Türkiye bu görsellerle tanıtılacak

Hürriyet Haber
08.12.2009 - 16:18 | Son Güncelleme:

İstanbul'da 2010 Yılı Reklam Kampanyası İhalesi sonuçlarına yönelik bir basın toplantısı düzenlendi. Toplantıda reklam kampanyalarında kullanılacak görseller de basına dağıtıldı.

Toplantıda konuşan Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, “Bir yıldan fazla süreyle reklam ihalesi yapma konusunda Maliye Bakanlığı ile  bir çalışmamız var. Olumlu sonuç verileceğini tahmin ediyorum” dedi.

Basın toplantısından fotoğraflar

2010 yılı reklam kampanyasının etkinliğini artırmak, önceki yıllardaki  bazı tespitlere göre yeni atılımlar ve açılımlar yapabilmek amacıyla bu yılın  Şubat ayında sektör temsilcileriyle toplantı düzenlediklerini aktaran Günay,  yürütülen reklam kampanyasının stratejisini birlikte oluşturmaya ve geliştirmeye  çalıştıklarını söyledi.

2010 yılı ihalesinin 12-16 Ekim tarihleri arasında Berlin'de yapıldığını  anımsatan Günay, reklam ihale sürecinin katılımcı ve saydam bir yöntemle  gerçekleştirmeye çalıştıklarını ve süreç içerisinde eskiden olduğu gibi kamu  temsilcileri, turizm sektörünün bütün bileşenlerinin temsilcileri ve  akademisyenlerin yer aldığını anlattı.

Günay, “Bizim stratejimiz Türkiye'yi turizmde gelişme potansiyeli  yüksek, kalitesi yüksek olan, marka değeri gittikçe artan bir ülke olarak  dünyaya, yeni pazarlara mümkün olduğu kadar fazla tanıtmaya çalışmak” dedi.

Günay, Türkiye'yi bütün olarak tanıtmaya çalışırken, İstanbul, Antalya,  Adıyaman, Nemrut, İzmir ve Muğla gibi özel olarak bazı yöreleri de öne çıkarmaya  çalıştıklarını kaydetti.

Ertuğrul Günay, bir yandan Türkiye'nin imajını yüksek tutmaya, bir yandan  da destinasyon bazlı bir tanıtım yapmaya gayret gösterdiklerini belirterek, 2010  yılında da bu çerçevede çalışacaklarını söyledi.

Günay, Türkiye'nin sıcak iklim ülkesi olarak deniz, kum ve güneş  tatilinde dünyada öncelik taşıdığını, ancak bunun dışında Türkiye'nin termal,  kongre, inanç turizmi, gençlik, yat, golf, kış sporları ve mutfak turizmi gibi  büyük potansiyellerinin de olduğunu vurguladı.   

Türkiye bu görsellerle tanıtılacak   

İHALE BÜTÇESİ 45 MİLYON DOLAR
       
Bakan Günay, 45 ajansın başvurduğunu ihale sonucunda ABD, Kanada,  Meksika, Balkan ülkeleri, İspanya, İtalya, Fransa, Hindistan, Japonya'da  İngiltere merkezli M&C Saatchi firması, İngiltere, İskandinav ülkeleri, Almanya,  Hollanda, Belçika, Polonya, İsviçre ve Avusturya'da İstanbul merkezli DDF  firması, Rusya, Ukrayna, Türki cumhuriyetlerde Los Angelas merkezli Iconisus  firması, Birleşik Arap Emirlikleri, Pakistan, Suudi Arabistan, Mısır, İran,  Suriye ve İsrail'de Dubai merkezli Medium Rare/İnbar konsorsiyumu, Çin, Malezya,  Singapur, Tayland ve Endonezya'da reklam kampanyalarını Çin merkezli B Tops ajansının yürüteceğini kaydetti.  Reklam ihalesi bütçesine 45 milyon dolar ayrıldığını kaydeden Günay, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bir yıldan fazla süreyle reklam ihalesi yapma konusunda Maliye  Bakanlığı ile bir çalışmamız var. Olumlu sonuç verileceğini tahmin ediyorum. Reklam ihalesinin bir yılla sınırlı olmasının bazı sakıncalarından arkadaşlarımız  sürekli söz ediyorlardı. Bizim bir yıldan fazla ihale yapabilme önerimiz kabul  edilecek gibi gözüküyor. 2010 yılı için başarılı bir turizm yılı, dünyaya da  barış diliyorum. Ancak dünyada barış olursa ekonomik ve sosyal gelişme daha  yüksek seviyeye çıkar. Ekonomik ve sosyal düzey ne kadar yüksek olursa, turizm o  kadar yüksek bir çizgi olmaya devam eder.”

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı