Türk yaş meyve sebzesi Hong Kong’ta görücüye çıktı

Güncelleme Tarihi:

Türk yaş meyve sebzesi Hong Kong’ta görücüye çıktı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 08, 2018 11:23

Türk yaş meyve sebzesi Hong Kong’ta görücüye çıktı

Haberin Devamı

MERSİN, (DHA) –MERSİN’de merkezi bulunan Akdeniz Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, Hong Kong’ta 12’ncisi düzenlenen Asia Fruit Logistica 2018 Fuarı’na katılarak Türk yaş meyve ve sebzesini görücüye çıkarttı.
5 Eylül’de tüm dünyadan gelen ziyaretçilerine kapıları açılan fuarda başlıca yaş meyve ve sebze, kuru meyveler, organik ürünler, dondurulmuş meyve-sebze, kabuklu meyveler, baharatlar, taze kesilmiş-hazır taze ürünler, çiçekler, tohum ve fidanlar, bitkiler, paketleme-etiketleme makineleri, paketleme malzemeleri, kalite kontrol sistemleri, soğutma-ürün izleme sistemleri, meyve sebze işleme- yıkama sistemleri sergilendi.
Türkiye, dikkatleri üzerine toplayan görkemli bir stant tasarımıyla fuarda boy gösterirken toplam 270 metrekare alanda 14 firma ile temsil edildi. Fuarda Türkiye pavilyonu Hong Kong Başkonsolos Korhan Kemik ve Hong Kong Ticaret Ataşesi Merve Yılmazcan tarafından da ziyaret edildi.
Türkiye markası standının yoğun ilgi gördüğü fuara Akdeniz Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği’ni temsilen Yönetim Kurulu Başkanı Nejdat Sin, yönetim kurulu üyeleri Ferhat Gürüz, Hakan Sefa Çakır ve Özbek Haldun Özler katıldı.
Dünyada yaş meyve ve sebze sektöründe gerçekleşen en önemli fuara katılım sağladıklarını belirten Birlik Başkanı Sin, "Hong Kong, yaş meyve sebze sektöründe alternatif pazar arayışı sürecimizde önemli bir yer tutmakta, hinterlandında ulaşabileceği geniş bir bölge ve nüfus bulundurması dolayısıyla Uzakdoğu pazarının giriş kapısı konumunda. Bu nedenle bu fuara son 4 yıldır milli katılım sağlamak bizim için büyük önem arz etmekte" dedi.
Türkiye yaş meyve ve sebze ihracatında Akdeniz Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği'nin lider konumda olduğunun ifade eden Sin, "Ticaret Bakanlığı’nın ‘Hedef Ülkeler Listesi'nde yer alan Çin yaş meyve ve sebze ihracatımız 2012 yılında 1,5 milyon dolar iken, son beş yılda yapılan etkin tanıtım faaliyetlerimiz ve milli katılım organizasyonlarımız sayesinde 2017 yılında yaklaşık 10 milyon dolara ulaştı. Bu da Güneydoğu Asya ülkelerine ve Uzakdoğu ülkelerine Türk yaş meyve ve sebzesinin tanıtımını başarıyla yaptığımızı, sektörün ihracat pazarlarının arttırılması ve çeşitlendirilmesi hedefinde doğru yolda ilerlediğimizi gösteriyor" diye konuştu.

FOTOĞRAFLI

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!