Türkiye büyümesiyle fark atıyor

Aslan BATUR
30.10.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

Fiat Group CEO’su Sergio Marchionne’nin ‘prenslerinden’ biri olarak bilinen Lancia’nın yeni CEO’su Saad Chehab, Türkiye’nin öncelikli büyüme hedefi koydukları pazarlardan biri olduğunu söyledi.

Fiat Group’un, kriz nedeniyle iflas eden Chrysler’in yüzde 53 hissesini satın almasının ardından eylül ayında Lancia ve Chrysler markalarının başına geçen Chehab, “Türkiye, Fiat Group için önemini kanıtlamış, harika bir ülke. Türkiye ile olan iyi ilişkilerimizi, Lancia için satış tarafına da taşıyarak daha iyi işlere imza atmak istiyoruz. Türkiye, büyüyen ekonomisi ile Rusya gibi bölgenin dikkat çeken ülkelerinden biri haline geldi. Türkiye dışında, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Güney Avrupa’nın bazı bölgeleri bizim için büyük potansiyel taşıyor. Biz Lancia’daki yeni yapılanmamızla birlikte, yer aldığımız tüm pazarları büyümek için fırsat olarak görüyoruz. Şu anda Euro Bölgesi’nin ekonomik krizi yaşamasına neden olan Yunanistan’da bile satışlarımızı artıracağız” dedi.
Lüks ama fiyatı daha uygun
Fiat Group’un 2009 yılından bu yana ABD’li Chrysler’in yüzde 54 hissesi için yaklaşık 10 milyar dolar ödeme yaptığını anlatan Chehab, şu değerlendirmeyi yaptı: “Chrysler’in Kanada’daki fabrikasında üretilen modellerin, Avrupa’da Lancia markası altında satılabilecek kaliteye getirilmesi için 1 milyar dolarlık ek yatırım yaptık. Avrupalı rakiplerimiz Audi, BMW ve Mercedes’e alternatif yaratacak modeller geliştirmeyi hedefliyoruz. Müşteriler artık bu markalardan sıkıldı ve daha farklı modeller görmek istiyor.  İç mekanında sunduğu lüks özellikler, konfor ve prestije karşın çok daha uygun bir fiyat sunarak sayesinde markanın hedeflediğimiz noktaya taşınacağına inanıyorum.”
Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı