Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Türk yolcular perişan oldu

    Saadet ORUÇ / PARIS, (DHA)
    25.08.2006 - 13:55 | Son Güncelleme: 25.08.2006 - 16:33

    Fransa’nın başkenti Paris’te faaliyet gösteren Elegance adlı tur şirketinin iflas etmesinin ardından bu şirket aracılığıyla Paris-İstanbul arasında uçak bileti alan yaklaşık 5 bin yolcu mağdur oldu.

    Elegance’ın Atlasjet’e sözleşme gereği olan ödemeyi yapmaması üzerine, yaklaşık 1 hafta önce Atlasjet bu şirkete ait uçuşları iptal etmişti. Paris’teki Türk seyahat acentalarının yüzde 80’i bu olaydan mağdur oldu. Fransız hükümeti, Türkiye’ye giden Fransız yolcuları getirirken, Türk yolcular ortada kaldı. Seyahat acentaları yolcuların mağduriyetini yüz binlerce euroluk zararlarla karşılama formülü üzerinde çalışırken, Türk hükümetinin sessizliğine isyan ettiler.

    YOLCULAR VE SEYAHAT ACENTALARI İSYANLARDA

    DHA’ya konuşan yolculardan Gülfer Karaoğlan, Paris’e 1 buçuk ay önce geldiğini belirterek, "Televizyonda duyuyorduk. Bu çapta bir yolsuzluk beklemedik. Bir hafta öncesinden arayalım dediğimizde şirketin iflas ettiğini duyduk. Bu bizi üzdü. Büyük bir yolsuzluk. Kendi cebimizden ödeyerek gideceğiz" dedi. Sera Voyages seyahat acentasından Yasemin Topaloğlu da, acentaların mağdur durumda olduklarını belirterek, "Bize verilen bilgi Elegance’ın iflas ettiğidir. Resmi olarak bu sabah iflas ettiklerini açıkladılar. Bütçe olarak karşılamamıza imkan yok.

    Sera Voyages aracılığıyla bilet alan 900 kişinin biletini karşılamaya kalkarsak, 300 eurodan 270 bin euro cebimizden ödememiz gerekli. Türk acentalarının yüzde sekseni bu olaydan etkilenmiş durumda. Fransız hükümeti kendi vatandaşlarını getirdi. Bizim hükümetimiz halkımıza neden sahip çıkmıyor. Nerede bizim bakanlar, başbakanlar?" dedi.
    Levent Voyages seyehat acentasından Uğur Güçer ise, büyük bir maddi yükün altına girdiklerini belirterek şunları söyledi: "Fransız makamlarıyla temasa geçtiğimiz zaman ’Allah yardımcınız olsun’ yanıtını aldık. Biz ortağımızla birlikte yolcularımızı mağdur etmemek için 250-300 bin euroluk bir finansal yükün altına girip, mağdur olan 1200 yolcumuzu getirmeye karar verdik. Aksi takdirde, 25 senedir hizmet veren Levent Voyages’ın kapısına kilit vurmak zorunda kalırdık. İnsanlarımız böyle bir olaya anlayış gösteremiyor. Ya her gelenle kavga edeceğim, ya kapatıp gideceğim ya da kendi yolcularımı getireceğim. Biz üçüncü yolu seçtik" dedi.
    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı