Türkiye’de dünyaya örnek büyüme yakaladı, hedefe 40 yeni mağazayı koydu

Demet CENGİZ BİLGİN
01.05.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

Efsane spor ayakkabı markası olarak kabul edilen New Balance’ın Başkanı ve CEO’su Robert T. DeMartini, “2004 yılında Vepa Group Nişantaşı’nda bizim Avrupa’daki ilk butiğimizi açtı. Türkiye’deki büyüme stratejisini dünyaya örnek gösteriyoruz. 2010’da Türkiye’de yüzde 44 gibi rekor oranda büyüdük” dedi.

NEW Balance spor ayakkabıları, Türkiye’de ilk Merhum Cumhurbaşkanı Özal’ın ayağında görüldü. 1906 yılında 33 yaşındaki İngiliz göçmen William J. Riley tarafından kurulan marka, ABD eski başkanlarından Bill Clinton dahil pek çok siyasi lider ve dünyaca ünlü yüz tarafından tercih ediliyor. Türkiye’ye Vepa Group tarafından 2004 yılında getirilen New Balance Başkanı ve CEO’su Robert T. DeMartini, altı yıldır pazarda elde ettikleri büyümeden çok memnun olduklarını söyledi.
Avrupa’da ilk mağaza
Robert T. DeMartini, 2004 yılında Vepa Group tarafından Nişantaşı’nda açılan mağazanın markanın Avrupa’daki ilk butiği olduğunu hatırlatarak, “Avrupa’da ilk mağaza Vepa Group tarafından gerçekleştirildi. Şu anda 6’sı İstanbul’da, ikisi İzmir ve biri Ankara’da toplam 9 mağazamız bulunuyor” dedi. Türkiye’de büyüme stratejilerinin monobrand butik (tek marka mağaza) olduğunu belirten DeMartini, gelecek 5 yılda yine aynı strateji doğrultusunda büyümeye devam edeceklerini ve tüm Türkiye’de 40 yeni mağaza hedeflediklerini söyledi. DeMartini, Türkiye’deki strateji ve büyüme modelini diğer ülkelere örnek gösterdiklerini de sözlerine ekledi.
New Balance ‘ın Başkanı ve CEO’su Robert T. DeMartini Türkiye faaliyetlerini şu sözlerle değerlendirdi: “New Balance, Türkiye’de 2004-2010 seneleri arasında her yıl yüzde 30’un üzerinde büyüdü. 2010 senesinde ise yüzde yüzde 44 büyüdü. Son 6 yıl içerisindeki en büyük büyüme oranı budur. 2011 büyüme hedefi ise yüzde 40. 2011 içerisinde 5 mağaza, önümüzdeki 3 yıl içerisinde 10, ve 5 yıllık çerçeve içerisinde ise 32-35 mağaza arasında büyüme hedeflendi. Gürcistan, Azerbaycan, Kazakistan ve KKTC’ye New Balance ürünleri Vepa Group tarafından sağlanıyor.”
Yaşam stili öncü
Türkiye’nin bütün markalar için yaşam-tarzı ağırlığı bulunan bir Pazar olduğunu belirten DeMartini, bu nedenle New Balance kadar koşu ve giyime de odaklandıklarını dile getirdi. Türkiye’de, New Balance ‘Lifestyle’ kategorisinde 554, 410 ve 360 modelleri en çok satanlar. ‘Performans’ kategorisinde ise klasik 993 modellerinin yanı sıra, her sezon için özel olarak mağazalarda sunulan yeni çıkan, o sezonun ‘ileri teknoloji’ içeren yeni modelleri, en çok satışı yapılan modelleri.
Gelecek yıllarda Türkiye’de üretimi düşünüp düşünmeyecekleri konusunda DeMartini, “Vepa Group çatısı altında Türkiye’de New Balance spor giyim üretimi için lisans anlaşması görüşmelerimiz sürüyor” dedi.

Hem temellere hem yeniliğe odaklanıyor

NEW Balance Başkanı ve CEO’su Robert T. DeMartini, yoğun rekabetin yaşandığı spor ayakkabı sektöründe nasıl öne çıktıklarını şöyle açıkladı: “Çabalarımızı New Balance markasını pazarda özgün yapan temeller üzerine yoğunlaştırdık. Yani bu temeller, koşu kategorisindeki deneyimimiz ve mirasımız. Pek çok kategoride yenilikçi, premium ürünler sunabilme yeteneğimiz, yerel üretime olan bağlılığımız ve perakendelerimizle, bayilerimizle olan güçlü ilişkilerimiz… Gelişmiş mağaza deneyimi sayesinde, ve heyecan veren, ihtiyaçları-beklentileri karşılayan yeni ayakkabı giyim ve ürünlerinin lansmanı sayesinde global müşterilerimizi markamıza bağlamaya devam ediyoruz.”

2011 için umutluyuz

2010’u kendi faaliyetleri ve endüstri için teşvik edici bir yıl olarak değerlendiren Robert T. DeMartini, şu tespitlerde bulundu: “Kategorilerdeki iki senelik düşüşten sonra, tüketiciler pazara dikkatli olarak geri döndüler. Bu da mütevazı bir büyüme yarattı. Şirket olarak, giderleri yöneterek, markamızın güçlerine odaklanarak ve bayilerimizle kuvvetli ilişkilerimizi daha da güçlendirerek, bu son ekonomik değişikliklerin üstesinden geldik. Sonuç olarak, uluslararası pazarlarımızdaki güçlü büyümemizden dolayı, New Balance global satışları 2010’da yüzde 7 yükseldi. Temelleri yeni ürünlerimize ve inovasyonumuza dayalı koşu kategorisinin güçleri ve momentumu üzerine kurulu olan 2011 için umutluyuz.”

Amerika ve İngiltere üretimimiz çok önemli

ABD ve İngiltere’de ayakkabı üretimi olan tek atletik şirket olduklarını vurgulayan Robert T. DeMartini, “Bugün Kuzey Amerika’da satılan, her 4 New Balance ayakkabısından bir tanesi ABD’de üretilmiştir. Diğer üretimlerimiz Çin, Vietnam, Endonezya’da köklü ortaklıklarımızın olduğu tedarikçilerimiz ile gerçekleşiyor” diye konuştu.

120 ülkede 1.7 milyar dolar ciro

NEW Balance’ın 100 yılı aşkın bir tarihe ve 1.7 milyar dolarlık uluslararası satışa sahip olduğunu belirten Robert T. DeMartini, “Bugün New Balance ürünleri 120’yi aşkın ülkede satılıyor. 2010 sonunda yaklaşık 110 global mağazamız ve 700’den fazla franchise mağazamız bulunuyor. Yani toplamda +küresel olarak 820’den daha fazla mağazamız var” dedi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı