinden çıkarak direkt Avrupa merkeze bağlı bir şirket haline gelen Chevrolet’nin Türkiye’de Genel Müdürü ise daha önce pazarlama ve satış direktörü olan Murat Aydın oldu. Aydın, son 5 yılda hızla büyüyerek Avrupa’da Chevrolet’in en büyük pazar payına sahip ülkesi olduklarını belirterek, “Avrupa’da Chevrolet’nin ortalama pazar payı yüzde 1.3 iken, Türkiye’de bu oran yüzde 3. Biz bu yıl krize rağmen yüzde 80’in üstünde bir büyümeyle 10 bin adetlik bir satışa ulaşacağız” dedi. Chevrolet’in 100’üncü yılı olan 2011’de ise hedeflerinin pazara sunacakları 7 yeni modelle 20 bin adet olduğunu kaydeden Aydın, elektrikli otomobilde dünya öncü olan Volt’u 2011 yılında Türkiye’de satışa sunacaklarını bildirdi.

7 yeni model

Aydın, 45 markanın yarıştığı Türkiye pazarında 2009 yılında en fazla büyüyen marka olduklarını belirterek, şunları dile getirdi: “Bugün Chevrolet dünyada en çok satan 3’üncü marka. Avrupa’da ise 20’inci sırada. Biz son 5 yılda bu markayı Türkiye’de 10’uncu sıraya yükselttik. 2011 yılına kadar Spark, Camaro ve Volt’un aralarında bulunduğu 7 modeli satışa sunacağız. Bu modellere ek olarak Türkiye’de bize büyük güç katacağına inandığımmız küçük dizel motorlar da gelecek.”
Diğer taraftan GM Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, yeniden yapılanmada görevine Opel Genel Müdürü olarak devam edecek.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı