Türkiye’de 2.6 milyar Euro’ya çıktı, elektrikli otonun ‘şarjı’na soyundu

Nilgün KARATAŞ
22 Ocak 2011 - 00:00Son Güncelleme : 22 Ocak 2011 - 02:06

Elektrikli otomobil konusunu takibe alan Siemens, Türkiye’de de şarj ünitesi üretmeyi planlıyor. Geçen yıl en kârlı yıllardan birini yaşadıkları Türkiye’de yeni üretim alanları planladıklarını belirten Siemens Türkiye CEO’su Hüseyin Gelis, şarj üniteleri için birkaç akaryakıt firması ile görüştüklerini açıkladı. Gelis, Türkiye’deki iş hacimlerinin 2.6 milyar Euro’ya ulaştığını söyledi.

ENERJİDEN sağlık sektörüne, endüstri çözümlerinden ev aletlerine kadar bir çok sektörde faaliyet gösteren Alman devi Siemens, Türkiye’de büyüme planları yaparken elektrikli otomobili de gündemine aldı. Bu konuda çalışma yaptığı ülkelere Türkiye’yi de ekleyen Siemens, ilk etapta şarj ünitesi üretimine talip oldu. Geçen yıl 2.6 milyar Euro’ya ulaşan iş tutarı ile Türkiye’de en kârlı yıllarından birini yaşadıklarını belirten Siemens Türkiye CEO’su Hüseyin Gelis, pek çok yeni yatırım planladıklarını ve bunlardan birinin de elektrikli otomobil şarjı olabileceğini, bunun için görüşmeler yaptıklarını da açıkladı.
Hüseyin Gelis, şirketinin 2010 yılı performansını ve Türkiye’ye ilişkin planlarını anlatırken, büyüme odaklı olduklarını vurguladı. Siemens olarak, üstlendikleri iş tutarında yüzde 19’luk artış yaşadıkları 2010’un en kârlı yıllarından biri olduğunu dile getiren Gelis, şu bilgileri verdi: “Siemens A.Ş. olarak çalışan sayımız 2 bin 450. Ev aletleri de dahil olmak üzere tüm grup şirketleri çalışan sayımız ise 6 bin 647’yi buluyor. İş gücümüzü geçen mali yılda yüzde 5 arttırdık. Ev aletleri dahil olmak üzere tüm Siemens grup şirketlerine ilişkin iş hacmi yaklaşık 2.6 milyar Euro oldu.”
Hedef 7 bin taksi
Elektrikli otomobil konusunda ise hem motor hem de şarj üretimi yapabileceklerini belirten Gelis, Almanya’da bu iki alanda da üretim yaptıklarını hatırlattı. Türkiye’de ilk etapta şarj üretebileceklerini söyleyen Gelis, İstanbul Belediyesi ile yürütülen çalışmalara katıldıklarını, aynı zamanda benzin istasyonlarıyla da işbirliğine açık olduklarını dile getirdi. Bunun için birkaç şirketle görüşmeler yaptıklarını söyleyen Gelis, belediye ile yürütülen çalışma konusunda da şu bilgiyi verdi: “Örneğin İstanbul’daki taksileri belirli bir zaman içerisinde elektronik araçlara dönüştürmek gibi toplu taşımada dönüşüm gerçekleştirme hedefinin, bu işbirliğinin kilit noktalarından birisi olacağına inanıyoruz. İstanbul’da 15 bin taksi varsa 2012’ye kadar yarısının elektrikli olması hedeflenmeli. Tabi bunun bir de finans konusu var, taksiciler kredilendirilmesi gibi. Konu tüm taraflarla ele alınmalı.”
Türkiye merkez olacak
Türkiye’nin önümüzdeki 5 yılda pek çok alanda ‘üretim merkezi’ olacağını öngören Gelis, bu konuda şunları söyledi: “Biz içindeyken belki göremiyoruz, olumsuzlukların üzerinde daha fazla duruyoruz ama dışarıda Türkiye hakkında çok pozitif mesajlar alıyoruz. Dünyada para var ve bu paranın nereye gideceği konuşuluyor, yeni pazarlar merkezler aranıyor. Türkiye bu konuda çok yol alacak. Siemens olarak biz de 2009’da Gebze’ye 100 milyon Euroluk yatırım yaptık, şimdi Kartal’daki bütün birimlerimizi de oraya taşıyacağız. Siemens’in Türkiye yatırımı, ilavelerle 150 milyon Euro’yu bulacaktır. Bundan sonra özel sektör yatırımları ağırlık kazanacaktır.  Biz de bundan payımızı alacağız.”

12 yıl sonra vapurlar bile elektrikli olacak

İSTANBUL’u geleceğe hazırlamaya talip olan Siemens’in, Cumhuriyet’in 100’üncü yılının kutlanacağı 2023 için hazırladığı bir şehir planı bile var. Bu planda, Boğaziçi Köprüsü’nün yakınında bir yeni köprü yer alıyor. Ancak bu köprüden benzin tüketen araçlar geçemiyor. 3 havaalanı bulunan şehir hala kalabalık ancak, hızlı trenler ring seferi yapıyor. Şehrin göbeğindeki hidrolik türbinlerde elektrik için Boğaz’ın akıntısı kullanılırken, vapurlar bile elektrikle çalışıyor.

12 yıl sonra vapurlar bile elektrikli olacak /images/100/0x0/55eaecf0f018fbb8f89f8242

İSTANBUL’u geleceğe hazırlamaya talip olan Siemens’in, Cumhuriyet’in 100’üncü yılının kutlanacağı 2023 için hazırladığı bir şehir planı bile var. Bu planda, Boğaziçi Köprüsü’nün yakınında bir yeni köprü yer alıyor. Ancak bu köprüden benzin tüketen araçlar geçemiyor. 3 havaalanı bulunan şehir hala kalabalık ancak, hızlı trenler ring seferi yapıyor. Şehrin göbeğindeki hidrolik türbinlerde elektrik için Boğaz’ın akıntısı kullanılırken, vapurlar bile elektrikle çalışıyor.

Dünyanın en büyük deniz altı nehirlerinden birine sahibiz, oradan da elektrik üretelim

GEÇEN yıl bilimadamları tarafından yapılan bir çalışmaya göre, dünyanın en büyük 6’ncı deniz nehri Türkiye’de. Karadeniz’in altında keşfedilen sualtı nehri Akdeniz’den Boğaz yoluyla Karadeniz’e dökülüyor. Türkiye’de rüzgar türbinü çalışmalarına ağırlık verildiğine dikkat çeken Hüseyin Gelis, buna bir alternatif olarak denizaltı tribünlerini önerdi. Gelis, bu konuda şunları söyledi: “Sırf Karadeniz’de 5 bin megavatlık bir yatırım mümkün, Gelibolu’yu söylemiyorum bile. İstanbul için de güzel bir proje olur. Deniz türbinleri rüzgar türbinlerine alternatif olabilir ama Türkiye’de enerjiden söz ediyorsak, portföyü çok geniş tutmalıyız. Kömürden vazgeçemeyeceğimiz gibi nükleer de olmalı, deniz tirbünleri de. Biz bu konunun üzerinde çalışıyoruz.”

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı