Türkiye çekici bir pazar

Hürriyet Haber
23.10.2008 - 10:53 | Son Güncelleme:

Zurich Sigorta Genel Müdürü Ertuğrul Bul, "Türkiye, Zurich Grubunun diğer ülkeleri arasında çok büyük bir potansiyele sahip çekici bir pazar. Gelecek dönemler içinde, Zurich Sigortanın, grup içerisinde parlayacağından hiç şüphemiz yok" dedi.

Ertuğrul Bul, bu yılın mart ayında uluslararası Zurich Finansal Hizmetler tarafından satın alınan TEB Sigorta A.Ş'nin, ismini resmen Zurich Sigorta olarak tescil ettirerek bir süre önce faaliyete başladığını hatırlattı.

Satın alımın tamamlanmasından sonra ağırlıklı olarak yeni markaya geçiş sürecini yaşadıklarını ve bu sürecin hala devam ettiğini belirten Bul, Zurich Sigorta ismini müşterilerine ve paydaşlarına benimsetmenin, sigorta sektörü içinde yeni ve güvenilir bir marka olarak ilerlemek için çok önem verdikleri bir nokta olduğunu vurguladı.

Yeni ürünleri, "büyük" bir grubun parçası olarak müşterilerine sağladıkları avantajların çeşitlenmesi ve hizmet kalitelerinin yükselmesine yönelik faaliyetlerinin devam ettiğini kaydeden Bul, acente ağlarını genişleterek daha çok dağıtım kanalına hizmet vermek üzere altyapılarını geliştirdiklerini anlattı.

Bul, Zurich Finansal Hizmetler Grubunun, 170 farklı ülkede, 60 bin çalışanıyla hizmet veren, "dünyanın en büyük dördüncü sigorta grubu" olduğunu belirterek, şunları kaydetti:
"Türkiye'deki gelişmekte olan sigorta sektörü, dünya ortalamalarının altında seyreden sigortalanma oranları ve genç nüfus, Zurich Grubunun ülkemizde yatırım yapmasında önemli etkenlerdir diyebiliriz. Şirketimiz, Zurich Sigorta markası ile henüz 1,5 aydır hizmet ediyor. Sektör rakamları ile karşılaştırdığımızda pazarın çok üzerinde büyüme rakamları yakaladığımızı söyleyebiliriz. Önümüzdeki dönemde de pazarın en az iki katı büyüme oranları yakalamayı hedefliyoruz. Türkiye, Zurich Grubunun diğer ülkeleri arasında gelişmekte olan, çok büyük bir potansiyele sahip çekici bir pazar. Gelecek dönemler içinde, Zurich Sigortanın, grup içerisinde parlayacağından hiç şüphemiz yok. Daha şimdiden iki uygulamamız Zurich Grubu içerisinde Best Practice (en iyi uygulama) olarak seçildi. Türk sigortacılık sektörü için öncü uygulamalar olan bu iki uygulamayı şimdi Zurich global içerisinde başka ülkelerde nasıl uygulanabileceği konusunda çalışıyoruz."

KÜRESEL FİNANSAL KRİZ

Ertuğrul Bul, küresel ekonomik krizin Türkiye'yi de etkilediğini ifade ederek, ekonomik yavaşlamanın, üretimde daralma olarak özellikle sektörün yüzde 55'ini oluşturan motor branşını olumsuz etkilediğini belirterek, “ Bununla birlikte, Türkiye'nin genç ve dinamik nüfusunun, temel girdi fiyatlarında özellikle petrol fiyatlarında düşüş ve yöneticilerin kriz tecrübeleri nedenleriyle nispeten daha hafif hissedilecektir" dedi.

Şirketler için kriz ortamlarının tehditler kadar fırsatlar da sunduğunu belirten Bul, başarılı yönetimler ile sağlıklı bir geçiş sağlanacağını düşündüğünü, ancak en önemli unsurun mali bünye sağlamlığı olduğunu vurguladı.

Zurich Sigorta olarak tanıtım faaliyetlerinin yoğun olduğu bu dönemde birçok acentelik başvurusu aldıklarını bildiren Bul, acente ağlarının genişliyor olmasının müşteri sayılarına da yansıdığını, bu yılın ilk 8 ayında müşterilerinin sayısının yüzde 24 arttığını, yakın gelecekte de bu rakamın geçmiş dönemlerle karşılaştırıldığında katlanarak yükseleceğine inandıklarını ifade etti.

Yenilikçi hizmetlerine her geçen gün yenisini eklediklerini, önümüzdeki dönemde de Zurich'in dünya çapında sunduğu hizmetleri, Türk tüketicisiyle buluşturmayı hedeflediklerini kaydeden Bul, "Zurich Grubunun bir parçası olarak, dünya çapında oldukça geniş ürün yelpazesine sahip olan bir gücümüz var. Bu gücü, Türkiye'ye taşıyarak müşterilerimize en geniş ürün yelpazesi ile kaliteli hizmet vermek istiyoruz" diye konuştu.

Geçtiğimiz günlerde "Trink Hasar" uygulamasını hayata geçirdiklerini, yeni bir kasko ürünü üzerinde de çalıştıklarını bildiren Bul, yeni modellemeyle sadece aracın özelliklerine göre değil, sürücüyü demografik özelliklerine göre fiyatlıyor olacaklarını anlattı.

Bul, kurumsal müşterileri için de yeni hizmetler ve daha güçlü teminatlar vermeyi hedeflediklerini ifade ederek, "Özellikle kurumsal müşterilere dönük olarak, Türkiye'de sigorta sektöründe çok olmayan, çok az sayıda sigorta şirketinin sahip bulunduğu sigorta kapasitelerine sahip olduk. Mesela, yangın branşında 150 milyon avro olay başına sigorta yapabilecek durumdayız" şeklinde konuştu.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı