Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Türkçe İnternet adresinde fırsat

    Hürriyet İnternet
    15.02.2006 - 10:35 | Son Güncelleme: 15.02.2006 - 10:47

    Ana Dilde İnternet Adresi (ADİA) sistemini Türkiye’ye sunan Netpia, 14 Şubat tarihinde, bireysel kullanıcılara yönelik bir kampanya başlattı. Bireysel Beni Bul kampanyası çerçevesinde, bireysel kullanıcılar ad, soyad ve belirlenen bir ekten oluşan Türkçe İnternet Adreslerini (TİA) 10 YTL karşılığında kaydettirebilecekler. Kampanya 3 ay sürecek.

    2005 yılı Ekim ayında Türkiye’yi Türkçe İnternet Adresi (TİA) ile tanıştıran Netpia, sistemin yaygınlaşmasına yönelik çalışmalarını sürdürüyor. Şirket, son olarak bireysel kullanıcılara yönelik avantajlı bir kampanya başlattı. Bireysel Beni Bul kampanyasından yararlanmak isteyenler, “ad soyad ek” şeklindeki TİA’larını herhangi bir belge sunmaksızın 10 YTL karşılığında satın alabiliyorlar.

     

    TİA’nın sonuna, “güncesi”, “sitesi”, “ailesi”, “web”, “blog”, “site” sözcüklerinden biri ek olarak getirilebiliyor. Alınan TİA, sahibi tarafından belirtilen adrese yönlendiriliyor. Yönlendirmenin yapıldığı İnternet adresi dilendiğinde değiştirilebiliyor. Böylece, TİA sahibi, kullanıcıları farklı zamanlarda kendisine ait farklı sitelere yönlendirebiliyor.

     

    Başlıca amaçlarının Türkiye’de İnternet kullanımını yaygınlaştırmak olduğunu belirten Netpia Genel Müdürü Koray Kocagöncü kampanya ile ilgili şunları söyledi:

     

    “Kampanyamız ile, ülkemizde bloglar ve kişisel İnternet sitelerine yönelik ilgiyi desteklemeyi hedefliyoruz. Bireyler, belirli temaları içeren İnternet kimliklerine (TİA’larına), küçük bir ücret karşılığında sahip olacak ve Türkçe İnternet Adresi’nin avantajlarıyla tanışacaklar.”

     

    TİA ile İnternet’te dolaşmak çok daha kolay

     

    ADİA sistemi İnternet adreslerinin herhangi bir eke (www, com, net, nokta, vb.) gerek kalmadan, Türkçe karakterleri de içerecek şekilde, bilinen, gerçek isimlerden oluşturulabilmesini sağlıyor. Sistem bir yandan kullanıcılara İnternet’te kendi dillerinde dolaşma rahatlığı sunarken, firmalara da kendilerini gerçek isimleriyle ve ürünleriyle, doğru bir şekilde tanıtabilme avantajı sağlıyor. ADİA sistemi, kullanıldığıülkelerde, İnternet kullanımını artırarak, e-ticaretin gelişmesinde ve e-devletin canlanmasında önemli bir rol üstleniyor.

     

    Netpia, ilk olarak 1997 yılında Kore’de geliştirdiği Ana Dilde İnternet Adresi Sistemi ile dünya çapında yeni bir dönem başlattı. Sistem kısa sürede Güney Kore’de e-ticaret ve e-devletin gelişiminde önemli yol alınmasını sağladı. Şirket, Uluslararası Telekomünikasyon Birliği ITU tarafından yayınlanan Dijital Erişim Endeksi’nde 1998 yılında 24. iken, 2002’de 4.’lüğe tırmanarak bir rekor kırdı. Bu başarı öyküsünün ardından Netpia dünyadaki tüm dil ve harfleri destekleyecek sistemini geliştirmek üzere çalışmalarını hızlandırdı.

     

    ADİA sistemi halen, Türkiye dışında Kore ve Tayland’da tam olarak işlerken, Japonya, Hawai (ABD), Bulgaristan ve Yunanistan‘da da test çalışmaları sürüyor. Çin, Arjantin, Şili, Malezya, Tunus, Bangladeş ve Mısır gibi pek çok ülkede ise sistemin yaygınlaştırılması için hazırlık çalışmalarına başlandı. Netpia, ADİA’yı yıl sonuna kadar 20 ülkede tam olarak işler hale getirmeyi hedefliyor.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı